Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Distributed Denial/ Service attack

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Distributed Denial/ Service attack

    Goedendag forummers,

    Ik wordt nu sinds anderhalve week geattacked door een hacker die actief is op xbox 360.
    Het viel me op dat hij een hacker was en had hem een bericht gestuurd,dat ie daar een mee moet stoppen zodat iedereen gewoon fatsoenlijk zijn spel kan spelen online. Het gaat hier om het spel Black Ops 2 op de xbox 360.
    Nu kreeg ik daar bericht van hem op terug en werd aangevallen met de woorden als ik hem niet met rust laat of teamkill in het spel dat ie een D-dos ( Distributed Denial/Service attack) op me uit zal voeren en dat ie beschikt over mijn ip adres.
    Dus wat ik denk is,dat het er weer 1 is met grote praat,dus ik teamkill hem alsnog een keer.
    En vervolgens valt me internet er in het hele huis uit,dus dit is dus wel een serieuze hacker.
    Vervolgens heb ik berichten van hem dat ie me er altijd uit zal blijven gooien ook al is ie zelf niet online op xbox.
    Ik heb even later weer internet,en ik ga terug online op xbox. Nog geen 5 minuten later me internet er weer uit.

    Wie kan me helpen,wat kan ik hier aan doen?
    Klantenservice adviseerden me om de vraag hier te stellen.

    Mvg,

    Wouter

  • #2
    Zou je adviseren contact op te nemen met Zeelandnet. En aangifte doen bij de politie. Gebruik maken van DoS is strafbaar volgens wetboek. En teven kunnen meerdere mensen hinder ondervinden van de aanval op je kabelmodem.
    Succes alvast met het probleem

    Reageer


    • #3
      Ik wil hier nog wat aan toevoegen:
      mocht het een kleine aanval zijn, soms kun je die laten blokkeren door bijvoorbeeld syn flood protection in te schakelen, ook is er vaak een anti ddos optie beschikbaar in het modem/router. Je zou ook nog kunnen proberen om de pings te droppen (ook beschikbaar in de firewall).

      Reageer


      • #4
        Wanneer je het modem langer dan 24 uur uit laat staan, dan krijg je (meestal) een nieuw IP adres, misschien een oplossing?

        Reageer


        • #5
          Zolang je online bent zijn de meesten 'hackers' in staat je IP te achterhalen. Let wel dat ze dit ook vaak ook doen via streaming kanalen zoals twitch waar ze vaak kunnen vinden op welke server je bent om daar vervolgens weer je IP vandaan te halen. Mijn advies is dan ook om in ieder geval de betreffende speler te rapporten bij xbox-live (als je dat al niet hebt gedaan), zover ik weet zijn alle usernames (ook na veranderen) gekoppeld aan 1 e-mail adres en kan de betreffende speler wel achterhaald worden.

          Verder even een klein lesje online etiquette: "Be nice online!!"
          Je zal namelijk een beetje lopen 'klieren' bij de verkeerde en dan maak je jezelf wel heel aantrekkelijk om ge-ddosed te worden. Als ik jouw handelingen beschreven zie en jouw taalgebruik tegen de betreffende persoon, tja... dan roep je het misschien wel een beetje over jezelf af.
          In alle gevallen die ik tot nu toe ben tegen gekomen, mbt gamers die ge-ddosed worden, was er sprake van onenigheid online. Voorkomen van dit soort situaties is het beste wat je kan doen. /persoonlijkemening


          ***edit***
          Hoe serieus sommige mensen goed gedrag online nemen, laat dit onderstaande filmpje goed zien. Herkenbare woorden ook. Oppassen met jeugdige kijkers ivm taalgebruik



          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Jacco
            Zolang je online bent zijn de meesten 'hackers' in staat je IP te achterhalen. Let wel dat ze dit ook vaak ook doen via streaming kanalen zoals twitch waar ze vaak kunnen vinden op welke server je bent om daar vervolgens weer je IP vandaan te halen. Mijn advies is dan ook om in ieder geval de betreffende speler te rapporten bij xbox-live (als je dat al niet hebt gedaan), zover ik weet zijn alle usernames (ook na veranderen) gekoppeld aan 1 e-mail adres en kan de betreffende speler wel achterhaald worden.

            Verder even een klein lesje online etiquette: "Be nice online!!"
            Je zal namelijk een beetje lopen 'klieren' bij de verkeerde en dan maak je jezelf wel heel aantrekkelijk om ge-ddosed te worden. Als ik jouw handelingen beschreven zie en jouw taalgebruik tegen de betreffende persoon, tja... dan roep je het misschien wel een beetje over jezelf af.
            In alle gevallen die ik tot nu toe ben tegen gekomen, mbt gamers die ge-ddosed worden, was er sprake van onenigheid online. Voorkomen van dit soort situaties is het beste wat je kan doen. /persoonlijkemening


            ***edit***
            Hoe serieus sommige mensen goed gedrag online nemen, laat dit onderstaande filmpje goed zien. Herkenbare woorden ook. Oppassen met jeugdige kijkers ivm taalgebruik


            Hoe kun je mijn taalgebruik zien Jacco...beide berichten in de bijlage komen van hem af. Ik heb hem idd wel flink in de weg gelopen die periode

            de meeste hackers die onder meerdere namen spelen gebruiken meerdere email adressen en uploaden iedere keer het andere account als ze switchen van account,nieuwe accounts op xbox live zijn de eerste maand gratis.
            De stat's van deze hacker zijn ook iedere keer anders,maar ik herken zijn stem als ie in de lobby tegen anderen praat. En heb van een ander account van hem ook al eens berichten gestuurd gekregen gehad,met de tekst ''you still got the same ip adres,and soon i'm going to boot you'' Ik moet gewoon een ander ip adres hebben en me Gamertag dan maar veranderen,en helaas dit persoon maar accepteren en negeren

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Dr Von B
              Hoe kun je mijn taalgebruik zien Jacco...beide berichten in de bijlage komen van hem af. Ik heb hem idd wel flink in de weg gelopen die periode

              de meeste hackers die onder meerdere namen spelen gebruiken meerdere email adressen en uploaden iedere keer het andere account als ze switchen van account,nieuwe accounts op xbox live zijn de eerste maand gratis.
              De stat's van deze hacker zijn ook iedere keer anders,maar ik herken zijn stem als ie in de lobby tegen anderen praat. En heb van een ander account van hem ook al eens berichten gestuurd gekregen gehad,met de tekst ''you still got the same ip adres,and soon i'm going to boot you'' Ik moet gewoon een ander ip adres hebben en me Gamertag dan maar veranderen,en helaas dit persoon maar accepteren en negeren

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X