Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Statische IP adressen instellen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door rob_van_t Bekijk bericht
    heb hetzelfde probleem.... zojuist met klantenservice Delta gesproken, en die verwezen mij naar dit forum!
    Het apparaat dat wel een dhcp adres krijgt, wil ik met een ander "semi-vast" adres reserveren in de dhcp range.
    Je kunt de apparaten in je netwerk altijd zelf van een vast IP adres voorzien, als ze maar buiten de DHCP range vallen van je modem/router. In dat geval dus de DHCP range van je modem/router beperken.
    Webkabouter in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 31 Oct 2019, 21:08.

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door teamtiem Bekijk bericht
    Hoe kan ik in het Cisco 3890v3 modem statische IP adressen instellen. Dus een zelf gekozen IP-adres voor een bepaald apparaat instellen.
    Mocht dat iets zijn dat niet op korte termijn wordt opgelost dan kun je het beste je router/modem in de bridgemode zetten en de router die er achter hangt configureren zoals je dat zelf wilt.

    Webkabouter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
    Ik denk dat dit geheel automatisch zal gebeuren aangezien we nergens de mogelijkheid hebben om een nieuwe versie te uploaden binnen de GUI van het modem.
    Firmwareversies worden voornamelijk door de ISP zelf (remote) gedaan. Dit, om te voorkomen dat mensen willekeurige versies gaan installeren die dan weer tot problemen kunnen leiden en omdat deze versies ook speciaal zijn geconfigureerd voor de betreffende ISP.
    Webkabouter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • fred44nl
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door demaeyer Bekijk bericht
    Vandaag zijn ze bij mij die nieuwe Sagemcom modem komen installeren en merk dus ook dat dit (nog steeds) een probleem is.
    Is er al een update of wanneer deze nieuwe firmware wordt uitgerold?
    je kunt je aanmelden als tester voor de nieuwe firmware

    https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...com-f-st3890v3
    fred44nl in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • demaeyer
    antwoordde
    Vandaag zijn ze bij mij die nieuwe Sagemcom modem komen installeren en merk dus ook dat dit (nog steeds) een probleem is.
    Is er al een update of wanneer deze nieuwe firmware wordt uitgerold?
    demaeyer in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Thrym
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht

    De leverancier, Sagemcom, heeft laten weten dat er een update klaar is om ingezet te worden. Laten we hopen dat Delta deze snel naar de eindgebruikers stuurt. De nieuwste software-versie betreft: FAST3890V3_DELTA-SIP_8a.4.7a. Bijna wekelijks vraag ik Delta om een update, maar ze kunnen er niet veel over zeggen. Als ze iets te melden hebben, zou ik de eerste zijn die iets hoort, aldus Delta...
    Thrym in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • marijnvdgruiter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Thrym Bekijk bericht
    Had daarstraks al een topic geplaats hierover en lees nu net dit. Ik kan niet eens de dhcp van dit onding uitzetten, waarom wordt dit uitgerold? Waardeloos.
    De leverancier, Sagemcom, heeft laten weten dat er een update klaar is om ingezet te worden. Laten we hopen dat Delta deze snel naar de eindgebruikers stuurt. De nieuwste software-versie betreft: FAST3890V3_DELTA-SIP_8a.4.7a. Bijna wekelijks vraag ik Delta om een update, maar ze kunnen er niet veel over zeggen. Als ze iets te melden hebben, zou ik de eerste zijn die iets hoort, aldus Delta...
    marijnvdgruiter in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door marijnvdgruiter; 23 May 2019, 20:48.

    Laat een reactie achter:


  • Thrym
    antwoordde
    Had daarstraks al een topic geplaats hierover en lees nu net dit. Ik kan niet eens de dhcp van dit onding uitzetten, waarom wordt dit uitgerold? Waardeloos.
    Thrym in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • marijnvdgruiter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
    Zodra de update beschikbaar is, zal deze automatisch gepusht worden naar het modem. Daar hoef je dan verder niets voor te doen. Behalve, in sommige situaties, even het modem herstarten. Ik kan geen datum geven wanneer dit gaat gebeuren.

