Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi sneller dan Ethernet op laptop

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • LexA
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Kevin.L Bekijk bericht
    Op mijn smartphone haalde ik maar een snelheid van 70 mbps (op 5 ghz), pal voor het wifi modem.
    Wifi modem nog eens gereset (wat ik vorige week ook al meerdere keren gedaan had), maar nu opeens via smartphone 300 mbps en via laptop 280 mbps, best een verschil !
    LexA in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Kevin.L
    antwoordde
    Op mijn smartphone haalde ik maar een snelheid van 70 mbps (op 5 ghz), pal voor het wifi modem.
    Wifi modem nog eens gereset (wat ik vorige week ook al meerdere keren gedaan had), maar nu opeens via smartphone 300 mbps en via laptop 280 mbps, best een verschil !
    Kevin.L in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Kevin.L
    antwoordde
    Sorry voor late reactie.

    @ Rinus: Helaas heb ik op deze laptop geen USB 3 poort, maar was dat wel het geval geweest dan was die adapter een goede keuze inderdaad.

    Heb voor mijn laptop toch een nieuw wifi kaartje gekocht (Intel AC 7260), originele kaart had geen 5 Ghz ondersteuning. Wel had ik al een wifi adapter die 5 Ghz ondersteunde, maar die viel regelmatig uit en is toch ietwat onhandig. Had gehoopt met dit nieuw kaartje iets meer dan 148 Mbps te halen, maar haal zelfde snelheid dan bij wifi adapter. Ligt dat aan mijn oude laptop dat ik op het 5 Ghz kanaal niet boven die snelheid kom ? Volgens de specs zou ik theoretisch al 300 Mbps moeten kunnen halen bij 2,4 Ghz kanaal.

    Voor andere (oudere) pc heb ik ook een nieuwe netwerkkaart (gigabit) geplaatst + NetGear router vervangen voor een gigabit switch: Op die pc behalen we nu mooi rond de 300 Mbps volgens speedtest, dus dat is netjes.

    Achteraf niet zo slim dat ik er nu pas was achtergekomen, al die tijd voor een internetabonnement 'Super' (400 Mbit download) betaald terwijl we er geen profijt van hadden ..
    Kevin.L in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Rinus
    antwoordde
    Wellicht werkt dit, als je een USB 3.0 poort hebt?

    Laat een reactie achter:


  • Rinus
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Kevin.L Bekijk bericht
    fred44nl: Ik zie ook op de meeste site's 100 mbps staan helaas.

    @ Rinus: Als ik zoek op google naar netwerkkaart voor mijn laptop hebben ze het alleen maar over wifi card .. of is dat LAN/wifi kaart ineen ?
    Oeps. Mijn dochter, werkzaam in de ICT, heeft dit voor me geregeld. Was in een half uurtje gepiept. Maak nu gebruik van de volle 250 mbps.
    Rinus in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • GoeRoe
    antwoordde
    Kevin.L Als je via WiFi wel een goede snelheid haalt op die laptop, zou ik het lekker daarbij laten.
    Je kunt wel proberen om een andere 'netwerkkaart' (via usb of een andere aansluiting) op die laptop te krijgen; daarmee verschuif je het probleem misschien wel naar de snelheid van de betreffende aansluiting en kom je nog geen stap verder.
    Bij een laptop uit 2012 zijn er, op een SSD-schijf na, weinig investeringen waar je echt plezier aan beleeft.
    GoeRoe in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Kevin.L
    antwoordde
    fred44nl: Ik zie ook op de meeste site's 100 mbps staan helaas.

    @ Rinus: Als ik zoek op google naar netwerkkaart voor mijn laptop hebben ze het alleen maar over wifi card .. of is dat LAN/wifi kaart ineen ?
    Kevin.L in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Rinus
    antwoordde
    Had hetzelfde met een Asus laptop. Snellere netwerkkaart er in laten zetten en probleem opgelost. Kost nooit meer dan een paar tientjes.
    Nog een paar euries uitgeven en je hebt een (betere) cat 6 kabel.
    Rinus in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door Rinus; 26 May 2019, 23:19.

    Laat een reactie achter:


  • fred44nl
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Kevin.L Bekijk bericht
    Dus ben bang dat netwerkkaart in laptop gewoon niet geschikt is voor 1 Gbit snelheid.
    Laptop is een "TOSHIBA Satellite L670-1JP". Gekocht in 2012.
    fred44nl in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door fred44nl; 26 May 2019, 23:12.

    Laat een reactie achter:


  • Kevin.L
    antwoordde
    Blijkbaar betekent een oranje lampje op de modem een 100 mbps verbinding, daar kwam ik vandaag pas achter. Toen ging ik de router (Netgear WNR2000) specs op internet opzoeken, blijkt die ook maar 100 mbps per poort te kunnen halen. Daarna kabel rechtstreeks van modem naar laptop aangesloten, maar snelheid bleef hetzelfde, ook met een andere CAT 5e kabel. De nieuwste drivers geinstalleerd van de netwerkkaart, helaas .. helpt ook niet.

    Dus ben bang dat netwerkkaart in laptop gewoon niet geschikt is voor 1 Gbit snelheid.
    Laptop is een "TOSHIBA Satellite L670-1JP". Gekocht in 2012.

    Bij andere pc (van 2011) hetzelfde geprobeerd o.a nieuwe drivers geinstalleerd, maar zelfde verhaal, haalt maar max. 95 mbps.

    Is een nieuwe netwerkkaart kopen een optie, of komt er meer bij kijken ?
    Kevin.L in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • fred44nl
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Kevin.L Bekijk bericht
    Wifi uitgeschakeld en via ethernet behaal ik maar 90 Mbps met speedtest.

    Vanaf Delta modem gaat kabel naar NetGear router (staat op 'bridge') op bovenverdieping en vanaf daar naar desktop pc (nu dus laptop). De internetkabel in huis is een CAT 5E kabel.


    het lijkt er op, dat er een apparaat wordt gebruikt, die geen gigabit-verbinding aan kan.
    welke model / type Netgear router heb je ??
    en welke netwerkkaart zit er in de laptop ??
    zijn alle ledjes van de ethernet-poorten groen ??
    fred44nl in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Probeer je notebook eens rechtstreeks op je Delta modem met een ander kabeltje en via https://www.delta.nl/service/interne...ternetsnelheid . Wat is de snelheid dan?
    Webkabouter in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 25 May 2019, 12:12.

    Laat een reactie achter:


  • Kevin.L
    begon een topic Wifi sneller dan Ethernet op laptop
    Wifi sneller dan Ethernet op laptop
    Normaal gebruik ik altijd 5 ghz wifi op mijn laptop, daarmee behaal ik volgens speedtest 148 Mbps.
    Maar omdat mijn laptop toch vaak op dezelfde plaats staat dacht ik, laat ik eens de internet kabel die in mijn desktop pc zit aansluiten op laptop. Wifi uitgeschakeld en via ethernet behaal ik maar 90 Mbps met speedtest.

    Vanaf Delta modem gaat kabel naar NetGear router (staat op 'bridge') op bovenverdieping en vanaf daar naar desktop pc (nu dus laptop). De internetkabel in huis is een CAT 5E kabel.

    Volgens abonnement zou zo'n 400 Mbps te halen moeten zijn, maar haal de helft nog niet eens, hoe zou dit komen ?
    Kevin.L in DELTA Internet en Telefonie

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X