Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Cable Haunt kwetsbaarheid modems

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Cable Haunt kwetsbaarheid modems

    Ik zag dat het Delta modem F@st 3890 voorkomt op de lijst met modems die vatbaar zijn voor de Cable Haunt kwetsbaarheid. Geen idee of Delta al een fix heeft uitgerold. Iemand die daar wellicht een lampje op kan schijnen?

  • #2
    https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=B4L6pPGEeCk
    [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

    Reageer


    • #3
      https://tweakers.net/nieuws/162190/o...xemplaren.html
      Laatst bewerkt door driepinter; 12 Jan 2020, 17:42.

      Reageer


      • #4
        Bij normaal (thuis-)gebruik niets aan het handje:

        quote

        ##....Zonder het doelwit op de malafide webpagina te krijgen, werkt de aanval niet; de spectrum analyzer is namelijk alleen toegankelijk van het lan...##

        unquote
        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
          Bij normaal (thuis-)gebruik niets aan het handje:

          quote

          ##....Zonder het doelwit op de malafide webpagina te krijgen, werkt de aanval niet; de spectrum analyzer is namelijk alleen toegankelijk van het lan...##

          unquote
          Voor zover ik kan zien kan een stuk javascript (op die 'malafide webpagina' of bv in een embedde advertentie) een url oproepen waarvan de browser denkt dat deze zich op het internet bevindt maar die uiteindelijk op een ip-adres op je lan uitkomt via DNS rebinding (op dat adres/poort waar de spectrum analyzer tool zit met een standaard wachtwoord). Wel wat lastig te om grootschalig te gebruiken denk ik maar ben benieuwd naar de reactie van Delta.

          Reageer


          • #6
            Deze kwetsbaarheid is gelukkig al enige tijd geleden opgelost in een softwareupdate. (Sagemcom F3890V3)

            Reageer


            • #7
              Laatst bewerkt door Phaedra; 24 Jan 2020, 18:06.

              Reageer


              • #8
                Is er iemand bij Delta die mij kan vertellen of ik en enkele anderen door het bezoeken van een met het Cable Haunt script besmette website ( wat natuurlijk niet slim is geweest ) voldoende bescheming heb gekregen door de door Administrator Ferry beschreven software update van het fast 3890v3 modem ? En moet ik verder geen actie ondernemen ?
                Alvast bedankt voor uw reactie.


                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Phaedra Bekijk bericht
                  Is er iemand bij Delta die mij kan vertellen of ik en enkele anderen door het bezoeken van een met het Cable Haunt script besmette website ( wat natuurlijk niet slim is geweest ) voldoende bescheming heb gekregen door de door Administrator Ferry beschreven software update van het fast 3890v3 modem ? En moet ik verder geen actie ondernemen ?
                  Alvast bedankt voor uw reactie.

                  Het lek is op ons modem gedicht. Die kwetsbaarheid kan dan niet meer misbruikt worden. Je hoeft dan geen verdere stappen te ondernemen.
                  A prudent question is one-half of wisdom

                  Reageer


                  • #10
                    Ik heb een Technicolor EPC3940 modem van ZeelandNet/Delta. Is deze kwetsbaar voor Cable Haunt?
                    Zo ja, hoe is dit op te lossen?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door TheQuickFox Bekijk bericht
                      Ik heb een Technicolor EPC3940 modem van ZeelandNet/Delta. Is deze kwetsbaar voor Cable Haunt?
                      Zo ja, hoe is dit op te lossen?
                      Nee.

                      Reageer


                      • #12
                        Bedankt voor de informatie Ferry en Matthijs , gelukkig dat het is opgelost en het lek gedicht is.
                        Ik zag bij de instellingen van het modem dat mijn software versie SW 05.76.9.5e-1 is , is dit inderdaad de laatste bijgewerkte software update ?
                        Omdat nl in de lijst van de onderzoekers ( cablehaunt ) de kwetsbare software ook met 05.76 begint.
                        Wederom alvast bedankt weer voor jullie reactie.
                        Laatst bewerkt door Phaedra; 24 Jan 2020, 18:06.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X