Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta telefonie Registrar

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Tim
    antwoordde
    ZeelandNet maakt gebruik van een techniek(Packetcable) en protocol voor het telefonieplatform die niet geschikt zijn om een normale SIP-adapter aan te sluiten. Fritzboxen en andere apparaten voor VoIP/internettelefonie maken vaak gebruik van het SIP protocol. Als je dus je ZeelandNet telefoonlijn via een ander apparaat als bijvoorbeeld de FritZbox wilt gebruiken moet deze ondersteuning hebben voor een externe lijn. Vaak te herkennen aan een Telefoniepoort op het apparaat met het bijschrift "landline" of PSTN. Mocht je meer willen weten, dan kun je evt. Meer informatie vinden in de comments onder dit nieuwsbericht:

    https://tweakers.net/nieuws/109721/z...aste-lijn.html

    De fritzbox 7581 heeft geen mogelijkheid meer om een externe telefoonlijn aan te sluiten. De laatste Fritzbox die naar mijn weten deze functionaliteit heeft is de fritzbox 7369. De wat oudere 7340 heeft het ook nog. Beide apparaten zijn op Marktplaats wel te vinden.

    Laat een reactie achter:


  • GoeRoe
    antwoordde
    Bij de 7581 wordt een Y-kabel geleverd die je op de analoge poort van het DELTA modem kunt aansluiten.
    Dat gezegd hebbende... je hebt een prima oplossing gevonden. Ik gebruik Cheapconnect (inkomend) al jaren.
    GoeRoe in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Wouter Bekijk bericht
    Na installatie werkt alles prima en is nog goedkoper ook.
    Prima oplossing! Houd er wel rekening mee dat de functionaliteit van deze service valt en staat bij het toestaan van specifieke voip gerelateerde poortnummers door Zeelandnet. Zo te lezen staan die open, goede zaak!
    Webkabouter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Wouter
    antwoordde
    Wouter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde
    Webkabouter. Ik zou niet weten hoe ik met een browser op mijn huidige DECT telefoon kan inloggen. Maar ik vraag me af of de registrar en proxygegevens niet in het modem moeten staan.

    Wouter
    Op een oude Cisco epc 3212 zie je hier ook niks van.
    Bijgevoegde bestanden
    driepinter in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door driepinter; 25 Mar 2019, 08:03.

    Laat een reactie achter:


  • Wouter
    antwoordde
    driepinter Ik heb de Fritz!app Fon geinstalleerd op mijn iPhone, maar als ik er mee bel krijg ik de melding "remote site busy"
    Ik zal komende week als ik mijn Fritz!Fon C4 krijg eens de DECT aanmeldingsprocedure doorlopen. Ik heb momenteel een Siemens DECT telefoon in gebruik waarvan het basis station is aangesloten op het Delta Cisco modem. Mogelijk dat de Fritz!Fon gaat werken via de Fritz!box.
    Er komt dinsdag ook een sneller modem van Delta. Mogelijk dat ik van de monteur de registrar en proxygegevens voor de telefonie kan krijgen.

    Webkabouter. Ik zou niet weten hoe ik met een browser op mijn huidige DECT telefoon kan inloggen. Maar ik vraag me af of de registrar en proxygegevens niet in het modem moeten staan. Ik heb momenteel geen toegang meer tot het modem, omdat ik hem in bridge mode heb staan. Ik zou hem dan tijdelijk in router mode kunnen zetten (via de Delta website) en dan mogelijk kunnen uitlezen. Maar dat is mogelijk allemaal anders als ik dinsdag een ander modem krijg.

    Ik hou jullie komende week op de hoogte
    Wouter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
    De Fritz!box wordt niet ondersteund.
    In feite kan elke router/modem worden aangesloten (zolang het in de bridge mode staat is het zeelandnetmodem slechts een 'domme' doos); als jullie hem de registrar- en proxygegevens kunnen doorgeven dan kan hij verder...

