Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mikrotik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN en het Delta Cisco modem........

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mikrotik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN en het Delta Cisco modem........

    • Ik heb in de afgelopen maanden nogal wat apparaten op mijn netwerk erbij gekregen en besloot om de Apple Time Capsule router een tweede kans te geven als WiFi extender in een netwerk rond de nieuwe RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN gigabit router van Mikrotik. Naast snelheid en tien giga poorten van de nieuwe router was er het advies van mijn VOIP provider, dat mij over de streep trok. De instelopties op de Apple router zijn gewoon te beroerd voor dit werk en niet geschikt voor mijn provider.
      Het functioneert fantastisch, al is dit type router niet echt voor mensen zonder netwerkervaring. Er zit een zwaardere processor en meer geheugen in dan in de gemiddelde instap PC. De software is navenant. Je kunt echt elke parameter instellen. Gelukkig wordt hij bruikbaar geleverd en kun je vandaaruit instellingen wijzigen.

      En als dan alles werkt, gaat het Cisco modem van onze regionale internetreus in de stress en herstart, herstart en herstart. Als de herstart niet meer binnen een uur lukt, leeg je de cache met een 30-30-30 reset. En dan gaat het binnen een paar uur weer mis. Altijd op een ongelegen moment.

      De Cisco staat bij mij uiteraard in bridge, dus veel kan ik er niet aan zien. Hij lijkt niet te houden van de WAN poort op de MikroTik, die veel hogere (giga) specs heeft.
      Ben ik de enige met dit probleem? Ik kan het me haast niet voorstellen. Heeft iemand de Cisco anders kunnen instellen?
      Ik wil liever niet beginnen de WAN poort dicht te draaien tot de 200 Mb die ik contractueel afneem.

  • #2
    Geen ervaring met MikroTik, maar de WAN-poort van 1 Gbit komt overeen met wat de recente modems kunnen.
    Dus dit suggereert dat je een EPC3925 modem hebt, klopt dat? Eerste stap zou een modemwissel zijn lijkt me.

    Reageer


    • #3
      Het modem is een Cisco EPC3940AD. Hij doet het weer even na een herstart van dik twee uur. Toen de verbinding weg was en ik het adres van het modem kon zien, heb ik in de logs gekeken en het lijkt er op dat er dingen mis gaan in de communicatie tussen mijn WAN poort en het modem. Time-outs en dingen die niet gevonden worden.
      Het snelste dat ik adverteer is 1000M full. En hij staat op de ethernet poort en niet op SFP.

      Reageer


      • #4
        De EPC3940AD kan gewoon 1000/full, normaliter werkt dat via autonegotiate prima.
        Je hebt vast al een andere kabel geprobeerd? Misschien kan ZeelandNet de modemkant bekijken.

        Reageer


        • #5
          Ik maak mijn kabels steevast zelf. Cat6. Maar ik zal voor alle zekerheid een met aangelaste connectors kopen.
          Op deze router kan ik behalve autonegotiation ook nog flowcontrol Tx en Rx separaat instellen. Die staan nu uit.
          Ik zal ze eens proberen op de standen Auto en On.

          Reageer


          • #6
            Let ook op dat je geen jumbo frames aanzet op je WAN interface

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door corvanhonk Bekijk bericht
              • De Cisco staat bij mij uiteraard in bridge, dus veel kan ik er niet aan zien.
              Een Cisco in de bridge mode zetten is net zoiets als je Ferrari op de trein zetten en ermee naar Zwitserland rijden.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Gisteren de monteur van Delta op bezoek gehad. Modem kreeg een volt of 8 teveel aangeboden vanaf de kabel. Nieuwe verbindingkabel tussen kabelaansluiting en modem en het was opgelost. Hij draait nu al 20 uur ongestoord op de goede snelheid.

                Reageer


                • #9
                  Door wie was kabel indertijd aangelegd?

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11
                      Kan je mij via de e-mail je klantgegevens en de link naar dit forum onderwerp doorsturen? Dan kijk ik dit even verder voor je na. Je mag de e-mail richten aan [email protected].

                      Reageer


                      • #12
                        Mikrotik (weer merknaam geleerd) verkopen en ipads en omvormer opnieuw opnemen in je netwerk.
                        Hier al gekeken of gevraagd: https://gathering.tweakers.net/forum...s/1583666/last, https://tweakers.net/merk/2806/mikrotik/forum/ ?
                        Laatst bewerkt door Koeba; 13 Mar 2019, 17:19.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X