Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

EPC3925 vervangen ivm slechte internetverbinding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • EPC3925 vervangen ivm slechte internetverbinding

    Wanneer ruilen jullie mijn huidige wifi modem om voor de nieuwe variant?
    De verbinding is echt werkelijk waar om je huilen sinds jullie in 2013 de oude modem hebben gewisseld voor een epc3925.
    Nog nooit heb ik zulke slechte verbinding gehad.
    De kabel van de verdeel kast tot aan bij mij in de muur is al vervangen en dat heeft geen verbetering opgeleverd.
    Ik heb de modem ook laten brigde door jullie zodat ik er een normale router op aan kan kon sluiten want in de normale modus ging dit gewoon niet niet.
    Nu de modem dus op brigde mode staat is het nog steeds echt droevig, verbinding valt weg of hij heeft totaal geen verbinding.
    Mijn router heb ik getest op diverse andere modems en daar heb ik 0,0 problemen en werkt alles precies zoals het hoort.
    Mijn vraag is daarom wanneer kan ik eindelijk eens een normale en goede modem ontvangen zodat de problemen verleden tijd zijn en ik weer gebruik kan maken van diensten waar ik voor betaal?

    mvg
    Ralf Dickerscheid

  • #2
    Hallo ralfendani,

    Welkom op ons Serviceforum

    Vervelend dat je hier tegen aanloopt.

    Ik heb even je modem bekeken en het ziet er naar uit dat je de kanaalinstelling op auto(matisch) hebt staan. Dit zorgt waarschijnlijk voor de problemen.

    Wil je de instellingen van het routermodem eens nakijken door in te loggen op het modem. Ga naar http://192.168.11.1 en voer bij User name "beheer" in en bij Password uw wachtwoord of het standaard wachtwoord: zeelandnet. Als dit niet werkt vul dan alleen "beheer"in bij User name en laat Password leeg.

    Op het tabblad Security zie je bovenaan staan SPI-firewall. Als deze niet op off staat, dan op off zetten. Vanaf stand low houdt deze de verbinding tegen.

    Op het tabblad Wireless, Radiossettings, kun je het kanaal aanpassen. Zet deze niet op Automatisch maar zet deze op kanaal 1, 6 of 11. Probeer ieder kanaal enkele dagen uit om erachter te komen welke bij jouw het beste werkt. Dit is afhankelijk van de woning en het aantal netwerken bij jouw in de buurt. Let op: Als je zelf ook een router gebruikt zorg dan dat deze niet van hetzelfde kanaal gebruik maakt als wat je instelt in het WiFi-modem ook al wordt bridemodus of ippassthrough gebruikt.

    Als je na het testen van bovenstaande nog steeds problemen ervaart laat het dan even weten.
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        @fred44nl

        Er gaat iets niet goed met de bridgemodus dus die kunnen we niet meer aanzetten. Het kan zijn dat deze ooit bij de vraagsteller wel is aangezet.

        Wat betreft het "proberen" van de wifi-kanalen. Dit is een antwoord wat andere gebruikers, die niet zo op de hoogte zijn van allerlei software, kunnen doen. Als jij het met bijvoorbeeld "Netstumbler" wilt nakijken voordat je het kanaal vast zet, is dat natuurlijk helemaal prima
        Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X