Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Modem verplaatsen werkt niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Modem verplaatsen werkt niet

    Ik heb bij mij thuis het modem verplaatst uit de meterkast naar de woonkamer aangesloten met filter op dee antenne aansluiting uit de muur. En het modem ging online. Nou heb ik het zelfde gedaan bij mij ouders thuis. Maar dat werkt niet modem gaat niet online. Ookal is er tv ontvangst op die aansluiting. Iemand een idee waarom het niet werkt ? Heb meerdere aansluitingen geprobeerd in de woning modem gaat enkel online op de aansluiting in de meterkast
    Laatst bewerkt door Nwd89; 3 Mar 2019, 17:11.

  • #2
    kennelijk heb je de coax-kabel vanaf het punt waar het binnenkomt naar het modem verlengd.
    en dat mag niet.
    er bestaan wel iets langere kabels en die kun je aanvragen bij Delta
    de maximale lengte is 60 cm, als ik het goed heb.
    filters en dergelijke mogen er al helemaal niet tussen.

    Reageer


    • #3
      Bedenk goed dat grond kabel wel iets anders is dan coax thuis kabel.

      De meestal groene grond kabel die binnen komt, kun je inderdaad wel iets verlengen, en volgens mij inderdaad via de klantenservice.

      Maar de belangrijkste vraag blijft waarom zou je je modem willen verplaatsen ?

      Is het omdat je wifi wil verbeteren dat je via de modem gebruikt ?

      Dan denk ik dat je beter kunt inversteren in een eigen router, en nee dat hoeft niet duur te zijn en nee dat hoeft zeker niet in gewikkeld meer tezijn.

      Als je op marktplaats kijkt zijn er zeer goede routers tekoop voor zeer mooie prijzen.

      Het is maar een tip
      Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

      Reageer


      • #4
        Ik de kabel niet verlengt thuis. Heb in elke kamer een antenne en radio aansluiting. Heb in de woonkamer het filter uit de meterkast daarop gezet en het modem erop aangesloten en het werkt. Alleen bij me ouders werkt het niet helaas.

        rede voor het verplaatsten is betere WiFi ontvangt

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Nwd89 Bekijk bericht
          Heb in elke kamer een antenne en radio aansluiting.

          Reageer


          • #6
            Op het moment zit het niet rechtstreeks aangesloten maar gewoon op een normale tv antenne aansluiting in de woonkamer met het filter er tussen. modem werkt prima.. daarom snapte ik niet dat het niet werkt bij me ouders. Andere oplossing vinden

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Nwd89 Bekijk bericht
              Op het moment zit het niet rechtstreeks aangesloten maar gewoon op een normale tv antenne aansluiting in de woonkamer met het filter er tussen. modem werkt prima.. daarom snapte ik niet dat het niet werkt bij me ouders. Andere oplossing vinden

              Reageer


              • #8
                dat is het dus ik begrijp het nu. En het doorverbinden waarom mag dit eigelijk niet?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Nwd89 Bekijk bericht
                  dat is het dus ik begrijp het nu. En het doorverbinden waarom mag dit eigelijk niet?
                  omdat de signaalkwaliteit niet gegarandeerd kan worden.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X