Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Portforwarding F@ST 3890V3 DELTA modem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Portforwarding F@ST 3890V3 DELTA modem


    Er is bij mij onlangs een nieuw modem door Delta geplaatst model: F@ST 3890V3 DELTA (Sagemcom). Het internet en de vaste telefoon en WiFi hierop werken uitstekend. Maar als ik probeer via portforwarding een poort op dit modem te openen voor externe toegang zodat ik bijv mijn NAS of andere aparatuur via een App op mijn mobiele telefoon kan benaderen en bedienen dan heb ik problemen. Als ik bij games & applicatie in de port fowarding tab kijk heb ik alleen een scroll down menu met games en kan ik mijn applicatie niet toevoegen. Als ik via de custom tab onder port forwarding de applicatie instel met het IP adres en poort nummer wordt dit in het modem geregistreerd, maar ik krijg toch via mijn App geen toegang tot die applicatie. Is er een instelling die ik vergeten ben? Is er iemand die weet hoe ik dit aan de gang krijg bij dit modem?

  • #2
    in het nieuwe modem kun je zo goed als niks meer instellen.
    dat is een bekend probleem, waar helaas al meerere topics over zijn.
    Laatst bewerkt door fred44nl; 30 Apr 2019, 20:16.

    Reageer


    • #3
      Heb hetzelfde probleem hier. Port forward doet het niet en kan daardoor mijn security camera niet meer van buiten benaderen sinds mijn nieuwe modem geinstalleerd is. Ik heb een paar dagen geleden een email gestuurd om de nieuwe firmware te testen, hopelijk werkt alles dan weer wel. Echter ik heb hierop helaas nog geen bevestiging (of enigerlei ander antwoord) gekregen. Is deze test al afgelopen of zo?

      Ik zie dat het laatste bericht in deze thread van 30 april is, het probleem is dus al een paar maanden bekend. De andere recentere topics hierover bieden geen oplossingen (modem in bridgemode zetten is absoluut geen optie voor mij), alleen maar bevestiging van een probleem wat mij al bekend is. Is er in de tussentijd nu nog steeds geen oplossing aangebracht door Zeelandnet?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door JCMS Bekijk bericht
        Is er iemand die weet hoe ik dit aan de gang krijg bij dit modem?
        Helaas... de enige optie is de modem/router in de bridge mode te zetten en via een gekoppelde eigen router je netwerk te beheren (dat werkt overigens prima).

        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door hcg1967 Bekijk bericht
          Heb hetzelfde probleem hier. Port forward doet het niet en kan daardoor mijn security camera niet meer van buiten benaderen sinds mijn nieuwe modem geinstalleerd is. Ik heb een paar dagen geleden een email gestuurd om de nieuwe firmware te testen, hopelijk werkt alles dan weer wel. Echter ik heb hierop helaas nog geen bevestiging (of enigerlei ander antwoord) gekregen. Is deze test al afgelopen of zo?

          Ik zie dat het laatste bericht in deze thread van 30 april is, het probleem is dus al een paar maanden bekend. De andere recentere topics hierover bieden geen oplossingen (modem in bridgemode zetten is absoluut geen optie voor mij), alleen maar bevestiging van een probleem wat mij al bekend is. Is er in de tussentijd nu nog steeds geen oplossing aangebracht door Zeelandnet?
          Heb je inmiddels al een reactie ontvangen van de aanmelding voor het testen van de nieuwe firmware?

          Reageer


          • #6
            Laatst bewerkt door jpnaomi; 5 Oct 2019, 19:19.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
              in het nieuwe modem kun je zo goed als niks meer instellen. dat is een bekend probleem, waar helaas al meerere topics over zijn.
              Heb toevallig nog contact gehad met de supportafdeling van Sagemcom. Het komt er dus op neer dat alle aanpassingen door de ISP kunnen worden doorgegeven waarna Sagemcom de wijzigingen doorvoert (IPv6 aan/uitzetten etc)

              -- cut --

              Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 2019-10-08_12-42-29.jpg
Bekeken: 2213
Grootte: 61,3 Kb
ID: 177954

              -- cut --
              Bijgevoegde bestanden
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Heb toevallig nog contact gehad met de supportafdeling van Sagemcom. Het komt er dus op neer dat alle aanpassingen door de ISP kunnen worden doorgegeven waarna Sagemcom de wijzigingen doorvoert (IPv6 aan/uitzetten etc)


                er is een firmware-update, die nu getest wordt.
                daar is hier al meer over geschreven.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                  [/SIZE] er is een firmware-update, die nu getest wordt.
                  Wij lezen eigenlijk niets over de tests die worden gedaan. Dat er updates worden doorgevoerd is ons al lang bekend - wij zijn als testgroep echter geinteresseerd wat wij testen zodat wij dat ook kunnen testen (omdat er anders niets valt te testen).

                  Testen werkt twee richtingen op - dus niet melden dat er een firmware-update is geinstalleerd en daarna afwachten of er leden van de testgroep gaan reageren als er iets niet werkt. Daarvoor ben ik geen lid van een testgroep.

                  Het is overigens ook normaal dat mensen die in een testgroep zitten, daarvoor over een forum kunnen beschikken waarin testresultaten of meldingen kunnen worden gemeld en/of besproken?
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 11 Oct 2019, 16:18.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Ik lees [email protected]. Op een docis-kabelmodem?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                      Op een docis-kabelmodem?
                      Yep.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Yep.
                        Dus je krijgt support (netjes) op een docsis modem door de dsl-afdeling?

                        Reageer


                        • #13

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
                            Wat je support noemt, heb al meerdere keren met die gasten gemaild maar duidelijk zijn kunnen ze niet hoor.
                            Dat is ook zo, maar ik denk dat het voornamelijk de procedure is dat ze daar contact onderhouden met de ISP ipv een persoon (die de harware niet rechtstreeks bij hen heeft gekocht).
                            Zal waarschijnlijk met DIT hardware hetzelfde zijn (hoewel ik daarvan wel al eens een forum voorbij heb zien komen).

                            Dat doen ze ook alleen de communicatie stagneert. Tussen de brei van berichten is het moeilijk volgen van een Sagemcom thread/topic. Beter zou zijn om daar een apart forum voor te maken waarin mensen de antwoorden op vragen kunnen terugvinden en er stickies staan voor veel voorkomende vragen (ideetje? klik dan op 'vind ik leuk'). Had er ook een poll voor kunnen maken maar sinds het forum 'nieuwe stijl' is die helaas niet meer actief.
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Oct 2019, 21:08.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X