Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Port Forwarden met Minecraft server

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Port Forwarden met Minecraft server

    Ik probeer een Minecraft server te starten voor mij en mijn vrienden. Voor dat moet je port forwarden, maar het lukt me maar niet. Ik heb een router in mijn kamer die verbonden is met de modem beneden. Het port forwarden van mijn router naar mijn computer is al gelukt maar het port forwarden van de modem naar de router nog niet. Kan iemand mij helpen met dit want ik heb geen idee hoe het moet.

  • #2
    Als je een eigen router gebruikt kan je het beste het modem in bridge-modus zetten.
    Als het port forwarden al met je eigen router gelukt is zal het dan gewoon moeten werken.

    Aanpassen naar bridge modus kan je zelf regelen in Mijn Delta
    Laatst bewerkt door JanPietJoris; 12 Jan 2021, 22:36.

    Reageer


    • #3
      Misschien heb je hier nog iets aan :

      Port Forward / Firewall Sagemcom f@st 3890v3 (ivm Minecraft Server) - ZeelandNet Serviceforum

      Maar allereerst moet je natuurlijk het modem type weten en daarna het type van de eigen router.
      Laatst bewerkt door driepinter; 13 Jan 2021, 07:15.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Kees B Bekijk bericht
        Ik probeer een Minecraft server te starten voor mij en mijn vrienden. Voor dat moet je port forwarden, maar het lukt me maar niet. Ik heb een router in mijn kamer die verbonden is met de modem beneden. Het port forwarden van mijn router naar mijn computer is al gelukt maar het port forwarden van de modem naar de router nog niet. Kan iemand mij helpen met dit want ik heb geen idee hoe het moet.
        Even voor de zekerheid: als het modem gebruikt wordt door 'de rest van het huis' en jij als enige de router gebruikt op je kamer, dan kun je beter jouw router niet in de routermodus gebruiken, maar alleen als switch. Dus DHCP uit, en de WAN poort niet gebruiken.
        Dan hoef je alleen in het modem de port-forward in te stellen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
          Dan hoef je alleen in het modem de port-forward in te stellen.
          Inderdaad. En dan niet naar het IP adres van die router (.)(.) maar rechtstreeks naar het adres van je computer (omdat die dan aan een 'domme doos' met wat poorten is gekoppeld)
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 14 Jan 2021, 16:41.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X