Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snelheid maar 96 mbps in plaats van 200...

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Snelheid maar 96 mbps in plaats van 200...

    Ik heb een premium abonnement en zou dus een downstream van ca. 200mbps moeten hebben. Welke speedtest ik ook doe en of dit nu via wifi of een vaste aansluiting is, hoger dan 96 megabit/s komt de snelheid nooit. Kan Delta nakijken wat er aan de hand is of is er iets dat ik mogelijk over het hoofd kan zien? Instellingen in het modem zijn standaard en de bedrade apparatuur zit direct op het modem dus zonder extra router.
    Laatst bewerkt door ovdtier; 19 Oct 2018, 18:06.

  • #2
    Klink misschien als een delta antwoord maar check je kabels moet maar een klein knikje in zitten en dan heb je wel verbinding maar geen volle snelheid .
    En ik heb dit zelf ook gehad een andere kabel ertussen en het probleem was opgelost , als je toevallig een laptop mocht hebben probeer die dan eens met een heel kort kabeltje rechtstreeks op je modem te koppelen .succes

    Reageer


    • #3
      met welk apparaat meet je die download snelheid ??
      het kan zijn, dat de pc/laptop niet sneller kan dan 100 Mb/s
      welke kleur heeft het ledje van de poort waarop de kabel is aangesloten ??

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door turbo6208 Bekijk bericht
        Klink misschien als een delta antwoord maar check je kabels moet maar een klein knikje in zitten en dan heb je wel verbinding maar geen volle snelheid .
        En ik heb dit zelf ook gehad een andere kabel ertussen en het probleem was opgelost , als je toevallig een laptop mocht hebben probeer die dan eens met een heel kort kabeltje rechtstreeks op je modem te koppelen .succes
        Zijn de kabels niet maar bedankt voor de suggestie...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
          met welk apparaat meet je die download snelheid ??
          het kan zijn, dat de pc/laptop niet sneller kan dan 100 Mb/s
          welke kleur heeft het ledje van de poort waarop de kabel is aangesloten ??
          Hi Fred. Lampjes zijn amber dus 1000Mbit, ik meet trouwens nu max. 131Mbps op mijn bedraad aangesloten AppleTV (heeft ook gigabit ethernet) Dit zit via een Actiontec ethernet over coax adapter die intern gemeten max. 270Mbps haalt aan snelheid. Dan zou ik dus tenminste 200Mbps mogen verwachten gemeten op de Apple TV (via de Delta Ookla-server) Op mijn laptop haal ik max. 97Mbps aangesloten via 802.11ac/5 GHz wat gemakkelijk 200Mbps moet halen (gemeten op wifi is intern ca. 225Mbps)

          Hoe dan ook zit ik dus volgens mij op een makkelijk haalbare 200Mbps op mijn interne netwerk alleen kom ik niet boven de 131Mbps en dan volledig bedraad.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door ovdtier Bekijk bericht
            Lampjes zijn amber dus 1000Mbit,
            weet je dat heel zeker

            Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2018-10-19 om 23.10.36.jpg
Bekeken: 796
Grootte: 124,2 Kb
ID: 169758

            welk modem heb je ??
            en wat is de kleur van de leds op de voorzijde van het modem ??

            Reageer


            • #7
              Bij alle modems 3212 en 3925,3940,3890 die in Bridge mode staan, kun je de signaal waardes controleren
              op : http://192.168.100.1

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                weet je dat heel zeker

                Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2018-10-19 om 23.10.36.jpg
Bekeken: 796
Grootte: 124,2 Kb
ID: 169758

                welk modem heb je ??
                en wat is de kleur van de leds op de voorzijde van het modem ??
                Ah, ze wijken af van de standaard.... normaal is amber 1000Mbit naar mijn weten. Ik ga nog eens goed kijken, maar ik haal wel ca. 130Mbit op mijn AppleTV dus dat komt niet overeen met 100Mbit maximaal....

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Bij alle modems 3212 en 3925,3940,3890 die in Bridge mode staan, kun je de signaal waardes controleren
                  op : http://192.168.100.1
                  Dank je wel, ik zal eens kijken naar de signaalwaardes. Goed idee.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door ovdtier Bekijk bericht

                    Ah, ze wijken af van de standaard.... normaal is amber 1000Mbit naar mijn weten.
                    als op internet zoekt, dan vind je inderdaad verwarrende verklaringen voor groen en amber.
                    maar tegenwoordig is bij nieuwe apparatuur groen 1000 Mb/s.

                    Reageer


                    • #11
                      Beste ovdtier,

                      Ondervind je nog steeds problemen? Stuur dan een mailtje met je klantgegevens naar [email protected] dan kijk ik even verder voor je.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
                        Beste ovdtier,

                        Ondervind je nog steeds problemen? Stuur dan een mailtje met je klantgegevens naar [email protected] dan kijk ik even verder voor je.
                        Ja we hebben nog steeds een lagere snelheid. Ik stuur je een mailtje. Met vriendelijke groet, Olaf

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X