Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

internetsnelheid buitengebied

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • internetsnelheid buitengebied

    Waarom is mijn internetsnelheid in het buitengebied zo wisselend. Rond 21.00 -23.00 uur kom ik soms niet hoger dan 9 Mbps download . De volgende ochtend haal ik 45-50 Mbps, zonder dat de router gereset is. En in het toeristenseizoen is het probleem aantoonbaar groter. Als ik er over klaag, dan is na een paar dagen het probleem opgelost en zitten we weer op de 50 MBps. Ook op de prime-time uren. Maar ik betaal wel elke maand 47,50 euro en dat is best veel voor een beetje surfen en e-mail checken, want Netflix of Videoland is bij 9 Mbps echt geen feest. Let wel, alles is bekabeld en dus zeker geen Wifi probleem,Zijn er niet teveel abonnementen verkocht bij een gelijkblijvende capaciteit, dus overboeking. Screenshots met de snelheden zijn beschikbaar.

  • #2
    stuur een email naar [email protected]
    vermeld klantnummer en omschrijf het probleem, dan kan het van daar uit opgepakt worden.

    Reageer


    • #3
      Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermopname (49).png
Bekeken: 436
Grootte: 154,1 Kb
ID: 169870 Heb mijn probleem gemeld en er is een monteur langs geweest van Huinink te Ellemeet in opdracht van Delta, hij kon geen bijzonderheden vinden in aansluitingen, positie t.o.v. zender of afstand tot de zender (7 km). Maar op 24-10-2018 heeft Delta tussen 0.00 uur en 01.00 uur werkzaamheden verricht aan het vast-draadloos netwerk en nu is de internetsnelheid nog dramatischer laag. Hoezo moedeloos? Voor de volledigheid maar een schermafbeelding bijgevoegd

      Reageer


      • #4
        We zijn inmiddels 9 dagen en vele telefoontjes met de klantenservice verder en nog steeds een internetsnelheid tussen de 3,0 en 13,0 Mbps in het buitengebied van Dreischor. Er wordt met spoed aan gewerkt. Met spoed, dus het zou nog langzamer kunnen. Dit is toch de 21e eeuw of is niet alleen de klok een uur teruggezet zondag 28 oktober. Wat kost dit een hoop energie!

        Reageer


        • #5

          Reageer


          • #6
            Monteur Huinink geweest in opdracht van Delta en die stelde vast dat de afstand tot de graansilo in Zierikzee, de zendmast 7,2 km was. Delta houdt zelf als richtlijn 13 km, terwijl 20 km het maximale is. Voor de werkzaamheden op 24-10 had ik soms 50 Mbps. Nee, ik denk dat het iets te maken heeft met IP conflicten, hetzelfde probleem waarmee Greenet worstelde in 2017.
            Zie onderstaande mail

            mail Greenet aan leenvista wo 01-03-2017 16.43 uur
            U heeft een installatieafspraak met Greenet of u wordt nog gebeld voor het maken van een installatieafspraak of onlangs is de installatie bij u uitgevoerd. Wij ontvangen veel positieve reacties over de snelheid en de verbinding. Helaas ontvangen wij ook klachten over de verbinding. Het komt soms voor dat de verbinding goed wordt opgeleverd door de monteur, maar dat deze even later niet meer, of met een veel lagere snelheid werkt.
            Dit is erg vervelend. Door de vele installaties die goed zijn opgeleverd, weten we echter zeker dat het netwerk voldoende dekking en snelheid biedt. Eventuele problemen worden niet veroorzaakt door de dekking of de capaciteit van het netwerk, maar door de toekenning van IP-nummers in het netwerk. Dit kan ertoe leiden dat de verbinding wegvalt of dat sommige sites niet bereikt kunnen worden. Wij zijn met onze leverancier voortdurend in contact over een oplossing voor dit probleem.

            Reageer


            • #7
              krijg je dan steeds een ander extern ip-adres ??
              jouw modem/router heeft toch voortdurend verbinding en dan hou je doorgaans hetzelfde ip-adres.

