Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WiFI-modem F@ST3890v3

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • WiFI-modem F@ST3890v3

    Ivm WiFi problemen is gisteren bij mij een nieuw WiFi-modem (F@ST3890v3) geplaatst. Bij vertrek monteur zag alles er goed uit. 2 devices connected via ethernet (bekabeld) en 7 devices connected via WiFi 2,4 GHz en 0 devices via WiFi 5GHz. Mis nog 1 connected device (Omvormer zonnepanelen). Maar 2 uur later weer ingelogd (op de modem/router) en nu geen enkel connected devices meer. Ethernet lijst is leeg, Wifi 2,4 GHz lijst is leeg en WiFi 5 GHz lijst helemaal niet meer zichtbaar. Ik heb zelf niets gewijzigd dus Ra ra. Modem gereset zonder succes. Heb vanochtend klantenservice gebeld maar kreeg iemand die er ook weinig verstand van had en kon mij niet verder helpen ivm storing bij delta zelf. Heef tiemand een idee waar dit aan kan liggn?

  • #2
    Delta heeft inderdaad storingen. De DeltaInzicht app heeft hier ook last van. Jouw probleem lijkt dus ook door die storing(en) te komen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door vaisonne Bekijk bericht
      Delta heeft inderdaad storingen. De DeltaInzicht app heeft hier ook last van. Jouw probleem lijkt dus ook door die storing(en) te komen.
      Ik heb hoofdpijn. Mijn buurman heeft ook hoofdpijn. Toevallig hebben we allebei spruitjes gegeten. Van spruitjes krijg je dus hoofdpijn.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Vrieskist Bekijk bericht

        Ik heb hoofdpijn. Mijn buurman heeft ook hoofdpijn. Toevallig hebben we allebei spruitjes gegeten. Van spruitjes krijg je dus hoofdpijn.
        Je moet die spruitjes eerst koken voordat je ze opeet.......

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door vaisonne Bekijk bericht
          Delta heeft inderdaad storingen. De DeltaInzicht app heeft hier ook last van. Jouw probleem lijkt dus ook door die storing(en) te komen.
          Wat heeft DeltaInzicht met lokale Wifistoringen te maken?

          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            dank voor de reacties met uitzondering van het spruitjesverhaal dat niet echt een zinnige bijdrage levert. Begrijp ook niet goed wat de delta app te maken heeft met mijn lokale "storing". Alle vast bekabelde- en WiFi-"devices" lijken goed te werken alleen kan ik niet zien welk IP- adres een "device" toegewezen heeft gekregen. Omdat een aantal " devices"ook in een huisbeveiligingssysteem zijn opgenomen moet ik wel het bijbehorende (toegewezen) IP-adres kunnen invoeren. Zal morgen weer contact opnemen met de klantenservice.

            Reageer


            • #7
              [QUOTE=guillermo;n174221 alleen kan ik niet zien welk IP- adres een "device" toegewezen heeft gekregen. [/QUOTE]

              daar bestaat software voor, zoals bijv.

              http://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

              Reageer


              • #8
                Fred44nl dank voor je reactie. Ik heb op jouw advies een programma gedownload met IP tools met een LAN scanner en nu kan ik wel alle IP-adressen zien en kan ik verder dus de druk is van de ketel. Dank

                Heb ook weer met zeelandnet klantenservice gebeld. Zij kunnen daar wel zien wat er op mijn LAN zit maar waarom ik dit hier thuis, als ik inlog op mijn modem, niet kan zien is ook voor hun een raadsel. Omdat ik het vlak nadat de monteur was vertrokken wel heb gezien bewijst mij dat het wel moet kunnen maar waarom het nu niet werkt is ook voor hun een raadsel. De klantenservice adviseerde mij de vraag op het forum te posten, misschien weet iemand daar het antwoord.

