Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet verbinding valt regelmatig weg.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet verbinding valt regelmatig weg.

    Mijn internet verbinding valt regelmatig weg. Ik krijg dan in de probleem oplosser dat er geen utp kabelverbinding is (rode bal met kruis erdoor op het internet icoontje). Soms als ik dan een andere utp uitgang van het modem gebruik is het opgelost. Ook gebeurt het regelmatig dat er een gevaren driehoekje over het internet icoontje verschijnt en dan heb ik geen toegang tot de standaard gateway volgens de probleem oplosser van windows, welke hij dan weer herstelt. Kan dit aan het zeelandnet modem liggen?

  • #2
    Welkom op het forum, hsssebb

    Dat is mogelijk, maar hoeft niet.
    1. Welk type modem heb je, een EPC3925 of een EPC3940?
    2. Heb je ook nog een eigen router ertussen zitten?
    3. Heb je andere apparaten in gebruik? Blijven die het wel doen als je dit probleem hebt?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door hsssebb
      Mijn internet verbinding valt regelmatig weg.
      - Heb je dit probleem ook als je WiFi gebruikt ipv bekabelde verbinding?
      Het is mogelijk dat er een poort van je modem/router niet goed werkt.
      - Is DHCP actief? Zijn er apparaten in je thuisnetwerk die eenzelfde ip adres hebben (handmatig ingesteld) als dat je DHCP heeft uitgegeven?
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        In antwoord op de reacties van GoeRoe en Webkabouter: Het modem is een EPC3940 er zit geen eigen router tussen en de apparaten die met Wifi werken hebben er geen last van. Het zit dus puur in de bekabelde verbinding. Helaas zegt de afkorting DHCP mij niets dus weet ik ook niet of deze actief is. Er zijn geen andere apparaten in gebruik met hetzelfde IP-adres

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door hsssebb
          Helaas zegt de afkorting DHCP mij niets dus weet ik ook niet of deze actief is.
          Als WiFi wel werkt (DHCP werkt dan ook) kun je bijna concluderen dat je of

          1. een kabelbreuk hebt
          2. een beschadigde RJ-45 jacket (dat stekkertje aan het begin/eind van je netwerkkabel) hebt
          https://www.aliexpress.com/item/20-P...647812978.html

          3. de poort(en) waar de betreffende kabel(s) in zijn geplugd kaduuk zijn.

          Gebruik overigens nooit een netwerkkabel waarvan het plastic piefje (dat "klik" zegt bij het in de poort steken) niet meer aan de stekker zit.

          DHCP? Kijk bv hier even:
          https://www.simpeleuitleg.nl/uitleg/...dhcp-server/71
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Ik heb op 2 verschillende computers de internet kabel in geplugd en heb als er verbinding is op allebei de computer verbinding via de LAN verbinding, zodra de LAN verbinding wegvalt op de computer waar ik dan op werk heb ik, als ik de kabel op de andere computer inplug, ook daar geen LAN-internet verbinding. Soms helpt het om een andere poort op het modem te gebruiken, soms helpt het om het modem opnieuw op te starten, maar niets geeft een definitieve oplossing. Reset knopje van modem geeft ook geen definitieve oplossing. Ik krijg sterk de indruk dat het probleem in het modem zit.


            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
            Oorspronkelijk gepost door hsssebb
            Helaas zegt de afkorting DHCP mij niets dus weet ik ook niet of deze actief is.
            Als WiFi wel werkt (DHCP werkt dan ook) kun je bijna concluderen dat je of

            1. een kabelbreuk hebt
            2. een beschadigde RJ-45 jacket (dat stekkertje aan het begin/eind van je netwerkkabel) hebt
            https://www.aliexpress.com/item/20-P...647812978.html

            3. de poort(en) waar de betreffende kabel(s) in zijn geplugd kaduuk zijn.

            Gebruik overigens nooit een netwerkkabel waarvan het plastic piefje (dat "klik" zegt bij het in de poort steken) niet meer aan de stekker zit.

            DHCP? Kijk bv hier even:
            https://www.simpeleuitleg.nl/uitleg/...dhcp-server/71

            Reageer


            • #7
              Heb je al eens een andere utp-cable gebruikt om uit te sluiten dat het aan deze cable ligt.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door hsssebb
                Ik heb op 2 verschillende computers de internet kabel in geplugd en heb als er verbinding is op allebei de computer verbinding via de LAN verbinding, zodra de LAN verbinding wegvalt op de computer waar ik dan op werk heb ik, als ik de kabel op de andere computer inplug, ook daar geen LAN-internet verbinding.
                Ik denk even mee:
                1. Zet even alle computers uit en start vervolgens 1 computer
                2. Houd je dan wel een werkende verbinding?
                3. Komt het probleem dan terug zodra je die tweede computer aanzet?
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door hsssebb
                  Mijn internet verbinding valt regelmatig weg. Ik krijg dan in de probleem oplosser dat er geen utp kabelverbinding is (rode bal met kruis erdoor op het internet icoontje). Soms als ik dan een andere utp uitgang van het modem gebruik is het opgelost. Ook gebeurt het regelmatig dat er een gevaren driehoekje over het internet icoontje verschijnt en dan heb ik geen toegang tot de standaard gateway volgens de probleem oplosser van windows, welke hij dan weer herstelt. Kan dit aan het zeelandnet modem liggen?
                  Beste, helaas hebben wij dit ook aan de hand gehad in april. Een monteur van Zeelandnet/Delta heeft toen met een apparaatje in de kast aan de straat een test gedaan. Daaruit bleek dat er een onderbreking zat in de kabel naar ons huis.
                  Een aannemer heeft vervolgens de kabel op moeten graven en moeten repareren. Eigenlijk best eenvoudig maar er moet iemand voor komen.....er wordt lang gezegd dat je van alles moet proberen maar dat houdt een keer op. Om actie vragen dus