              Reageer


              • #8
                Ik heb er geen verstand van, maar bovenstaand bericht van Greenet leek me plausibele verklaring voor het probleem dat nu speelt. Temeer omdat er iets op de Graansilo is veranderd de 24e en mensen met een vast IP-adres een nieuw adres hebben toegewezen gekregen.

                Mail G aan LV 28 apr. 2017 20:11


                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Leenvista Bekijk bericht
                    Ik heb er geen verstand van, maar bovenstaand bericht van Greenet leek me plausibele verklaring voor het probleem dat nu speelt. Temeer omdat er iets op de Graansilo is veranderd de 24e en mensen met een vast IP-adres een nieuw adres hebben toegewezen gekregen.


                    ja, het kan zeker voorkomen dat er ip-conflicten ontstaan, als er e.e.a. wordt veranderd.
                    maar daardoor mag je niet min of meer doorlopend snelheidsproblemen hebben.

                    Reageer


                    • #11
                      Heeft uw kennis in het buitengebied van Dreischor ook de ene keer 50 MBps ( soms ) en de andere keer 3,0 Mbps (vaak) of is er sprake van een structureel lage snelheid. Want dat blijft me bevreemden, soms heb ik wel goede snelheden en is er niets veranderd wat betreft afstand tot de mast, hoge objecten tussen zender en ontvanger. Wel is mijn snelheid aantoonbaar lager op primetime uren. Momenteel is de snelheid 24,0 / 5,7 Mbps, maar dat wordt in de loop van de ochtend minder. Verder valt op dat bij de speedtest de downloadsnelheid tijdens dezelfde meting hoog start bijv.22 en dan instort naar 11 en tenslotte eindigt op 12.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Leenvista Bekijk bericht
                        Heeft uw kennis in het buitengebied van Dreischor ook de ene keer 50 MBps ( soms ) en de andere keer 3,0 Mbps (vaak) of is er sprake van een structureel lage snelheid.
                        voor zover ik weet is daar de snelheid zo goed als altijd lager dan het moet zijn.
                        maar ik heb daar niet uitgebreid getest en als ik hen vraag om een speedtest te doen, dan kijken ze me aan, of ze water zien branden

                        Wel is mijn snelheid aantoonbaar lager op primetime uren. Momenteel is de snelheid 24,0 / 5,7 Mbps, maar dat wordt in de loop van de ochtend minder.
                        dat kan alleen maar op capaciteitsproblemen duiden.
                        leg een dossier aan en sla ze d'r mee om d'r oren
                        Laatst bewerkt door fred44nl; 2 Nov 2018, 11:17.

                        Reageer


                        • #13
                          Ben ook bezig met dossieropbouw. Heb ook veelvuldig contact met de klantenservice van Delta, je hebt ze snel aan de lijn, maar om ze te doordringen van je probleem, dat valt niet mee.
                          Je krijgt telkens een ander aan de lijn, in hun log kunnen ze wel wat zien, maar te summier. Dus moet ik elke keer hetzelfde riedeltje oplepelen en zetten ze het door naar de achterliggende afdeling. Nooit concreet van dit was uw klacht en dit zijn we eraan aan het doen. Overigens bedankt voor je reacties.

                          Reageer


                          • #14
                            Dit is normaal heb ik mij laten vertellen. Via wifitenne heb ik destijds op mijn camping laten uitzoeken of er andere mogelijkheden zijn zoals glasvezel en Airfiber.
                            Dit werkt ten alle tijden sneller dan ADSL.
                            Via satelliet zit je weer met een te hoge ping waardoor je alsnog een trage website hebt die opent.

                            Reageer


                            • #15
                              Ik ben ook vast draadloos aan het overwegen.
                              Ik ben benieuwd of je een routeerbaar IP adres krijgt, zodat je Domotica systemen van buiten kunt bereiken.

                              Ik weet al dat het adres niet vast is, maar als het af en toe wijzigt kun je met behulp van DDNS toch wel bereikbaar zijn.

                              Heeft iemand die dit heeft een idee hoe dat zit?
                              Ik probeer het ook via Delta, maar dat gaat nog niet zo makkelijk.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X