Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Storing highwinds newsserver ?

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Storing highwinds newsserver ?

    als ik spotnet open krijg ik de melding “502 autorisatie failed “. Meer mensen hier last van?
    ik denk dat het door highwinds word veroozaakt dat er geen nieuwe post te zien zijn.
  • 25 Reacties

  • #2
    inderdaad ook hier dezelfde foutmelding.
    ik denk niet dat het komt omdat highwinds geen posts kan zien.
    want als je naar nzbserver gaat, dan staan alle spots er gewoon.
    het lijkt er meer op, dat highwinds zelf een probleem heeft.
    bij mij is de 1e foutmelding van 2019-02-05 - 22:49:20
    Laatst bewerkt door fred44nl; 6 Feb 2019, 11:33.

    Reageer


    • #3
      Die storing van de Highwinds-server begon al gisteravond.
      Op een gegeven moment werkte hij weer, maar is later vannacht tot op heden opnieuw uitgevallen.

      In spotnet worden daardoor geen nieuwe spots binnengehaald.

      Reageer


      • #4
        Gisteravond rond 22.30 lag de Website eruit.

        Heel opmerkelijk was ook, dat de pw van sommige mailaccounts ineens niet herkend werden.
        Dat is nu ook het geval met Highwinds.

        Mogelijk dat er iets aan de hand is met bepaalde servers.

        In zo'n geval zou het fijn zijn, dat je dit als klant kan lezen bij de storingen, zodat je niet naar oorzaken bij je zelf hoeft te zoeken.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
          In zo'n geval zou het fijn zijn, dat je dit als klant kan lezen bij de storingen, zodat je niet naar oorzaken bij je zelf hoeft te zoeken.
          tja, ..........
          ik heb het ook via Facebook gemeld.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
            inderdaad ook hier dezelfde foutmelding.
            ik denk niet dat het komt omdat highwinds geen posts kan zien.
            want als je naar nzbserver gaat, dan staan alle spots er gewoon.
            het lijkt er meer op, dat highwinds zelf een probleem heeft.
            bij mij is de 1e foutmelding van 2019-02-05 - 22:49:20
            Nzbserver werkt idd wel gewoon, dat heeft niks te maken met highwinds, alleen dan het downloaden
            van een bestand gaat wel via highwinds en in mij geval via sabnzbd, en daar krijg ik de melding dat er geen verbinding
            gemaakt kan worden met highwinds. Ik hoop dat ze de storing snel op pakken en het probleem verhelpen.

            Reageer


            • #7
              Zoals ik al hierboven aangaf, heeft dit alles te maken met de autorisatie ( waarmee we kunnen downloaden ) van onze mailaccounts.

              Is dit bekend bij ZeelandNet?
              Zo ja, graag vermelding bij storingen en onderhoud.
              Maar nog liever oplossen.


              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
                Is dit bekend bij ZeelandNet?
                Zo ja, graag vermelding bij storingen en onderhoud.
                Maar nog liever oplossen.
                mijn melding op Facebook is van meer dan 1 uur geleden.
                normaal wordt daar echt snel gereageerd, maar nu effe niet.
                misschien hebben ze werkoverleg, of zo

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
                  Zoals ik al hierboven aangaf, heeft dit alles te maken met de autorisatie ( waarmee we kunnen downloaden ) van onze mailaccounts.

                  Is dit bekend bij ZeelandNet?
                  Zo ja, graag vermelding bij storingen en onderhoud.
                  Maar nog liever oplossen.

                  Ik heb het zelf niet gemeld bij zeelandnet, vandaar mijn melding hier, dat gaat sneller dan via de Email.
                  Heb zelf geen facebook om de melding op die manier te maken en snel reactie te krijgen.
                  Dus hoop ik op een behulpzame moderator.

                  Reageer


                  • #10
                    een reactie via Facebook:

                    Het probleem is inmiddels bekend bij ons en wordt zo snel mogelijk opgelost. Mijn excuses voor het ongemak.
                    kortom: WAGW

                    Reageer


                    • #11
                      Citaat:"kortom: WAGW¨. Te mijner informatie: Betekent dat: Wegens alle geklooi wachten??

                      Reageer


                      • #12
                        Ik heb, vanwege bovenstaande info, spotnet opnieuw proberen te installeren. Heb met de spotnetremovaltool alles verwijderd. Bij het installeren van spotnet 2.0 krijg ik de melding dat mijn gebrnaam en ww niet juist zijn. Wat nu??

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door tempelaars Bekijk bericht
                          Wat nu??
                          afwachten

                          Reageer


                          • #14
                            Zeelandnet heeft voor zover ik het snap een storing in het autorisatie-proces. Elke minuut vragen wanneer het weer werkt gaat af van de tijd die ze aan het oplossen kunnen besteden. Als je niet zonder usenet kunt, wat me bijzonder lijkt, is het beter een (blok)abo op een payserver te nemen.

                            Reageer


                            • #15
                              Die vraag op Facebook moeten stellen, zou niet nodig moeten zijn, als Delta de moeite nam, storingen te vermelden.
                              Bespaart bovendien tijd vragen te moeten beantwoorden die over die dan onnodig gesteld worden.

                              Het euvel is immers al van gisteren.
                              Website werkte niet, mailaccounts deden niet, HighWinds werkte niet en nergens iets te lezen.
                              Je kijkt meestal altijd eerst bij storingen en onderhoud.

                              Onderhoud en storingen moeten gebeuren.
                              Dat iets niet werkt kan voorkomen, maar dat Delta er dan geen melding van maakt, vind ik niet netjes t.o.v. de klanten.
                              Laatst bewerkt door Ptrol; 6 Feb 2019, 14:25.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X