Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

EPC3940: Waarom mag ik het lan adres niet wijzigen?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • EPC3940: Waarom mag ik het lan adres niet wijzigen?

    Waarom mag ik het lan adres (netwerk) niet wijzigen in mijn router?

  • #2
    Hallo polleke,

    Welkom op ons Serviceforum

    Waarom zou je het lan adres willen wijzigen?
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer


    • #3
      Omdat alle andere apparatuur, inclusief extra routers al op een ander netwerk zitten. Standaard bij mij is ook dat de router of gateway het laatste adres is van het netwerk.

      Reageer


      • #4
        polleke,

        Als ik hetgoed begrijp draait je LAN op een bepaalde range en wil je nu je 3940 dezelfde range uit laten delen als de routers die je al hebt staan.
        Als je routers nu al DHCP adressen uitgeven gaat dit niet werken, dit zorgt er dan namelijk voor dat je verschillende apparaten binnen je LAN hebt staan die adressen uit dezelfde range uit gaan geven, dit leid tot interne conflicten.
        Dit is ook de reden dat onze router modems een afwijkende interne range gebruiken t.o.v standaard routers die in de regel 192.168.0.x of 192.168.1.x uitgeven.

        Reageer


        • #5
          Ik zorg ervoor dat ze niet dezelfde adressen uitgeven, dat snap ik allemaal wel.
          Ik wil gewoon dat interne LAN veranderen. De vraag was simpel, waarom mag dat niet ?

          Reageer


          • #6
            Om te voorkomen dat klanten die minder kundig zijn dan jij bent ook dergelijke constructies proberen op te zetten en daarmee meer problemen veroorzaken dan oplossingen veroorzaken binnen hun eigen LAN met alle gevolgen van dien.
            Daarnaast durf ik wel vrij veilig te stellen dat minimaal 95% van de klanten hier ook geen behoefte aan heeft
            Je zou er voor kunnen kiezen om je range van LAN aan te passen aan je modem, houd er overig ook wel rekening mee dat als je de situatie van meerdere DHCP servers in je netwerk in stand houd dit ook qua gateways bijzondere resultaten kan gaan geven

            Reageer


            • #7
              Als ik mijn eigen lan aan ga passen, kom ik in routeringsproblemen met de zaak, als mijn VPN tunnel actief is.
              Mijn thuis, is apart gedefinieerd op de zaak in de firewalls, om thuis ook de nodige zaken te kunnen doen/sharen.
              Maar als ik tussen de regels door lees, mag het gewoon niet. Reden is discutabel. Zijn er toch moglijkheden ?

              Reageer


              • #8
                Er zijn geen andere mogelijkheden om de range van 3940 op een andere manier aan te passen.
                Overigens wel vreemd v.w.b je VPN, de firewall rules op je werk zullen gedefinieerd zijn op basis van je WAN adres, je interne LAN gaat hier niets aan afdoen.
                Als ik je situatie zo lees denk ik dat het voor jou het handigst is om alleen een router aan te sluiten op je 3940 en daarachter pas de rest van je LAN, dus verder geen devices rechtstreeks met je 3940 laten verbinden, op die manier voorkom je ook het probleem van verschillende ranges. wordt dan hooguit nog een klein beetje werk voor je om je portforwarding vanaf je 3940 door te zetten naar je router omdat je met een dubbele NAT zal moeten gaan werken, maar als ik je reacties zo lees verwacht ik niet dat dit voor jou een bijzonder uitdagend klusje wordt

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Of zoals de Rolling Stones al eens bezongen: "you can't always get what you want"
                    Maar goed eindconclusie is duidelijk, je hebt een werkende situatie maar deze zou in een ideale wereld mooier kunnen zijn.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X