Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kan geen vaste ip adressen aanmaken. Sagemcom modem.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Kan geen vaste ip adressen aanmaken. Sagemcom modem.

    Na een gesprek met de klantenservice heb ik een vraag.

    Probeer al een tijd in het nieuwe modem een printserver een vast ip te geven.
    Dit modem slaat deze verandering niet op. Ook de leasetime verandering wordt niet opgeslagen
    Het lijkt erop dat ik geen rechten op deze pagina van het modem heb. (Lan&DHCP)
    De medewerker (klantenservice) heeft meegekeken en hetzelfde geconstateerd.
    Hij gaf mij de raad om dit op het forum te zetten. Dan kan de technische kant van Zeelandnet dit oppakken.
    Bij het vorige modem (3925) was dit totaal geen probleem.
    Weet hoe ik dit moet doen. (mac adres, etc) Dus vriendelijk verzoek, geen tips die richting in.
    Hoop dat een moderator dit snel oppakt.

    Ps, heb net gezien dat het waarschijnlijk een fout in de firmware is.
    Hoop dat hier snel een oplossing voor komt.
    Laatst bewerkt door joep116; 20 Mar 2019, 16:30.

  • #2
    Als je in een omgeving met een Sagecom modem IP-adressen wil reserveren, dan gaat je dat niet lukken.
    De enige oplossing op dit moment is het IP-adres in de printer zelf in te geven.
    maar dan wel buiten de range van de dhcp-server.

    Reageer


    • #3
      Ja Fred, had ik al gedaan. Maar dit is toch niet de oplossing. Het zou Zeelandnet toch sieren om hier zo snel mogelijk een firmware update uit te rollen.
      Kijk, ik heb een klein bedraad netwerk zonder een server, maar je zal maar een bedrijf hebben met meerdere pc's en printers.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door joep116 Bekijk bericht
        Ja Fred, had ik al gedaan. Maar dit is toch niet de oplossing. Het zou Zeelandnet toch sieren om hier zo snel mogelijk een firmware update uit te rollen.
        Kijk, ik heb een klein bedraad netwerk zonder een server, maar je zal maar een bedrijf hebben met meerdere pc's en printers.
        Het zou ze sieren, maar ze moeten niets. Een bedrijf (of hun ict-er) bridgen of nemen een beter passend abo af als er al abo's zijn met modems met meer mogelijkheden.
        Laatst bewerkt door Koeba; 21 Mar 2019, 13:47.

        Reageer


        • #5
          Koeba, ga ergens anders spelen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door joep116 Bekijk bericht
            Koeba, ga ergens anders spelen.
            Wat doe ik verkeerd? Beetje sneu om zo lomp te reageren op een serieuze reactie.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

              Wat doe ik verkeerd? Beetje sneu om zo lomp te reageren op een serieuze reactie.
              Serieus????Jeroen
              En ik hoop dat je niet meer reageert op volgende vragen van mij op dit forum.
              Laatst bewerkt door joep116; 21 Mar 2019, 19:32.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door joep116 Bekijk bericht
                Ja Fred, had ik al gedaan. Maar dit is toch niet de oplossing. Het zou Zeelandnet toch sieren om hier zo snel mogelijk een firmware update uit te rollen.
                Kijk, ik heb een klein bedraad netwerk zonder een server, maar je zal maar een bedrijf hebben met meerdere pc's en printers.

                Reageer


                • #9
                  Kijk nou uit Fred, straks roept hij om Jeroen en mag je niet meer op zijn vragen reageren...
                  Fijn weekend, ik heb gebak! Het is lekker weer, lighten up!

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door joep116 Bekijk bericht
                    Koeba, ga ergens anders spelen.
                    Hou het netjes en wordt niet persoonlijk. zie ook https://www.zeelandnet.nl/forum/regels-en-voorwaarden.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door joep116 Bekijk bericht
                      Ja Fred, had ik al gedaan. Maar dit is toch niet de oplossing.
                      Kun je aangeven hoe je in je vorige modem een 'printerserver' een vast IP adres hebt gegeven?
                      Als je een printer/netwerkcomponent een vast ipadres wilt geven, dan configureer je dat op deze printer zelf (even lost van het feit of je modem/router een dubbel IP adres zal uitgeven). Weet je zeker dat je voor zowel Wifi als vaste communicatie hetzelfde ipadres hebt ingevoerd?

                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door joep116 Bekijk bericht
                        Koeba, ga ergens anders spelen.
                        Als je wilt dat je in de toekomst serieuze antwoorden krijgt, zou ik je toch willen aanraden om ook serieus te reageren. Wij proberen met z'n allen een mede-forumlid zo goed mogelijk te helpen. Jouw toegestoken middelvinger is daar geen bijdrage in

                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Merkwaardig. Het modem heeft wel de mogelijkheid om vaste IP-adressen in te stellen. Maar als klant heb je blijkbaar niet de rechten dit te doen. Waarom is dit afgeschermd?

                          Reageer


                          • #14
                            Dit heeft te maken met een bug. Je kan het wel instellen, maar zodra je op 'apply' drukt gebeurd er verder niets. Dit is bekend en er wordt gewerkt aan een update hiervoor. Wanneer die beschikbaar zal zijn is niet bekend.
                            A prudent question is one-half of wisdom

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X