Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nieuw Sagem modem maar kan geen LAN en DHCP instellingen veranderen.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nieuw Sagem modem maar kan geen LAN en DHCP instellingen veranderen.

    Hallo
    zojuist het nieuwe modem gekregen. Maar ik kan nu mijn lan instellingen niet meer veranderen en ook de dhcp configuratie niet meer. In feite ALLE instellingen van het tabje LAN & DHCP kan ik niet veranderen omdat Apply button niets doet. Overal werkt de Apply button maar niet bij LAN & DHCP.
    Dit is uiterst irritant en dit wil ik opgelost hebben, ik wil mijn netwerk niet helemaal gaan omconfigureren, nergens voor nodig, dit moet gewoon werken! Ook de dhcp pool van .11 tot .254 is veel te groot. Volgens mij zit er een fout in die webpagina omdat die Apply button niet werkt.
    Edit: ik kan ook geen ip adres reserveren... leuk hoor. Heb je in je netwerk zometeen dubbele ipadressen, ik word nu even met leuke problemen opgezadeld. Mijn pc's thuis maken geen gebruik van dhcp, die hebben allemaal een vast ip en dit wil ik zo houden. Mijn dhcp scope is alleen maar voor telefoons en ander wifi spul. Nu ik die scope niet kan aanpassen heb ik dus maar ruimte voor 10 ip adressen om het dubbele ip probleem te voorkomen. Waarom kan ik die lan en dhcp settings niet aanpassen?
    Factory Reset meerdere malen geprobeerd en alle browsers ook.
    Laatst bewerkt door Thrym; 23 May 2019, 15:34.

  • #2
    het is een bekend probleem, dat je met het nieuwe modem bijna niets meer kan instellen.
    je zult moeten wachten op een firmware-update.
    het alternatief is om een eigen router te gaan gebruiken.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
      het is een bekend probleem, dat je met het nieuwe modem bijna niets meer kan instellen.
      je zult moeten wachten op een firmware-update.
      het alternatief is om een eigen router te gaan gebruiken.
      Waarom leveren ze dit uit dan... gewoon een onaf product dus. Zie je het voor je dat je een router gaat kopen en je kan niets zelf instellen. Die lan instellingen is nog tot daaraan toe maar ik wil toch minimaal zeker die dhcp en zn scope kunnen beheren en uit of aanzetten. Wat een gedoe weer altijd met Delta, pfff.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Thrym Bekijk bericht

        Waarom leveren ze dit uit dan... gewoon een onaf product dus.
        het product doet, wat het moet doen.
        voor de gemiddelde gebruiker is dat ruim voldoende.
        dat je zo goed als niks meer kan instellen, komt doordat de oorspronkelijke software te ver is uitgekleed.

        Reageer


        • #5
          Kweenie. Jan Modaal past niet zelf zulke instellingen aan. Als je liefhebber of professional bent, koop je toch je eigen apparatuur.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
            Kweenie. Jan Modaal past niet zelf zulke instellingen aan. Als je liefhebber of professional bent, koop je toch je eigen apparatuur.
            Kom op zeg. Je moet op zn minst je lan en je dhcp kunnen aanpassen. Dat zijn toch wel de basis dingen, niets professioneels aan. Het staat hier toch ook?

            U bent zelf verantwoordelijk voor de instellingen van de ingebouwde router. Deze instellingen kunt u altijd wijzigen.
            • Alleen op de dikgedrukte instellingen ontvangt u ondersteuning van onze klantenservice
            • De werking van overige functies kunt u nalezen in de handleiding of stel uw vraag op ons Serviceforum

