Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spook wifi?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spook wifi?

    Wie kan me helpen? Om de 2 a 3 weken kan er 1 van mijn apparaten geen verbinding meer maken met de wifi van het Delta modem, terwijl de andere apparaten gewoon blijven werken. Door het modem te resetten is het probleem verholpen, maar na een tijdje kan er een ander apparaat geen wifiverbinding maken.
    Verder vraagt het wifi modem af en toe om het wachtwoord. Door te resetten is er weer verbinding.


    Wie heeft er een idee wat dit is?

  • #2
    Probeer eens alle draadloze apparaten in je netwerk te herstarten (dus eerst UIT zetten en dan weer AAN) en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Dit kan om een IP conflict gaan. Dan worden dezelfde IP-adressen gegeven aan de apparaten. Dit zou verholpen kunnen worden door het modem opnieuw op te starten wat Webkabouter ook zegt. Werkt het na het opnieuw opstarten van het modem weer?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht
        Dit zou verholpen kunnen worden door het modem opnieuw op te starten wat Webkabouter ook zegt.
        Ferry, ik schreef over het opnieuw opstarten van de netwerkhardware van de clients; het modem opnieuw opstarten is volgens mij niet voldoende (dat schreef de originele poster ook al). Mocht dat niet werken dan moeten we even verder doorvragen.

        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          gijsberg Heb je nog een eigen router of wifi-punt in gebruik dat misschien ook ip-adressen uitdeelt?

          Reageer


          • #6
            Webkabouter en Ferry

            Het opstarten van het modem is niet voldoende. Na verloop van tijd komt het probleem weer terug. Maar een IP conflict zou wel eens het probleem kunnen zijn. Maar wat is daar aan te doen.

            Reageer


            • #7
              GoeRoe een applerouter via een vaste verbinding naar het modem van delta

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door gijsberg Bekijk bericht
                GoeRoe een applerouter via een vaste verbinding naar het modem van delta
                dan moet die Airport van Apple wel in bridge-mode staan.
                bovendien moet gekozen worden voor "Maak nieuw netwerk aan" en niet "Breid bestaand netwerk uit"

                Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Airport - 1.jpg
Bekeken: 172
Grootte: 31,2 Kb
ID: 173794

                Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Airport - 8.jpg
Bekeken: 152
Grootte: 63,6 Kb
ID: 173795
                Laatst bewerkt door fred44nl; 16 Apr 2019, 21:52.

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    gijsberg je hebt een nieuwe modem gekregen begrijp ik !

                    Waarom je moest betalen dan is me dan niet helemaal duidelijk , misschien heeft de monteur iets anders nog gedaan !

                    Er is namelijk een verschil waar je goed op moet letten!

                    De modem heb je in bruikleen / huur je , dus delta is daar verantwoordelijk voor, wanneer daar mankementen aan zijn of als je een nieuwe krijgt / upgrade dan mogen ze daar niets voor rekenen.

                    Als zij daar een monteur voor sturen om dat tedoen ook niet , want delta wilt daar een zekerheid voor hebben dat het " goed / professioneel " gebeurd.

                    Maar

                    Als er op de bon / factuur staat controller of iets anders wat de monteur nog meer heeft gedaan buiten elkeen een modem vervangen dan mag dat wel !
                    De vraag is dan heeft die dat wel of niet gedaan is dan tussen de monteur en klant, maar op het moment dat de monteur klaar is moet je als het goed is iets ondertekenen voor wat de monteur heeft gedaan, en daar staat als het goed is op : alleen modem vervangen , dan is dat kosten loos en zeker als je een nieuw versie hebt !
                    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                    Reageer


                    • #11
                      gijsberg

                      Graag verneem ik via de e-mail je klantgegevens, dan kijk ik even voor je na waarom er kosten in rekening zijn gebracht.
                      Je mag de e-mail richten aan [email protected]

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X