                Misschien is het een simpele instelling maar mijn kennis gaat niet zover dat ik maar lukraak instellingen durf te veranderen om te zien of het effect heeft.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door guillermo Bekijk bericht
                  Fred44nl dank voor je reactie. Ik heb op jouw advies een programma gedownload met IP tools met een LAN scanner en nu kan ik wel alle IP-adressen zien en kan ik verder dus de druk is van de ketel. Dank

                  Heb ook weer met zeelandnet klantenservice gebeld. Zij kunnen daar wel zien wat er op mijn LAN zit maar waarom ik dit hier thuis, als ik inlog op mijn modem, niet kan zien is ook voor hun een raadsel. Omdat ik het vlak nadat de monteur was vertrokken wel heb gezien bewijst mij dat het wel moet kunnen maar waarom het nu niet werkt is ook voor hun een raadsel. De klantenservice adviseerde mij de vraag op het forum te posten, misschien weet iemand daar het antwoord.

                  Misschien is het een simpele instelling maar mijn kennis gaat niet zover dat ik maar lukraak instellingen durf te veranderen om te zien of het effect heeft.
                  Beste guillermo ,

                  Er zitten nog veel bugs (foutjes) in de software van het modem. Delta is bezig met een update voor het type modem die jij onlangs hebt gekregen. Of de update het probleem wat jij ervaart op gaat lossen durf ik niet te zeggen. We kunnen alleen maar hopen.

                  Mensen die dit modem ook hebben kunnen nu bijvoorbeeld geen IP-adressen via het modem reserveren omdat op heel veel opties de 'apply' knop niet werkt. Zelf heb ik last van een DNS probleem. Dit probleem ontstaat als je zelf een DNS server wilt instellen, bijvoorbeeld die van opendns (208.67.222.222). Wanneer je in het modem de wijzigingen voor een custom DNS instelt zijn deze wel opgeslagen maar wanneer je vervolgens op je pc het commando 'nslookup' intypt zegt mijn pc nog steeds DNS van Delta te ontvangen.

                  Kortom er zijn een hoop fouten die Delta aan het wegwerken is. Wanneer de update gepusht zal worden weet ik niet. Het is dus nog even afwachten.
                  Laatst bewerkt door marijnvdgruiter; 6 May 2019, 16:44.

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11
                      fred44nl
                      Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                      Reageer


                      • #12
                        Ik ga het modem absoluut niet in bridge zetten. Het modem heeft zo'n groot zendvermogen, dat ga je alleen halen met hele dure apparatuur. Heel mijn huis is voorzien van perfecte wifi. Met de EPC3940 haalde ik dit nooit. Bovendien geeft Delta dit modem is bruikleen met deze opties dus moeten zij ervoor zorgen dat het werkt.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
                          Bovendien geeft Delta dit modem is bruikleen met deze opties dus moeten zij ervoor zorgen dat het werkt.
                          dat is nog maar de vraag

                          Reageer


                          • #14
                            marijnvdgruiter gedeelte waar, de modem is inderdaad in bruikleen, maar

                            U neemt internet af ( richt me nu even alleen tot het interne) van delta, om van internet gebruik te kunnen maken heeft u een signaal / kabel nodig , om van deze kabel / signaal gebruik te maken heb je een modem nodig om dit signaal om te zetten / te filteren van de andere signalen. Deze modem is op dit modem in bruikleen ( dat komt straks net als bij de tv decoders , dat je zelf er een mag aanschaffen ) .

                            Je koopt betaald een aansluiting op internet met daarbij een snelheid , daarbij is EXTRA zo als het ook beschreven staat een wifi dekking in huis .

                            Wat ik daarmee wil zeggen , dat is niet vanzelfsprekend via de modem van delta , dat kan delta ook anders regel bv acces point in je huis, wifi via het modem is wel het makkelijkste maar dat is wel een EXTRA .

                            Dus er is wel degelijk een onderscheid tussen een internet aansluiting en de extra wifi optie die DELTA aanbied, dat is ook zo met de hot spots is een EXTRA via de modem. Op het moment dat je je een eigen modem mag kiezen dan kunnen ze veel hot spot kwijt zijn, maar ze moet wel jou de gegevens geven / aansluiten op hun netwerk !
                            Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Dominique Bekijk bericht
                              Je koopt betaald een aansluiting op internet met daarbij een snelheid , daarbij is EXTRA zo als het ook beschreven staat een wifi dekking in huis .

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X