Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Chaptcha

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Chaptcha

    Hallo,

    Sinds enige dagen moet ik als ik naar webshops ga op de iPad eerst chaptcha 'invullen'. Nu heb ik op google gekeken om dit op te lossen.
    Ik zou mijn ip adres op een site moeten whitelisten als oplossing.
    Het zou ook iets met hacken te maken hebben?
    Ik vroeg me af op de oplossingen ook daadwerkelijk oplossingen zijn en geen manier om te hacken. Dwz zijn de oplossingen betrouwbaar. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Hopelijk is het duidelijk. Zie hieronder de afbeeldingen met wat ik bedoel.
    Het zal idd wel iets met ip adres te maken hebben want op de ipad, laptop en smartphone werk ik met hetzelfde google account en ik heb het probleem op de iPad.

    Wie kan mij advies geven?

    Alvast bedankt.

    An
    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: One more stepPlease complete the security check to acess oplossing - Google zoeken.png
Bekeken: 448
Grootte: 93,1 Kb
ID: 182928 Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Foutmelding - Wehkamp.png
Bekeken: 414
Grootte: 81,8 Kb
ID: 182929

  • #2
    Voor meer informatie over Captcha kan je de volgende website raadplegen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha



    Reageer


    • #3
      Bedankt voor de reactie. Ik weet wat chaptcha in houdt. Mijn vraag is dus of ik mijn ip adres dus idd via die site www.projecthoneypot.org veilig kan whitelisten.
      Heeft iemand hier ervaring mee?
      Of kan ik dit beter niet doen? Maar dan heb ik geen oplossing.

      Reageer


      • #4
        Ik vind het allemaal nogal vreemd, maar het lijkt ook weer geen enorm risico te zijn: https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Honey_Pot
        Dan zouden die shops dus samenwerken met die site. Ik zou persoonlijk een andere winkel zoeken.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door anbrobra Bekijk bericht
          Heeft iemand hier ervaring mee?
          Je kunt dit probleempje oplossen door mbv je browser eerst in te loggen op je/een Google account.
          Daarna heb je (in 9 van de 10 gevallen) geen last meer van deze hobbel.

          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door anbrobra Bekijk bericht
            Bedankt voor de reactie. Ik weet wat chaptcha in houdt. Mijn vraag is dus of ik mijn ip adres dus idd via die site www.projecthoneypot.org veilig kan whitelisten.
            Heeft iemand hier ervaring mee?
            Of kan ik dit beter niet doen? Maar dan heb ik geen oplossing.
            Ik ken heel deze partij niet, maar het listen van een IP adres is alleen zinvol wanneer je een vast IP adres hebt en dat is bij particuliere abonnementen niet het geval. Je krijgt wel zoveel mogelijk hetzelfde IP adres, maar uiteindelijk is deze dynamisch en kan dus veranderen in een adres die niet geregistreerd staat.

            Persoonlijk zou ik gewoon de captcha invoeren ipv gegevens te delen met een derde partij.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter
              Captcha zijn er alleen voor je eigen veiligheid, dit doet men omdat er een groot aantal gestolen accounts in omloop zijn.
              Captcha heeft niets met je eigen veiligheid te maken, tenzij je de eigenaar van de betreffende website bent.

              Een captcha is een methode voor spambeveiligingCompletely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Ahttps://dekennisvannu.nl/site/artike...uringtest/6888
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 22 Apr 2020, 15:37.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X