Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ik moet steeds het modem herstarten

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ik moet steeds het modem herstarten

    Ik moet bijna dagelijks mijn modem ( cisko EPC 3925) resetten kort nadat ik mijn PC heb opgestart. Ik ben hierdoor wel verplicht om van s morgens tot s avonds mijn PC aan te laten staan want onderbreken betekende bijna altijd weer resetten .Het betreft zowel de bekabelde PC als de draadloze laptop en tablet .
    Wat kan hier aan de hand zijn?

  • #2
    herm46, heb je behalve dit modem nog een eigen router in gebruik?
    Ik raad je in elk geval aan om in de instellingen van het modem, onder Security, de SPI firewall op OFF te zetten en het wifi-kanaal vast in te stellen in plaats van op automatisch te laten staan.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      herm46, heb je behalve dit modem nog een eigen router in gebruik?
      Ik raad je in elk geval aan om in de instellingen van het modem, onder Security, de SPI firewall op OFF te zetten en het wifi-kanaal vast in te stellen in plaats van op automatisch te laten staan.
      Ik heb enkel het modem , verder niets. Ik zal uw raad opvolgen en via Security de firewall op off zetten. Ik neem aan dat op dezelfde plek ook wifi vastgezet kan worden

      Reageer


      • #4
        Beste herm46,

        Gaan de led-lichtjes op het modem ook knipperen en tijdelijk groen is,daarna weer knippert? Het kan ook een slechte verbinding de oorzaak zijn,meestal tussen het modem en kabelaansluiting.

        Is het TV-beeld goed of slecht van kwaliteit? Is het beeld wazig,of er "blokjes" in digitale tv vertoont,dan kan er een kleine storing in het kabelsignaal zijn. Via analoge kanaal is dan ruis te zien.

        Is het beeld goed,dan kan je het beste eens de zwarte coaxkabel controleren of hij goed vast zit. Die zit tussen het modem en je modem optimizer. Sommige Wifi-programma's op de pc kunnen uitval veroorzaken,waardoor het wifi-signaal regelmatig ziet verdwijnen.

        Firewallinstellingen in je modem kan inderdaad ook de oorzaak zijn,soms ligt de oorzaak door stoorzenders in de buurt.

        M.v.g, Johny.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door herm46
          Ik heb enkel het modem , verder niets. Ik zal uw raad opvolgen en via Security de firewall op off zetten. Ik neem aan dat op dezelfde plek ook wifi vastgezet kan worden
          Beste Herm46,

          Ik zie dat je de aanpassingen hebt gedaan. Laat even weten of het beter gaat.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Frans
            Oorspronkelijk gepost door herm46
            Ik heb enkel het modem , verder niets. Ik zal uw raad opvolgen en via Security de firewall op off zetten. Ik neem aan dat op dezelfde plek ook wifi vastgezet kan worden
            Beste Herm46,

            Ik zie dat je de aanpassingen hebt gedaan. Laat even weten of het beter gaat.
            Ik heb inderdaad geprobeerd de firewall op off te zetten maar nadien terug aan. Ik vertrouw het niet zonder firewall. Tevens heb ik nog eens alle aansluitingen gecontroleerd op goed vast zitten en vanmorgen heb ik nog geen storingen gehad. De storingen die ik heb op TV( blokjes zoals beschreven door meteocling) heb ik soms en dan alleen s avonds.
            Bedankt voor de hulp, hopelijk blijft het nu ook weg en is het niet toevalling vandaag niet.

            Reageer


            • #7

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X