    Er worden verschillende instellingen niet ondersteund in het modem. Dat wil niet altijd zeggen dat het niet werkt of dat je het niet kan gebruiken, maar dat betekend alleen maar dat wij daarbij geen assistentie zullen verlenen om het in te stellen.
    Laten we hopen dat de oorzaak van alles wat we nu niet kunnen wijzigen, de bug is.
    marijnvdgruiter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • MatthijsL
    antwoordde
    Zodra de update beschikbaar is, zal deze automatisch gepusht worden naar het modem. Daar hoef je dan verder niets voor te doen. Behalve, in sommige situaties, even het modem herstarten. Ik kan geen datum geven wanneer dit gaat gebeuren.

    Er worden verschillende instellingen niet ondersteund in het modem. Dat wil niet altijd zeggen dat het niet werkt of dat je het niet kan gebruiken, maar dat betekend alleen maar dat wij daarbij geen assistentie zullen verlenen om het in te stellen.
    MatthijsL in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • marijnvdgruiter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Goed geraden bij een eigen router ben je zelf verantwoordelijk om de fout op te knappen.
    Dat niet op alles ondersteuning kan worden gegeven snap ik. Alleen waarom zou je bepaalde opties dichtzetten? Zet alles open zo kunnen de mensen die het willen gebruiken hun gang gaan, als ze dan met vragen komen is het gewoon: "Dit ondersteunen we niet".

    Ik ben er zelf geen voorstander van om het modem in bridge te zetten en je eigen router aan te sluiten. Het nieuwe modem heeft namelijk een erg groot bereik qua WiFi. Zo groot zelfs dat ik eigenlijk geen accespoint meer nodig heb. Dit ga ik nooit halen met een eigen router.
    marijnvdgruiter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door teamtiem Bekijk bericht
    Kost het ondersteunen hiervan de klantenservice/technische dienst te veel werk?
    Goed geraden bij een eigen router ben je zelf verantwoordelijk om de fout op te knappen.

    driepinter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • teamtiem
    antwoordde
    Zover ik uit andere topics begrijp, is Zeelandnet helemaal niet van plan ondersteuning voor het instellen van vaste IP-adressen en andere mogelijkheden van het modem te gaan geven. Ik begrijp daaruit dat dit gedeelte bewust op alleen lezen is gezet. Ik zou wel willen weten, waarom. Kost het ondersteunen hiervan de klantenservice/technische dienst te veel werk?
    teamtiem in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • marijnvdgruiter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door rob_van_t Bekijk bericht
    Dank Marijn - dat verklaart een hoop. En idd het modem is niet van Cisco - maar van Sagemcom.
    Zal even afwachten tot de nieuwe firmware update beschikbaar is. Waar zullen we die vinden als het zo ver is? De Sagemcom site voor Delta geeft niet echt hoop:
    http://support.sagemcom.com/site/nl/...a-1213/produit
    Als de update door Sagemcom is gemaakt, zal Sagemcom deze naar Delta sturen. Als Delta de update heeft geanalyseerd en heeft goedgekeurd, zal de update worden uitgerold naar de eindgebruikers (wij dus).

    Ik denk dat dit geheel automatisch zal gebeuren aangezien we nergens de mogelijkheid hebben om een nieuwe versie te uploaden binnen de GUI van het modem.
    marijnvdgruiter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • rob_van_t
    antwoordde
    Dank Marijn - dat verklaart een hoop. En idd het modem is niet van Cisco - maar van Sagemcom.
    Zal even afwachten tot de nieuwe firmware update beschikbaar is. Waar zullen we die vinden als het zo ver is? De Sagemcom site voor Delta geeft niet echt hoop:
    http://support.sagemcom.com/site/nl/...a-1213/produit
    rob_van_t in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X