Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta en Docsis 3.1 (Full Duplex?) wat zijn de mogelijkheden in de toekomst?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta en Docsis 3.1 (Full Duplex?) wat zijn de mogelijkheden in de toekomst?

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de opzet van de Delta abonnementen in de toekomst. Voor (naar mijn idee) veel mensen is de huidige upload erg beperkt (denk aan uploaden naar de cloud). Ik heb zelf dan ook eigenlijk meer behoefte aan een 100/100 verbinding dan een 150/15 verbinding.

    Ik vroeg mij dan ook af of delta in de toekomst ook synchroon verbindingen gaat leveren middels het Docsis 3.1 protocol? De techniek ondersteunt dit namelijk (zeker met full duplex) en met de wegval van analoge signalen op de kabel zou die ruimte er volgens mij ook moeten zijn.

  • #2
    Docsis 3.1 gaat ongetwijfeld gefaseerd ingevoerd worden.
    dus voordat we aan full-duplex zitten, zijn we best wel een aantal jaren verder.
    [img]1c821214-0116-49b3-b36e-d36104e747f4.jpg[/img]

    Reageer


    • #3
      Wat Fred zegt en upstream peering transit is voor Delta duurder. Nu EQT (hopelijk) kan aggregeren, kunnen ze misschien ook betere transit-peeringcontracten onderhandelen. Duimen.

      Reageer


      • #4
        Maar eens beginnen met 100 Mbps upload zou al heel fijn zijn.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door TimH
          Maar eens beginnen met 100 Mbps upload zou al heel fijn zijn.
          Het is een leuk begin

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door MpvD
            Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de opzet van de Delta abonnementen in de toekomst. Voor (naar mijn idee) veel mensen is de huidige upload erg beperkt (denk aan uploaden naar de cloud). Ik heb zelf dan ook eigenlijk meer behoefte aan een 100/100 verbinding dan een 150/15 verbinding.

            Ik vroeg mij dan ook af of delta in de toekomst ook synchroon verbindingen gaat leveren middels het Docsis 3.1 protocol? De techniek ondersteunt dit namelijk (zeker met full duplex) en met de wegval van analoge signalen op de kabel zou die ruimte er volgens mij ook moeten zijn.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Niggo
              Oorspronkelijk gepost door MpvD
              Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de opzet van de Delta abonnementen in de toekomst. Voor (naar mijn idee) veel mensen is de huidige upload erg beperkt (denk aan uploaden naar de cloud). Ik heb zelf dan ook eigenlijk meer behoefte aan een 100/100 verbinding dan een 150/15 verbinding.

              Ik vroeg mij dan ook af of delta in de toekomst ook synchroon verbindingen gaat leveren middels het Docsis 3.1 protocol? De techniek ondersteunt dit namelijk (zeker met full duplex) en met de wegval van analoge signalen op de kabel zou die ruimte er volgens mij ook moeten zijn.
              Informatief, dank!

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Niggo
                Ook zullen er nog oude DOCSIS 3.0 modems blijven werken denk ik, die zullen dan nog van de oude upload gebruik moeten maken, maar de tijd kan snel gaan, een klein gokje is dat de nieuwe nodes in de wijkkasten tot 1200mhz zullen ondersteunen, dit wordt dan ook DOCSIS 3.1 only bandbreedte in de toekomst.
                Die 1200Mhz (pagina 34) zou dus wel eens kunnen kloppen

                bron:

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                  Docsis 3.1 gaat ongetwijfeld gefaseerd ingevoerd worden.
                  dus voordat we aan full-duplex zitten, zijn we best wel een aantal jaren verder.
                  [img]1c821214-0116-49b3-b36e-d36104e747f4.jpg[/img]
                  Maar hou er wel rekening mee dat wanneer er deze snelheden worden aangeboden dat je eigen thuis netwerk / computer deze ook moet kunnen verwerken.

                  in het kort:

                  De meeste computers hebben nu maar een GB netwerk kaart en een GB router / switch dus wanneer phase 2 komt moet je daar wel rekening mee houden.

                  Het probleem gaat zich nu al een beetje voor doen, wanneer je nu / straks een GB abb af neemt bij delta (die zal er wel komen) en je hebt een GB netwerk kaart / netwerk kabel dan zit die vol, dan kun je eigenlijk niets meer over die kabel sturen. Dat gaat wel maar dan gaat dat af van de snelheid.

                  Dus in het kort:

                  Wanneer je een GB abb neemt en je hebt een GB netwerk kaart en kabel en je gebruikt de volledige snelheid dan zit het vol, alles wat je dan vraagt van het internet / netwerk gaat er vanaf.
                  Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Dominique
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                    Docsis 3.1 gaat ongetwijfeld gefaseerd ingevoerd worden.
                    dus voordat we aan full-duplex zitten, zijn we best wel een aantal jaren verder.
                    [img]1c821214-0116-49b3-b36e-d36104e747f4.jpg[/img]
                    Maar hou er wel rekening mee dat wanneer er deze snelheden worden aangeboden dat je eigen thuis netwerk / computer deze ook moet kunnen verwerken.

                    in het kort:

                    De meeste computers hebben nu maar een GB netwerk kaart en een GB router / switch dus wanneer phase 2 komt moet je daar wel rekening mee houden.

                    Het probleem gaat zich nu al een beetje voor doen, wanneer je nu / straks een GB abb af neemt bij delta (die zal er wel komen) en je hebt een GB netwerk kaart / netwerk kabel dan zit die vol, dan kun je eigenlijk niets meer over die kabel sturen. Dat gaat wel maar dan gaat dat af van de snelheid.

                    Dus in het kort:

                    Wanneer je een GB abb neemt en je hebt een GB netwerk kaart en kabel en je gebruikt de volledige snelheid dan zit het vol, alles wat je dan vraagt van het internet / netwerk gaat er vanaf.
                    Dat zijn wel veel lettertjes hoor

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door flipdiving
                      Oh! This article has suggested to me many new ideas. I will embark on doing it. Hope you can continue to contribute your talents in this area. Thank you.
                      http://luckypatcher-apks.com ,
                      http://colorswitch2.com
                      Webcare: We hebben een spambotje!

                      Reageer


                      • #12
                        Ik ben tevreden met de downloadsnelheid maar de upload mag voor mij nog een stuk hoger omdat bijna alles nu via de cloud gaat.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Koeba
                          Wat Fred zegt en upstream peering transit is voor Delta duurder. Nu EQT (hopelijk) kan aggregeren, kunnen ze misschien ook betere transit-peeringcontracten onderhandelen. Duimen.
                          Stukje nadere uitleg over IP Transit vs. Peering

                          Reageer


                          • #14
                            Wel grappig om te zien wat zoiets nu eigenlijk gaat kosten (Duitsland)

                            Het varieert van 60 naar 110 tot 120 euro (normaal) per maand.

                            Docsis 3.1 prijs

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter
                              Wel grappig om te zien wat zoiets nu eigenlijk gaat kosten (Duitsland)

                              Het varieert van 60 naar 110 tot 120 euro (normaal) per maand.

                              Docsis 3.1 prijs
                              Upstream valt me erg tegen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X