Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Zelf bepalen welk kabelmodem te gebruiken

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Zelf bepalen welk kabelmodem te gebruiken

    Stel, ik sluit een mobiel abonnement af bij een telecomaanbieder. Een week later ontvang ik een telefoon maar ik wil eigenlijk mijn huidige telefoon blijven gebruiken. Ik bel de provider en die zegt: "Sorry, u mag enkel de toegestuurde telefoon gebruiken op ons netwerk!". Aanvaardbaar of niet?

    Iedereen zal zeggen dat dit onaanvaardbaar is. Waarom doen de meeste Internet providers dan zo moeilijk door te verplichten om het bijgeleverde kabelmodem te gebruiken en het vrijgeven van een eigen kabelmodem te blokkeren? Volgens mij is het zelfs zo dat de Internet provider kan inloggen op het kabelmodem en eventueel de privacy van klanten zou kunnen schenden.

    Ik ben benieuwd wat de mening van Delta is omtrent het vrijgeven van eigen kabelmodems. Voor mijn ouders wil ik een van de onderstaande kabelmodems aanschaffen maar dan zou Zeelandnet dit wel moeten toestaan.

    http://nl.avm.de/producten/fritzbox/...ox-6360-cable/
    http://nl.avm.de/producten/fritzbox/...ox-6490-cable/

    Graag zou ik vernemen wat het beleid van Delta in deze is.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door FifthAxiom
    Stel, ik sluit een mobiel abonnement af bij een telecomaanbieder. Een week later ontvang ik een telefoon maar ik wil eigenlijk mijn huidige telefoon blijven gebruiken. Ik bel de provider en die zegt: "Sorry, u mag enkel de toegestuurde telefoon gebruiken op ons netwerk!". Aanvaardbaar of niet?

    Iedereen zal zeggen dat dit onaanvaardbaar is. Waarom doen de meeste Internet providers dan zo moeilijk door te verplichten om het bijgeleverde kabelmodem te gebruiken en het vrijgeven van een eigen kabelmodem te blokkeren? Volgens mij is het zelfs zo dat de Internet provider kan inloggen op het kabelmodem en eventueel de privacy van klanten zou kunnen schenden.

    Ik ben benieuwd wat de mening van Delta is omtrent het vrijgeven van eigen kabelmodems. Voor mijn ouders wil ik een van de onderstaande kabelmodems aanschaffen maar dan zou Zeelandnet dit wel moeten toestaan.

    http://nl.avm.de/producten/fritzbox/...ox-6360-cable/
    http://nl.avm.de/producten/fritzbox/...ox-6490-cable/

    Graag zou ik vernemen wat het beleid van Delta in deze is.

    Ik denk gezien de monopolie positie die ze hebben ... geen schijn van kans.

    Reageer


    • #3
      Bij de meeste kabelproviders krijg je een modem in bruikleen, dit doen ze omdat ze dan onder andere zeker weten dat het goed samen werkt met hun netwerk. Daarnaast is het ook een stukje 'ontzorgen' want de klant hoeft niet zelf een modem te gaan kopen. Ook qua beheer lijkt mij het handiger dat er maar een beperkt aantal type modems op het netwerk actief is, deze kunnen dan goed getest worden om te zorgen dat je een stabiele verbinding krijgt.

      De vergelijking met een telefoon vindt ik niet helemaal opgaan, een modem is apparaat dat domweg een internet verbinding moet verzorgen en meer niet. Met een telefoon kan je nog allerlei keuzes maken of je bijv Android of iOS wilt, een groot of klein scherm etc.

      Wat ik wel vindt is dat bij een wifimodem er de mogelijkheid moet zijn om de router functionaliteit uit te schakelen (bridge modus) zodat dit weer een gewoon modem wordt, dan kan je vervolgens weer een eigen router aansluiten die mogelijk geavanceerder is dan de ingebouwde router van het wifimodem. Tijdje geleden was het mogelijk om je wifimodem in bridgemodus te zetten, maar daar bleken problemen mee te zijn en is nu al enige tijd niet meer beschikbaar.

      Alleen bij sommige DSL providers is het mogelijk om een eigen modem aan te sluiten, dus als je echt een eigen modem wilt zal je daar naar moeten kijken...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door FifthAxiom
        Stel, ik sluit een mobiel abonnement af bij een telecomaanbieder. Een week later ontvang ik een telefoon maar ik wil eigenlijk mijn huidige telefoon blijven gebruiken. Ik bel de provider en die zegt: "Sorry, u mag enkel de toegestuurde telefoon gebruiken op ons netwerk!". Aanvaardbaar of niet?
        Ik denk het wel, er zijn genoeg aanbieders die mobiele telefoons simlocken op hun eigen netwerk. Best een goeie vergelijking dus.

        Iedereen zal zeggen dat dit onaanvaardbaar is.
        Blijkbaar niet.

        Waarom doen de meeste Internet providers dan zo moeilijk door te verplichten om het bijgeleverde kabelmodem te gebruiken en het vrijgeven van een eigen kabelmodem te blokkeren? Volgens mij is het zelfs zo dat de Internet provider kan inloggen op het kabelmodem en eventueel de privacy van klanten zou kunnen schenden.
        De provider moet zorgen dat de internetverbinding werkt, en kan niet allerlei soorten en merken modems ondersteunen. Daarom levert de provider apparatuur die werkt, en kun je vanaf daar de rest van je netwerk aansluiten. Je vergelijking met telefoons is zo gek nog niet. Als je een telefoon van KPN (DTMF) gebruikt, en je stapt over naar een andere aanbieder (die FSK gebruikt), dan werken zaken zoals nummerherkenning niet meer. Dat zorgt voor irritatie en onvrede bij klanten, dus dat soort issues wil je natuurlijk voorkomen.

        Ik ben benieuwd wat de mening van Delta is omtrent het vrijgeven van eigen kabelmodems. Voor mijn ouders wil ik een van de onderstaande kabelmodems aanschaffen maar dan zou Zeelandnet dit wel moeten toestaan.
        Kort gezegd, er zijn geen plannen om dit te doen. Er is ook geen enkele reden voor.

        Reageer


        • #5
          en los daarvan nog het feit dat je apparatuur fysiek aankoppelt op het netwerk waarbij verkeerd geconfigureerde en/of ondeugdelijke apparatuur effectief voor verstoringen kan zorgen in de rest van de straat.
          En dan hebben we het nog niet over een stuk beheer in het netwerk.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X