Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta en Docsis 3.1 (Full Duplex?) wat zijn de mogelijkheden in de toekomst?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Eerder deze week heb ik een manager van Vodafone-Ziggo gesproken. Hij vertelde dat er ruimte voor meer upload komt als de FM-frequenties van de kabel af zijn. Ze zijn zeker van plan om de upload te verhogen, omdat klanten nu 'meer clouddiensten gebruiken dan vroeger'. De verhoging zal gefaseerd gaan, bijvoorbeeld eerst naar 25 en later naar 50 Mbit. Hij verwacht dat eind dit jaar de eerste stappen genomen kunnen worden.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      Eerder deze week heb ik een manager van Vodafone-Ziggo gesproken. Hij vertelde dat er ruimte voor meer upload komt als de FM-frequenties van de kabel af zijn. Ze zijn zeker van plan om de upload te verhogen, omdat klanten nu 'meer clouddiensten gebruiken dan vroeger'. De verhoging zal gefaseerd gaan, bijvoorbeeld eerst naar 25 en later naar 50 Mbit. Hij verwacht dat eind dit jaar de eerste stappen genomen kunnen worden.
      50 is echt niet genoeg

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Koeba
        Oorspronkelijk gepost door driepinter
        Wel grappig om te zien wat zoiets nu eigenlijk gaat kosten (Duitsland)

        Het varieert van 60 naar 110 tot 120 euro (normaal) per maand.

        Docsis 3.1 prijs
        Upstream valt me erg tegen.
        Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

        Reageer


        • #19
          In Duitsland is dus UnityMedia overgenomen door Vodafone .

          Abonnementsprijs blijft toch op 110 euro (na twee jaar) liggen.

          We wachten het aanbod van Delta af maar het zal toch wel een eind vergelijkbaar
          zijn verwacht ik.

          Reageer


          • #20
            Het is iig wel een modem waar je nog eens wat op kunt aansluiten

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door driepinter
              In Duitsland is dus UnityMedia overgenomen door Vodafone .

              Abonnementsprijs blijft toch op 110 euro (na twee jaar) liggen.

              We wachten het aanbod van Delta af maar het zal toch wel een eind vergelijkbaar
              zijn verwacht ik.
              Ik verwacht dat we er niets zinnigs over kunnen zeggen tot Delta prijzen noemt. Schaalgrootte en inkoopkracht zijn voorlopig zeer verschillend.

              Reageer


              • #22
                Dit is niet meer van belang. Delta schakelt over naar ftth. Ze gaan nu echt niet meer investeren in het coaxnetwerk.

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
                  Dit is niet meer van belang. Delta schakelt over naar ftth. Ze gaan nu echt niet meer investeren in het coaxnetwerk.
                  denk je nou echt dat er binnen 5 jaar in landelijke dorpen met 's winters ca. 1.250 inwoners ftth in de straat komt ??
                  dat geloof je toch zelf niet, mag ik hopen.
                  en omdat er best wel veel kleinere landelike dorpen in Zeeland zijn, blijft Delta voorlopig wel investeren in coax.
                  daar komt bij dat meer dan 90% van de internet gebruikers helemaal geen full-duplex symetrische snelheden nodig heeft.
                  Laatst bewerkt door fred44nl; 9 Nov 2019, 10:34.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                    denk je nou echt dat er binnen 5 jaar in landelijke dorpen met 's winters ca. 1.250 inwoners ftth in de straat komt ??
                    dat geloof je toch zelf niet, mag ik hopen.
                    en omdat er best wel veel kleinere landelike dorpen in Zeeland zijn, blijft Delta voorlopig wel investeren in coax.
                    daar komt bij dat meer dan 90% van de internet gebruikers helemaal geen full-duplex symetrische snelheden nodig heeft.
                    Grappig is dan wel dat bijna elke bewering over bandbreedte waarin 'niet nodig hebben' voorkomt, tot nu toe onwaar gebleken is.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                      Grappig is dan wel dat bijna elke bewering over bandbreedte waarin 'niet nodig hebben' voorkomt, tot nu toe onwaar gebleken is.
                      als over 2 jaar een abonnement met 500 / 250 het meeste gekozen is, dan zullen er erg weinig mensen zijn, die daar serieus te kort aan hebben.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                        denk je nou echt dat er binnen 5 jaar in landelijke dorpen met 's winters ca. 1.250 inwoners ftth in de straat komt ??
                        dat geloof je toch zelf niet, mag ik hopen.
                        en omdat er best wel veel kleinere landelike dorpen in Zeeland zijn, blijft Delta voorlopig wel investeren in coax.
                        daar komt bij dat meer dan 90% van de internet gebruikers helemaal geen full-duplex symetrische snelheden nodig heeft.
                        Nope, ik verwacht dat volgend jaar (indien de ACM goedkeuring verleend aan het openstellen van de COAX) de COAX van Delta en Caiway/Cogas worden verkocht aan Ziggo.
                        Delta upgrade omdat Ziggo dat wil, niet omdat men snel internet wil leveren dat gaan ze doen via glasvezel.
                        En een dergelijke aanleg kan supersnel verlopen. Een straat van 50 woningen is in een week gelegd.
                        Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 Nov 2019, 12:59.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                          Wat Fred zegt en upstream peering transit is voor Delta duurder.
                          Hoe weet je dat?
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                          Nu EQT (hopelijk) kan aggregeren, kunnen ze misschien ook betere transit-peeringcontracten onderhandelen.
                          Snap even niet het verband tussen aggreren en EQT. Kun je dat uitleggen?

                          Waarschijnlijk bedoel je private IP transit- of IP peeringcontracten. Dat is op ISP nivo gewoon een kwestie van win-win (snelle en goedkope routes); uitwisseling gebeurt nl. meestal in beide richtingen.
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Nov 2019, 00:59.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                            Hoe weet je dat?

                            Snap even niet het verband tussen aggreren en EQT. Kun je dat uitleggen?

                            Waarschijnlijk bedoel je private IP transit- of IP peeringcontracten. Dat is op ISP nivo gewoon een kwestie van win-win (snelle en goedkope routes); uitwisseling gebeurt nl. meestal in beide richtingen.
                            Ik had peering niet moeten noemen, mijn fout. Upstream transit is duurder. ZN peert niet met iedereen en moet transitkosten nu nog doorberekenen. EQT kan hopelijk betere peeringcontracten uitonderhandelen door hun aangekochte aansluitingen te aggregeren. Wat er in feite ook niet heel veel meer toe zal doen bij verkoop aan Ziggo.

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

                              als over 2 jaar een abonnement met 500 / 250 het meeste gekozen is, dan zullen er erg weinig mensen zijn, die daar serieus te kort aan hebben.
                              Tsja. Tijd zal het leren.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                                Nope, ik verwacht dat volgend jaar (indien de ACM goedkeuring verleend aan het openstellen van de COAX) de COAX van Delta en Caiway/Cogas worden verkocht aan Ziggo...
                                Ik zou wat aan je verwachtingsmanagement gaan doen Daarnaast zou ACM dat nooit goedkeuren.

                                Momenteel krijgt ons coaxnetwerk een grote upgrade en niet omdat Ziggo dat wil. Dat is gewoon onzin. Dat er is aangekondigd dat er door DELTA ook glasvezel aangelegd zal worden in Zeeland wil nog niet zeggen dat het coaxnetwerk aan de kant wordt geschoven. Dit netwerk bied nog heel veel potentie voor de toekomst.

                                A prudent question is one-half of wisdom

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X