Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Last van regelmatig herstarten van modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Last van regelmatig herstarten van modem

    http://192.168.100.1 zien er in mijn ogen prima uit.

    Ik heb een log functie in m'n router bekeken en kan het volgende hieruit concluderen:
    M'n router staat tot op dit moment van posten 19 dagen aan.
    In deze 19 dagen is het modem 7x herstart, namelijk op 15, 16, 19, 21, 22, 25 & 30 augustus (ik heb ook eventueel de exacte tijdstippen)

    Mijn vraag is of iemand van Zeelandnet even kan kijken naar m'n verbinding om te zien waar het probleem mogelijk zit.

  • #2
    Hoi Jeroen06,

    Ik heb je verbinding even nagekeken. Je modem start niet opnieuw op, maar de verbinding valt dan even weg. Op het modem kun je dan het Online lampje zien knipperen omdat hij dan weer verbinding probeert te maken. De oorzaak is moeilijk te zeggen, misschien dat op bepaalde momenten het signaal wat zwakker is zodat de verbinding even wegvalt. Dat is inherent aan het gebruik van internet. Pas op het moment dat het dagelijks meerdere keren gaat voorkomen kunnen we er echt iets aan doen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Frans
      Hoi Jeroen06,

      Ik heb je verbinding even nagekeken. Je modem start niet opnieuw op, maar de verbinding valt dan even weg. Op het modem kun je dan het Online lampje zien knipperen omdat hij dan weer verbinding probeert te maken. De oorzaak is moeilijk te zeggen, misschien dat op bepaalde momenten het signaal wat zwakker is zodat de verbinding even wegvalt. Dat is inherent aan het gebruik van internet. Pas op het moment dat het dagelijks meerdere keren gaat voorkomen kunnen we er echt iets aan doen.
      Bedankt voor je snelle reactie Frans!

      Het modem raakt dus om de zoveel tijd z'n verbinding kwijt, in plaats van wat ik zelf eerst dacht dat het modem herstart. Ben het echter niet geheel eens met dat dit 'inherent aan het gebruik van internet' is, aangezien ik voorheen nooit deze problemen ervaarde.

      Voorlopig ga ik in ieder geval proberen om wat wijzigingen aan te brengen tussen de verbinding van het modem en de AOP. De upstream power level is namelijk toch wat te laag heb ik gelezen (~30 dBmV), mogelijk dat het signaal in mijn geval 'te hard' binnenkomt waardoor er problemen (kunnen) ontstaan.

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jeroen06
          Bedankt voor je snelle reactie Frans!

          Het modem raakt dus om de zoveel tijd z'n verbinding kwijt, in plaats van wat ik zelf eerst dacht dat het modem herstart. Ben het echter niet geheel eens met dat dit 'inherent aan het gebruik van internet' is, aangezien ik voorheen nooit deze problemen ervaarde.

          Voorlopig ga ik in ieder geval proberen om wat wijzigingen aan te brengen tussen de verbinding van het modem en de AOP. De upstream power level is namelijk toch wat te laag heb ik gelezen (~30 dBmV), mogelijk dat het signaal in mijn geval 'te hard' binnenkomt waardoor er problemen (kunnen) ontstaan.
          Dat klopt, de Upstream zit redelijk op het randje. Misschien is deze dus op de momenten dat je een wegvallende verbinding hebt gehad er net onder gedoken. Hou ons op de hoogte.

          Reageer


          • #6
            Ik heb maar even een screenshot bijgevoegd ter verduidelijking.
            De power levels bij downstream (download) zijn rond de 5~7 dBmV, dit lijkt in orde (0 is een perfecte waarde).

            Maar bij de upstream (upload) zijn de power levels rond de 31~33 dBmV, en dit is nogal laag wat kan duiden op een te 'hard' signaal (een waarde tussen de 40-52 dBmV is het beste)

            Info kan je oa hier vandaan halen: http://www.dslreports.com/faq/3692

            Reageer


            • #7
              Gisteravond nog wat aanpassingen gedaan, zie ook screenshot.

              De downstream power levels zijn gezakt, naar -3~4 dBmV, nog steeds prima.
              De upstream power levels zijn gestegen naar 33~36 dBmV, kleine verbetering maar had deze liever richting de 40 dBmV gezien. Voor de duidelijkheid, bij een 'harder' signaal wordt het downstream power level (dBmV) hoger en de upstream power level juist lager.

              Blijkbaar komt het (retour)signaal in mijn geval toch nogal 'hard' binnen, mogelijk dat ik er nog een signaalverzwakker tussen moet zetten indien ik hierna nog problemen ervaar.

              Voorlopig laat ik het nu maar zo even zitten, zal in de gaten houden of het nu beter gaat

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X