Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nieuw modem past niet in de meterkast. Wat nu?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nieuw modem past niet in de meterkast. Wat nu?

    Nieuwe modem ontvangen maar kan hem niet installeren vanwege te weinig ruimte in meterkast, kan ik wel mijn oude modem blijven gebruiken? Nieuwe modem niet te installeren mede ook doordat kabeltjes te kort zijn. Jammer maar helaas.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door nellichris
    Nieuwe modem ontvangen maar kan hem niet installeren vanwege te weinig ruimte in meterkast, kan ik wel mijn oude modem blijven gebruiken? Nieuwe modem niet te installeren mede ook doordat kabeltjes te kort zijn. Jammer maar helaas.
    Beste Nellichris,

    Welkom op het forum.

    Op termijn zal het oude modem niet meer te gebruiken zijn. Het is dus verstandig om deze vast te vervangen door de nieuwe. Welke kabel is er precies te kort? De zwarte coaxkabel? En hoeveel (cm) kom je te kort?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Frans
      Beste Nellichris,

      Welkom op het forum.

      Op termijn zal het oude modem niet meer te gebruiken zijn. Het is dus verstandig om deze vast te vervangen door de nieuwe. Welke kabel is er precies te kort? De zwarte coaxkabel? En hoeveel (cm) kom je te kort?
      Om te beginnen is de kabel waar CABELCON4.9 (is dat de coax?) op staat veel te kort en eigenlijk past de nieuwe modem in zijn geheel niet of ik moet de hele meterkast aanpassen. Ook de telefoonkabel is te kort, al met al vind ik het een probleem.

      Reageer


      • #4
        Ik ben even benieuwd, is dit vervanging voor een mogelijk defect modem of vanwege de aangekondigde modemomruil? En van welk type is dat oude modem?
        Als het zo is dat ze al met de aangekondigde modemwissel voor webstar- en epc3212-modems bezig zijn, dan denk ik dat ik op korte termijn ook een nieuw modem zal krijgen. Dat betekent dat ik zelf ook bij de aansluiting moet sleutelen, ik heb ook weinig plek...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door nellichris
          Om te beginnen is de kabel waar CABELCON4.9 (is dat de coax?) op staat veel te kort en eigenlijk past de nieuwe modem in zijn geheel niet of ik moet de hele meterkast aanpassen. Ook de telefoonkabel is te kort, al met al vind ik het een probleem.
          Nellichris,

          Ik stuur je even een privebericht.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Tim
            Ik ben even benieuwd, is dit vervanging voor een mogelijk defect modem of vanwege de aangekondigde modemomruil? En van welk type is dat oude modem?
            Als het zo is dat ze al met de aangekondigde modemwissel voor webstar- en epc3212-modems bezig zijn, dan denk ik dat ik op korte termijn ook een nieuw modem zal krijgen. Dat betekent dat ik zelf ook bij de aansluiting moet sleutelen, ik heb ook weinig plek...
            Vanwege modemruil om klaar te zijn voor de toekomst schrijft DELTA, ik had nergens om gevraagd en ben nu de hele meterkast aan het aanpassen maar om die nieuwe modem te installeren zou het wel erg fijn zijn als ik hulp zou krijgen met al die draadjes om gek van te worden. Ik ben ook de jongste niet meer en alles wat met elektra te maken heeft is niet mijn ding.

            Reageer


            • #7
              Wat is de afmeting dan wel voor het nieuwe modem, kan ik er alvast rekening mee houden voor een plaatsje!
              Of is Zeeuwsvlaanderen nog lang niet aan de beurt misschien?

              Reageer


              • #8
                Hoi Eddy,

                De maten van het nieuwe modem zijn:

                Hoogte 22,7 cm
                Breedte 9 cm
                Diepte 21,5 cm
                Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                Reageer


                • #9
                  OK, valt toch wel mee, kan ik makkelijk kwijt dan.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Caroline
                    Hoi Eddy,

                    De maten van het nieuwe modem zijn:

                    Hoogte 22,7 cm
                    Breedte 9 cm
                    Diepte 21,5 cm
                    De maten van mijn nieuwe modem die dan ook WiFi heeft zijn: H=22,5 cm, B=20,5 cm en de Dikte is 5,5 cm dus aardig wat forser, mijn oude modem heeft geen WiFi.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door nellichris
                      om die nieuwe modem te installeren zou het wel erg fijn zijn als ik hulp zou krijgen
                      Mocht je op Tholen wonen, dan wil ik je graag helpen.
                      Zet anders in je profiel meer gegevens, mogelijk dat hulp zich aanmeldt........

                      Reageer


                      • #12
                        Als je op Zuid Beveland woont ben ik wel bereid om een handje te helpen.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik heb geen hup nodig, ben er zelf ervaren mee gelukkig.
                          Toch bedankt voor de aangeboden hulp.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik zie dat de nieuwe modem nu actief is en ga er dus vanuit dat het ondertussen is opgelost.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Frans
                              Ik zie dat de nieuwe modem nu actief is en ga er dus vanuit dat het ondertussen is opgelost.
                              Het is geweldig werkt prima en ik heb wifi. Bedankt Zeelandnet.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X