            De volgende instellingen zijn op het WiFi-modem aan te passen:
            • Eigen gebruikersnaam en wachtwoord instellen
            • Reset naar fabrieksinstellingen van ZeelandNet
            • Wireless security is WPA of WPA2-personal AES of AES + TKIP
            • Wireless 802.11n netwerk (standaard aan) uitzetten
            • SPI firewall uitzetten
            • Bridge mode inschakelen/uitschakelen
            • Op afstand herstarten met wachtwoord beveiligd
            • Reporting (standaard uit) aanzetten en reports automatisch toezenden
            • WPS Functie (standaard uit) aanzetten
            • Netwerkmode (B/G/N) aanpassen
            • Channel Width: 20Mhz of 40Mhz (standaard is 20Mhz)
            • Channel (uitzendkanaal aanpassen)
            • UPnP (standaard uit) aanzetten
            • Port Range Forwarding max 30 regels
            • Port Range triggering
            • DMZ hosting (standaard uit) aanzetten
            • Statusfuncties: WAN ip-gegevens, LAN ipgegevens <=============================
            • DHCP-server (standaard aan) uitschakelen <==================================
            • Pre-assigned DHCP IP adresses
            • DDNS service (standaard uit) aanzetten
            • Remote Management aanzetten en het poortnummer opgeven

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Thrym Bekijk bericht
              Ik wil graag antwoord krijgen van iemand van Delta, de klantenservice heeft me naar dit forum gestuurd omdat zij me niet konden helpen hiermee.
              dat antwoord staat in een ander topic over dit probleem.
              men is er mee bezig en er komt een update van de firmware, als die in orde bevonden is, of woorden van gelijke strekking.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Thrym Bekijk bericht
                Ik wil graag antwoord krijgen van iemand van Delta, de klantenservice heeft me naar dit forum gestuurd omdat zij me niet konden helpen hiermee.
                Blijft toch bijzonder dat de reguliere klantenservice zoveel basiskennis niet gescript heeft en mensen dan maar naar hier verwijst.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                  dat antwoord staat in een ander topic over dit probleem.
                  men is er mee bezig en er komt een update van de firmware, als die in orde bevonden is, of woorden van gelijke strekking.
                  Dus: Niet gezocht, dit topic niet gezien, maar wel eisen dat iemand antwoord geeft. Apart.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                    Dus: Niet gezocht, dit topic niet gezien, maar wel eisen dat iemand antwoord geeft. Apart.

                    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2019-05-23 om 18.07.06.jpg
Bekeken: 1213
Grootte: 38,2 Kb
ID: 174683

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                      Dus: Niet gezocht, dit topic niet gezien, maar wel eisen dat iemand antwoord geeft. Apart.
                      Waar zie jij mij iets eisen? Lezen is voor jou net zo goed moeilijk blijkbaar. Ik VROEG, (niet eisen) alleen om een antwoord van iemand van Delta, ben jij ervan dan?
                      Ik had wel gezocht maar deze niet gezien.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht


                        Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Schermafbeelding 2019-05-23 om 18.07.06.jpg Bekeken: 1 Grootte: 38,2 Kb ID: 174683
                        Ok, tnx. Erg triest om dit zo uit te rollen en het mensen zo lastig te maken. Dan wacht ik er wel op, er zit niets anders op. Maar als dat topic van januari is dan duurt het wel behoorlijk lang.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Thrym Bekijk bericht

                          Ok, tnx. Erg triest om dit zo uit te rollen en het mensen zo lastig te maken. Dan wacht ik er wel op, er zit niets anders op. Maar als dat topic van januari is dan duurt het wel behoorlijk lang.
                          Ach. Dat is nogal sterk verwoord. Je kan er eventueel omheen naar het lijkt.
                          En ik kan me voorstellen dat het uitstellen van een uitrol vanwege een bug waar maar een hele beperkte groep gebruikers daadwerkelijk last van heeft, behoorlijk prijzig is.

                          Wat ik niet handig vind, is dat men te pas en te onpas verwijst naar het serviceforum. Daarmee geef je wel een blijk van onkunde. Niet handig.

                          Reageer


                          • #14

                            Reageer


                            • #15
                              Delta is bezig met een nieuwe firmware versie voor dit modem. Een tijdje geleden heeft Delta een testversie uitgebracht voor verschillende klanten, waaronder ik. Ik test de nieuwe versie al even en alle problemen, zo ook het probleem waar jij hebt, is in de nieuwe versie opgelost.

                              Je zult dus nog even geduld moeten hebben tot dat Delta de nieuwe versie naar de andere gebruikers verstuurd.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X