    @Wouter: wellicht is het mogelijk om via een browser op een werkende (analoge) telefoon in te loggen zodat je beide gegevens kunt uitlezen?
    Webkabouter in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Mar 2019, 11:08.

    Laat een reactie achter:


  • driepinter
    antwoordde

    FRITZ!Box 7581 Handboek

    Vanaf pagina 54 staat er stukje over het aansluiten van telefoons.

    Op pagina 189 (28.1) staat nog iets over de "DSL-verbinding wordt niet tot stand gebracht" maar dat zal bij jou dus niet werken.

    Maar ik vrees dat je hem niet werkend krijgt daar dit eigenlijk een DSL modem is en dus met een SIP trunk werkt zowel voor Dect als met een Smartphone (Fritz!App Fon).

    Fritzbox levert slechts twee modellen 4040 en 4020 die geschikt zijn voor modem/netwerk (kabel),
    maar voor (Smartphone) telefonie hiermee heb je nog steeds een SIP trunk (Registrar) noodzakelijk.
    Bijgevoegde bestanden
    driepinter in DELTA Internet en Telefonie
    Laatst bewerkt door driepinter; 24 Mar 2019, 08:58.

    Laat een reactie achter:


  • Wouter
    antwoordde
    Ik denk dat ik een andere Fritzbox heb Goeroe. Ik ben geen vinkje "landline enabled" niet tegengekomen, of bedoel je het vinkje "vervangende verbinding gebruiken"?
    Dat heb ik aangevinkt, maar als ik "eigen telefoonnummers" toevoeg/invul, vraagt hij uiteindelijk toch om de "Registrar".

    De menus die Driepinter met zijn bovenstaande link laat zien krijg ik niet, maar dat gaat ook over een andere Fritzbox.

    Ik ga eens op zoek naar de documentatie van de Fritzbox 7581 en kijk of daar ergens nog opties aanwezig zijn. Ik krijg volgende week een FritzFon C4 en mogelijk dat het instellen daarvan beter gaat dan het gebruik van mijn huidige Siemens DECT telefoon op de Fritzbox.
    Wouter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • GoeRoe
    antwoordde
    Bij Telephone Numbers voeg je een Landline toe. Bij Line Settings: Country Netherlands, Country code 00 31, Area code 0 <jouw areacode, bijvoorbeeld 118>
    Vinkje 'Landline enabled' aanzetten.

    Er zou dan niet om een registrar gevraagd moeten worden.
    GoeRoe in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Wouter
    antwoordde
    Ik heb de Fritsbox aangesloten met een RJ11 kabeltje rechtstreeks tussen de Fritzbox en het modem zoals je hebt aangeraden en de telefoon werkt. Maar als ik telefoongegevens, zoals eigen nummer wil invoeren, vraagt hij weer op "Registrar". Hoe heb jij dit gedaan GoeRoe, of heeft de telefoon op jouw Fritzbox geen eigennummer?
    Wouter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Wouter
    antwoordde
    Ik gebruik een Fritzbox 7581.
    Wouter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Webkabouter
    antwoordde
    Oorspronkelijk gepost door Wouter Bekijk bericht
    Ik probeer mijn DECT telefoons op mijn Fritzbox aan te sluiten die weer op internet is aangesloten via een Cisco modem van Delta (deze modem/router staat in bridge-mode en werkt alleen als modem).
    Welk type F!box gebruik je?

    Webkabouter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • Wouter
    antwoordde
    Ik heb het begrepen. Bedankt allemaal. Een kabeltje trekken is nogal een toestand, dus ik laat de DECT telefoon gewoon aangesloten op het Delta/Cisco modem. Ik kan dan niet de services van de Fritzbox gebruiken, maar het zij zo.
    Wouter in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:


  • GoeRoe
    antwoordde
    GoeRoe in DELTA Internet en Telefonie

    Laat een reactie achter:

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X