Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Regelmatig valt internet weg

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Regelmatig valt internet weg

    Als ik op de pc aan het werk ben valt regelmatig mijn internetverbinding weg. Ik heb verbinding met mijn netwerk maar niet met internet. Na 30 seconden of iets langer is de verbinding weer normaal.
    Hoe los ik dit op? Mijn pc is via een kabel met TP link verbonden.

  • #2
    Ik snap dat dat heel vervelend is ,maar met deze info kan je niet echt geholpen worden. Het kunnen namelijk 1001 dingen zijn ?

    niet vervelend bedoeld!

    maar heb je je modem al eens van de stroom gehaald ?

    wat voor kabel zit er tussen de modem en tp link ?

    wat voor tp link is het ?

    heb je de tp link al eens van de stroom gehaald ?

    wat voor kabel zit er tussen de tp link en de pc ?

    wat voor pc ( besturings systeem ) gebruik je ?

    wat voor fout/ melding geeft die ?

    of werk je via wifi ?

    zie je dat er heel veel onduidelijkheid zijn over je vraag misschien iets meer info?
    Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        een AV1200 is een gigabit Power-Line
        zit deze aan beide kanten rechtstreeks in een wandcontact doos ??
        of zit er een verdeel-stekker-doos tussen ??

        Reageer


        • #5
          Dat is altijd goed, wist niet dat Zeelandnet / delta routers leverde.

          even off topic:

          de tplink 1200 is niet 1gb wifi geschikt dus als u het nieuwst en duurst abb neemt van Delta dan kan de wifi van deze router dat niet aan.

          En misschien iets heel stoms maar dat was bij mijn een aantal jaar geleden dat de buiten aansluiting slecht was, de kabel buiten in de grond was nat / doorweekt. Nu zeg ik niet dat dat bij u ook is, maar hou dat in het achterhoofd, meestal was mijn internet / tv slecht bij slecht weer .

          als alles goed is aan gesloten , en u ervaard zo wel bedraad als op wifi slechte verbinding , dan kan het aan u router liggen,

          dan zou u u internet kabel uit de router kunnen halen en direct in de pc kunnen stoppen en jij je of dat verschil maakt, als dat geen verschil maakt dan is het een stapje veder het probleem.

          de modem / buiten kabel

          maakt dat wel verschil dan is er iets met de router,

          rec : heb denk bij de verkeerde tplink av 1200 gekeken, ( keek in het bericht hierboven, is het een powerline ac 1200 av1200 tp link!)

          maar als ik het goed begrijp via dit systeem krijgt u het internet via het lichtnet ??!

          als dat zo is kan er natuurlijk veel meer aan de hand zijn !
          Laatst bewerkt door Dominique; 30 Jan 2019, 19:03.
          Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

          Reageer


          • #6
            Ik ben benieuwd of je modem nog wel bereikbaar is, als je bericht krijgt dat er geen internerverbinding is.
            Meestal vind je het modem op http://192.168.11.1

            Als het modem zelf ook niet bereikbaar is, ligt het waarschijnlijk aan de verbinding van de TP-Link. Zoals fred44nl aangeeft, mag je geen verlengsnoer gebruiken voor het beste resultaat. Eventueel zou je nog kunnen kijken of er nieuwere firmware beschikbaar is.

            Als het modem wel bereikbaar is, zit het probleem misschien in de verbinding met ZeelandNet. Dan zul je de klantenservice nodig hebben.

            Reageer


            • #7
              Er zijn twee TP-:Links in gebruik. Een bij de modem/router en een andere in de buurt van de PC. Verbinding via het het elektriciteitsnet en er zit geen verdeelstekker tussen. Ik had van de monteur wel de waarschuwing gekregen dat de beste verbinding via dezelfde groep gaat maar dat is niet het geval. De internetsnelheid is download 33 Mbps en upload 15 Mbps. Dus niet super snel maar goed om mee te werken en video's te bekijken.

              Dat internet af en toe weg valt is iets van deze maand. Hiervoor had ik dit nooit. De suggestie om te kijken of ik verbinding kan maken met het modem is een goed idee. Als internet nog een keer wegvalt ga ik dit proberen.

              Overigens heb ik ook wifi via de 2,5 en de 5. Gi band. Ook daar viel het internetsignaal weg.

              Iedereen bedankt voor de suggesties, we gaan het afwachten.

              Reageer


              • #8
                Als ik het zo lees ligt het aan de router / modem, als er geen signaal op de router staat dan zou ik kijk tussen de modem en de router hoe die verbinding loopt en of daar een verbetering kan plaats vinden.

                ps ik ben zelf niet zo voorstander van internet over lichtnet. En ja het kan maar ben daar niet zo voorstander van u geeft het zelf al aan je moet kijken of je niet op verschillende groepen zit enzo, heeft u geen mogelijk om een kabel te trekken naar die plaats ? Is al tijd beter !

                maar dat lost dit probleem niet op ,snap ik maar voor in de toekomst .
                Het gras bij de buren is altijd groenere, tot dat je er zelf op staat !

                Reageer


                • #9
                  EdF Ik kijk graag de verbinding even voor je na. Kan je mij een e-mailsturen met je klantgegevens? Je mag de e-mail richten aan [email protected]. Geeft hierin ook een korte omschrijving van de ervaren problemen.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X