Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

NAS onbereikbaar

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door kvsplunter
    Oorspronkelijk gepost door PvdP
    Oorspronkelijk gepost door kvsplunter
    Oorspronkelijk gepost door PvdP
    Zitten alle pc's en de nas in dezelfde groep? Oftewel, heb je dit correct ingesteld op je nas en in windows10?
    Ik heb geen groep ingesteld, wel heeft mijn zoon op zijn PC ooit een thuisgroep aangemaakt en daar mij voor uitgenodigd. Dit verzoek is niet meer te verwijderen. Zijn PC is inderdaad ook niet in staat om de NAS te vinden. Ik heb me niet aangemeld voor zijn thuisgroep.
    Wat bedoel je met NAS te vinden, wat probeer je te doen? Probeer je via een browser in te loggen op je nas? En zo ja, welk IP adres geef je dan in het interne IP adres 192.168.x.x of het externe IP adres van ZeelandNet?

    Of probeer je via de windowsverkenner je bestanden op de NAS te bereiken?

    Om gerichter naar een oplossing te kunnen zoeken is het van belang om te begrijpen wat je precies bedoelt met vinden / bereiken van je NAS.
    Dag, bedankt voor het meedenken.
    ik probeer wat concreter te zijn.
    Ik heb een groot aantal bestanden op mijn NAS (Conceptronic) staan die ik met Windows verkenner kon plaatsen, bereiken en bewerken. Deze kan ik op dit moment niet zien laat staan bewerken. Zoeken naar \\CH3ENAS\ geeft geen resultaat.
    Aanmaken van een netwerkmap geeft de foutmelding zoals te zien op de afbeelding.
    Voor wijzigen van instellingen van de NAS (volgens mij een Linux variant) geef ik een intern IP adres 192.168.xx.xx op. Dit werkt wel. De foutmelding is dus niet correct.
    Ik heb zelf een Synology nas en kan dus alleen uit ervaring spreken voor dit type. Bij mijn nas is het noodzakelijk om bij bestandservice een werkgroep in te vullen die overeenkomt met de werkgroep in Windows 10 op mijn pc anders kan ik via Windows verkenner mijn bestanden op de nas niet benaderen.

    Reageer


    • #17
      dank,
      hoe vul ik de bestandsservice in? Mijn NAS kent geen verschillende SAMBA versies (tenminste hij geeft hier geen keuzescherm) dus ik denk dat hij standaard op SMB 1.0 staat.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door kvsplunter
        dank,
        hoe vul ik de bestandsservice in? Mijn NAS kent geen verschillende SAMBA versies (tenminste hij geeft hier geen keuzescherm) dus ik denk dat hij standaard op SMB 1.0 staat.
        Zoek binnen windows even naar werkgroep, dan zie je dat je dat bij je netwerkinstellingen kunt wijzigen. De werkgroep kun je een eigen gekozen naam geven. Hoe dit binnen jouw nas werkt weet ik helaas niet, even zoeken in de digitale handleiding? Bij Synology kun je in het configuratiescherm bij het onderdeel bestandservices de werkgroep invullen.

        Let op, de werkgroep is pas actief na opnieuw opstarten. Geldt zowel voor de pc als de nas.

        Reageer


        • #19
          Hoi kvsplunter,

          Kan je ondertussen de NAS weer terugvinden? En heb je hier de oplossing kunnen vinden? Klik dan de oplossing aan als beste antwoord.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #20
            Ik denk nog steeds dat hier een oorzaak zit. Apparaten die in de ene router/modem aangesloten zijn, kunnen niet bereiken wat er via het andere apparaat is aangesloten. Dat is wel op te lossen.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X