Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snelheid bekabeld internet neemt af maar herstelt zich na opnieuw opstarten computer

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk gepost door Marco
    Als je wel een wifi adapter in je pc hebt kan ik me indenken dat Windows op een bepaald punt in de war gaat raken omdat hij via 2 netwerkkaarten tegelijk gaat communiceren.
    een "fatsoenlijk" besturingssysteem kiest de beste verbinding en werkt dan alleen daar mee.
    Windows kan hier idd wellicht niet mee overweg en dan moet je handmatig wifi uitzetten.

    Reageer


    • #32
      Dank jullie!

      Er zit inderdaad een wifi-adapter in mijn desktop.
      Deze is echter zeer matig van kwaliteit.
      Als ik de bekabelde verbinding uitzet heeft deze wifiverbinding een snelheid van ca. 4 Mbps.

      Ik heb een daadloze netwerkadapter gekocht me een snelheid tot 300 Mbps. Hiermee haal ik echter na installatie ook slechts ca. 10 Mbps als ik alle andere adapters heb uitgeschakeld, dus dat was hem ook niet. Vreemd, zeker gezien het feit dat de laptop die ik erna weer even heb aangesloten gewoon 100 Mbps heeft via wifi.

      Ik heb nu voor het eerst de normale bekabelde aansluiting, met wifi "aan" op het modem, en de wifi-adapter op de desktop op "uit" (via apparaatbeheer).
      Ben heel benieuwd of dit het probleem is. De eerste 2 metingen laten geen vertraging zien, al moet ik daarbij wel vermelden dat ik niets met de computer gedaan heb.
      Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen, en zal jullie dit natuurlijk laten weten.

      Reageer


      • #33
        Update:

        Ik ben daarna weer gewoon op de computer aan de slag gegaan en tussendoor enkele metingen verricht.
        Na 1,5 uur was de snelheid weer gedaald naar 43.22 Mbps... helaas.

        Ik heb toen gewoon weer de computer opgestart en de snelheid was weer helemaal ok, voor even.


        Zoals jullie in de bijlage kunnen zien ging de snelheid weer gestaag omlaag.


        [img]3d1ca379-a147-479f-b4b5-9677548050da.jpg[/img]

        Na de laatste meting (28.64 Mbps) heb ik nog eens de laptop aan dezelfde kabel gehangen en die kwam weer tot een normale 100.66 Mbps.

        Ik ben benieuwd of iemand nog enig idee heeft hoe ik mij normale snelheid kan behouden...

        Bij voorbaat dank weer natuurlijk!!

        Groet,

        Fred

        Reageer


        • #34

          Reageer


          • #35
            Dank je Jos!

            Vanmiddag om 14.35 een snelheid gemeten van 28,42Mbps.

            Taakbeheer op hetzelfde moment

            [img]4f7f0678-4b06-40de-b03f-b2956c357925.jpg[/img]

            [img]cbd5b2bf-4ddb-4922-9861-45224ec57cd0.jpg[/img]

            De snelheid om (bij opstarten) 10.30 was 100%
            Om 12.35 55,21 Mbps
            Ik heb alleen maar firefox open gehad en niets gestreamed, gedown- of uploaded.

            Groet,

            Fred

            Reageer


            • #36
              Hallo mensen,

              Ik heb inmiddels ook de tip betreffend het uitschakelen va IPv6 geprobeerd vanmidddag.

              Resultaat met alleen het gebruik van firefox:

              [img]511a5f4a-08bc-4bc3-9584-27abfc9fc557.jpg[/img]

              Dat was hem dus helaas ook niet...
              Of het iets ermee te maken heeft weet ik niet, maar ik kreeg bij het openen van een extra pagina in firefox de melding:

              "Er is een probleem met de computer. Deze moet opnieuw opgestart worden". Er stond helaas geen foutmelding bij...
              Heb met HDtune de harde schijf gecontroleerd, maat daar werden geen fouten gevonden.

              Het blijft voortsukkelen... en maar steeds opnieuw opstarten.

              Groet,

              Fred

              Reageer


              • #37
                Uitgesukkeld !!

                Na erover nagedacht te hebben systeemherstel te proberen heb ik toch maar eens gekeken welke programma's daardoor beinvloed zouden worden.
                Hieruit bleek dat een upgrade van mij virusscanner (bitdefender total security) geinstalleerd was rond het moment dat de problemen begonnen.

                Een rondje googelen bracht mij bij de pagina waarop stond dat vertragingen konden ontstaan door bepaalde firewall instellingen van hun programma: http://www.bitdefender.com/support/m...slow-1100.html

                Ik heb de door hen aangegeven stappen opgevolgd en het probleem lijkt opgelost.
                Ik ben nu 3 uurtjes verder en het plaatje ziet er nu zo uit:

                [img]e7a1b293-4d7d-42f2-99c8-27bd532792f1.jpg[/img]

                Hier word ik toch echt wel een stuk blijer van!

                Dank aan allen die hebben meegedacht!

                Ik zal me morgen nog even melden om te laten weten of alles nog steeds goed functioneert, waarna dan (hopelijk) dit topic gesloten kan worden

                Nogmaals dank en een fijne week!

                Groet,

                Fred

                Reageer


                • #38
                  Hallo mensen,

                  Alles functioneert nog steeds naar behoren en ik denk dus dat ik ervan uit kan gaan dat het probleem verholpen is!

                  Nogmaals dank aan allen natuurlijk!

                  Wat mij betreft kan het topic gesloten worden !

                  Groet,

                  Fred

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X