Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet valt de laatste tijd vaak uit

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet valt de laatste tijd vaak uit

    Hallo,

    Sinds kort hebben we een aantal avonden achter elkaar last van zeer onstabiel internet. Het internet valt dan compleet uit en we moeten dan zowel het modem als de router opnieuw opstarten om weer internet te krijgen. Zojuist gebeurde het ook weer.

    Ik geloof dat het zo rond de internetsnelheidsverhoging is begonnen. We hebben nog de oude Cisco 3212 modem en er brand een oranje lampje met het label DS wanneer het internet is uitgevallen.

    Weet iemand hier de oorzaak van en eventueel een oplossing?

  • #2
    Welkom op het forum Zeelander.

    Gebruik je de Avast virusscanner? Kijk dan hier.

    Zo niet, dan kan ZeelandNet misschien je verbinding nakijken.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      Welkom op het forum Zeelander.

      Gebruik je de Avast virusscanner? Kijk dan hier.

      Zo niet, dan kan ZeelandNet misschien je verbinding nakijken.
      Bedankt voor je reactie. Ik gebruik geen Avast virusscanner.

      Reageer


      • #4
        Hebben dit probleem al een half jaar.
        Ligt bij zeelandnet maar is blijkbaar moeilijk op te lossen. Slechte verbindingssnelheid.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door colkroes
          Hebben dit probleem al een half jaar.
          Ligt bij zeelandnet maar is blijkbaar moeilijk op te lossen. Slechte verbindingssnelheid.
          Klinkt goed...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Zeelander
            Hallo,

            Sinds kort hebben we een aantal avonden achter elkaar last van zeer onstabiel internet. Het internet valt dan compleet uit en we moeten dan zowel het modem als de router opnieuw opstarten om weer internet te krijgen. Zojuist gebeurde het ook weer.

            Ik geloof dat het zo rond de internetsnelheidsverhoging is begonnen. We hebben nog de oude Cisco 3212 modem en er brand een oranje lampje met het label DS wanneer het internet is uitgevallen.

            Weet iemand hier de oorzaak van en eventueel een oplossing?
            Hoi Zeelander,

            Dank je voor je duidelijke omschrijving, daar kunnen we iets mee! Als het DS lampje oranje is, wil dat zeggen dat er geen "channel bonding" plaats heeft gevonden en dat de modem in "narrow band" mode werkt. In het Nederlands komt het erop neer dat er een probleem is met de DownStream (vandaar DS). Ik zie ook bij ons in het systeem dat er inderdaad vrijwel dagelijks uitval van de verbinding is.

            Misschien een beetje flauwe vraag, maar ik moet hem toch stellen, heb je al gecontroleerd of de coaxkabel van de modem goed vast zit? (Zowel in de modem als op het aansluitpunt).

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Frans
              Oorspronkelijk gepost door Zeelander
              Hallo,

              Sinds kort hebben we een aantal avonden achter elkaar last van zeer onstabiel internet. Het internet valt dan compleet uit en we moeten dan zowel het modem als de router opnieuw opstarten om weer internet te krijgen. Zojuist gebeurde het ook weer.

              Ik geloof dat het zo rond de internetsnelheidsverhoging is begonnen. We hebben nog de oude Cisco 3212 modem en er brand een oranje lampje met het label DS wanneer het internet is uitgevallen.

              Weet iemand hier de oorzaak van en eventueel een oplossing?
              Hoi Zeelander,

              Dank je voor je duidelijke omschrijving, daar kunnen we iets mee! Als het DS lampje oranje is, wil dat zeggen dat er geen "channel bonding" plaats heeft gevonden en dat de modem in "narrow band" mode werkt. In het Nederlands komt het erop neer dat er een probleem is met de DownStream (vandaar DS). Ik zie ook bij ons in het systeem dat er inderdaad vrijwel dagelijks uitval van de verbinding is.

              Misschien een beetje flauwe vraag, maar ik moet hem toch stellen, heb je al gecontroleerd of de coaxkabel van de modem goed vast zit? (Zowel in de modem als op het aansluitpunt).
              Dat moet ik even gaan controleren.

              Reageer


              • #8
                Heb een identieke configuratie en dezelfde vervelende onbetrouwbaarheid van mijn verbinding. Soms ontzettend traag of geen verbinding. En net speedtest gedaan met 1 Mbps snelheid :-(

                Lijkt me toch een andere oorzaak evt bij Delta..
                Ben zelf uit de regio Hulst (Graauw) - graag assistentie

                Reageer


                • #9
                  De coaxkabel zit goed vast aan beide kanten.

                  Reageer


                  • #10
                    Gister avond hier inderdaad ook tijdelijk iets van 1.5Mbps down van de 150.

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer


                      • #12

                        Reageer


                        • #13
                          Topic als beantwoord gemarkeerd omdat er niet meer gereageerd wordt.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X