Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Cisco EPC 3940AD beperkt bereik IP adressen?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Cisco EPC 3940AD beperkt bereik IP adressen?

    Ik heb een draadloos netwerk thuis met de modem/Router Cisco EPC 3940AD. Alle onderdelen in het netwerk zijn draadloos benaderbaar op een apparaat na. Dit apparaat kent drie connectiviteit modi. 1) Ethernet, 2) WiFi client en 3) Acces Point. Data uitwisselen met dit apparaat gaat prima in de modi 1 en 3, maar in de Wifi client modus lukt het niet. Het default IP-adres van het apparaat is 192.168.1.1. Valt dit ip adres binnen het bereik van adressen dat dit modem/router gebruikt? En zo nee, kan ik dat bereik zelf zo aanpassen dat dat default adres wel binnen het bereik valt van de modem/router Cisco EPC 3940AD?
    Laatst bewerkt door spunsjketa; 24 Mar 2020, 11:32. Reden: Tags toevoegen

  • #2
    als je even goed kijkt in het modem en naar de ip-adressen, die alle devices hebben gekregen, dan zul je zien, dat het allemaal in 192.168.11.x zit.
    tenzij je dat veranderd hebt.
    heb je nu een device dat met 192.168.1.1 werkt, dan krijg je problemen.

    Reageer


    • #3
      Je maakt me wel nieuwsgierig naar het type apparaat, spunsjketa - normaal gesproken gebruikt hij DHCP en krijgt hij zelf een IP-adres in de 192.168.11.x reeks. Je kunt op basis van het MAC-adres in het modem instellen dat het apparaat altijd hetzelfde IP-adres krijgt.
      Is dat niet mogelijk dan kun je het handmatig instellen, waarbij je een IP-adres moet kiezen dat niet via DHCP wordt uitgegeven. Bijvoorbeeld 192.168.11.200.
      Ook zul je dan gateway (ip-adres van het modem) en DNS handmatig moeten instellen, als het apparaat op internet moet kunnen.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
        als je even goed kijkt in het modem en naar de ip-adressen, die alle devices hebben gekregen, dan zul je zien, dat het allemaal in 192.168.11.x zit.
        tenzij je dat veranderd hebt.
        heb je nu een device dat met 192.168.1.1 werkt, dan krijg je problemen.
        Ik denk dat dat het probleem is Fred: Het default IP-adres van het apparaat is 192.168.1.1 . Mijn vervolg vraag is dan of ik de router's tabel dus danig kan aanpassen dat het default IP-adres wel binnen het bereik van de router valt en hoe doe ik dat dan?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
          Je maakt me wel nieuwsgierig naar het type apparaat, spunsjketa - normaal gesproken gebruikt hij DHCP en krijgt hij zelf een IP-adres in de 192.168.11.x reeks. Je kunt op basis van het MAC-adres in het modem instellen dat het apparaat altijd hetzelfde IP-adres krijgt.
          Is dat niet mogelijk dan kun je het handmatig instellen, waarbij je een IP-adres moet kiezen dat niet via DHCP wordt uitgegeven. Bijvoorbeeld 192.168.11.200.
          Ook zul je dan gateway (ip-adres van het modem) en DNS handmatig moeten instellen, als het apparaat op internet moet kunnen.
          Het is de Behringer X Air 18 XR een digitaal draadloze mixer.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door spunsjketa Bekijk bericht
            Mijn vervolg vraag is dan of ik de router's tabel dus danig kan aanpassen dat het default IP-adres wel binnen het bereik van de router valt en hoe doe ik dat dan?
            in de handleiding staan voldoende aanwijzingen hoe je het default ip-adres kan aanpassen, zodat het device binnen 192.168.11.x gaat vallen.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X