Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Onstabiel internet tijdens gamen.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Onstabiel internet tijdens gamen.

    Hallo,

    Wij betalen maandelijks voor 200 mbps internet. Nou, de laatste 4 weken is het vrij onstabiel geweest tijdens gamen. Gewoon dagelijks gebruik gaat gewoon goed (websites browsen etc.), volgens speedtests behaald ons internet ook zeker die 200 mbps dus dat is allemaal goed. Nou, tijdens het gamen heb ik zeker elke 5 tot 10 seconden hoge latencies. Het ligt ook niet aan het spel, als ik via de windows command prompt google.com ping (of andere websites) krijg ik de ene keer als resultaat 15ms, en de andere keer weer 300ms. Heel verschillig dus.

    Wij hebben een cisco modem van zeelandnet, en als router een tp link ac 1200. Ligt niet aan de router, want als we de pc rechtstreeks aansluiten op de modem krijgen we het zelfde resultaat. Het ligt ook niet aan malware, we hebben het op meerdere pc's getest, alle pc's hebben ook mcafee en malwarebytes.

    Ik heb dus zeelandnet via twitter gecontacteerd, en zei zijden dat mensen op dit forum beter konden helpen. Iemand adviezen? Iets wat ik nog kan proberen?

  • #2
    Probeer in je modem de SPI firewall op off te zetten. Dat wil nog wel eens helpen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door sloeberGJ
      Probeer in je modem de SPI firewall op off te zetten. Dat wil nog wel eens helpen.
      Enig idee hoe dit moet? En, is het veilig om dit te doen?

      Reageer


      • #4
        http://192.168.11.1 gaan en daar inloggen met de inloggegevens die je ingesteld hebt. Standaard zijn deze "beheer" en "zeelandnet" (zonder aanhalingstekens). Ga dan naar security en dan van boven staat de optie SPI Firewall, zet deze op off. Klik op save settings en herstart het modem dan.

        Reageer


        • #5
          Als je wil dat websites sneller laden kan je ook de DNS servers van Google invullen, dit is niet specifiek nodig maar helpt wel bij het sneller laden van websites en joinen van gameservers.

          DNS staat voor Domain Name System en zorgt ervoor dat wanneer je http://google.nl intypt in je browser dat omgezet wordt naar een IP-Adres dat je computer begrijpt en waar hij verbinding mee kan maken.

          Dit doe je op het modem bij Setup, Lan Setup en vul dan bij DNS1 "8.8.8.8" in en bij DNS2 "8.8.4.4" (zonder aanhalingstekens). Klik weer op save settings en herstart het modem.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door sloeberGJ
            Probeer in je modem de SPI firewall op off te zetten. Dat wil nog wel eens helpen.
            Er is hier geen sprake van een WiFi modem dus er is ook geen SPI firewall.

            Magusviper, ik heb even een ping laten lopen op je modem, en ik krijg keurige waardes terug:

            Ping statistics for *.*.*.*:
            Packets: Sent = 199, Received = 199, Lost = 0 (0% loss)
            Approximate round trip times in milli-seconds:
            Minimum = 8ms, Maximum = 22ms, Average = 10ms

            Heb je al eens een andere UTP kabel geprobeerd? En draait er misschien ook een torrent-client of iets dergelijks op die PC?

            Reageer


            • #7
              Magusviper, heb je dit nog op kunnen lossen?

              Reageer


              • #8
                Wellicht heeft Magusviper er op bepaalde tijden van de dag last van, bijv. 's avonds?

                Reageer


                • #9
                  Aangezien er niet meer is gereageerd ga ik ervan uit dat het is opgelost.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X