                  Reageer


                  • #10
                    Webkabouter, in antwoord op je vragen:

                    Ik start normaal 1 computer op. Regelmatig heb ik dan al een niet werkende LAN verbinding op deze computer. De led van de poort op het Delta modem brand dan niet. Na wat geklooi met het kabel te versteken naar een andere poort krijg ik dan soms contact. Dan heb een tijdje internet tot de verbinding weer wordt verbroken, hier kom ik achter als ik naar een andere pagina moet of wil. Het lampje van de poort op het modem van zeelandnet is dan ook uit. Als de verbinding tijdens internet sessies wegvalt kan ik deze dikwijls door de probleem oplosser van Window's op laten lossen. De melding die dan komt is dat de standaard gateway niet toegangkelijk was.
                    Soms lukt ook dit niet en lukt het weer met het herstarten van het modem. Met WiFi verbinding zijn totaal geen problemen. Ik heb getest door de LAN kabel in werkende toestand in de andere computer in te pluggen en in niet werkende toestand met resultaat, wanneer de hoofd computer LAN verbinding heeft ook de ander computer verbinding maakt als ik de LAN kabel op deze aansluit en de Led van het zeelandnet modem van de in gebruik zijnde poort ook brand. Als er geen verbinding is op de hoofd computer is die er ook niet op de andere computer als ik de kabel omsteek en brand er ook geen Led van de in gebruik zijnde poort van het zeelandnet modem.
                    Het probleem zit dus volgens mij in het modem van zeelandnet.
                    Probleem doet zich dus niet voor vanwege meerdere computers op het modem. Contact met de in gebruik zijnde poort op het modem valt dus weg.

                    Oorspronkelijk gepost door hsssebb
                    Ik heb op 2 verschillende computers de internet kabel in geplugd en heb als er verbinding is op allebei de computer verbinding via de LAN verbinding, zodra de LAN verbinding wegvalt op de computer waar ik dan op werk heb ik, als ik de kabel op de andere computer inplug, ook daar geen LAN-internet verbinding. Soms helpt het om een andere poort op het modem te gebruiken, soms helpt het om het modem opnieuw op te starten, maar niets geeft een definitieve oplossing. Reset knopje van modem geeft ook geen definitieve oplossing. Ik krijg sterk de indruk dat het probleem in het modem zit.


                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
                    Oorspronkelijk gepost door hsssebb
                    Helaas zegt de afkorting DHCP mij niets dus weet ik ook niet of deze actief is.
                    Als WiFi wel werkt (DHCP werkt dan ook) kun je bijna concluderen dat je of

                    1. een kabelbreuk hebt
                    2. een beschadigde RJ-45 jacket (dat stekkertje aan het begin/eind van je netwerkkabel) hebt
                    https://www.aliexpress.com/item/20-P...647812978.html

                    3. de poort(en) waar de betreffende kabel(s) in zijn geplugd kaduuk zijn.

                    Gebruik overigens nooit een netwerkkabel waarvan het plastic piefje (dat "klik" zegt bij het in de poort steken) niet meer aan de stekker zit.

                    DHCP? Kijk bv hier even:
                    https://www.simpeleuitleg.nl/uitleg/...dhcp-server/71

                    Reageer


                    • #11
                      Bedankt voor deze info, ga contact opnemen met Delta.

                      Oorspronkelijk gepost door vaisonne
                      Oorspronkelijk gepost door hsssebb
                      Mijn internet verbinding valt regelmatig weg. Ik krijg dan in de probleem oplosser dat er geen utp kabelverbinding is (rode bal met kruis erdoor op het internet icoontje). Soms als ik dan een andere utp uitgang van het modem gebruik is het opgelost. Ook gebeurt het regelmatig dat er een gevaren driehoekje over het internet icoontje verschijnt en dan heb ik geen toegang tot de standaard gateway volgens de probleem oplosser van windows, welke hij dan weer herstelt. Kan dit aan het zeelandnet modem liggen?
                      Beste, helaas hebben wij dit ook aan de hand gehad in april. Een monteur van Zeelandnet/Delta heeft toen met een apparaatje in de kast aan de straat een test gedaan. Daaruit bleek dat er een onderbreking zat in de kabel naar ons huis.
                      Een aannemer heeft vervolgens de kabel op moeten graven en moeten repareren. Eigenlijk best eenvoudig maar er moet iemand voor komen.....er wordt lang gezegd dat je van alles moet proberen maar dat houdt een keer op. Om actie vragen dus

                      Reageer


                      • #12
                        Het lijkt mij dat wanneer er geen Led brand op het modem van de poort welke ik in het gebruik heb, er geen verbinding is met het deze poort vanuit het modem. Soms brand de Led oranje en is er ook gen internet verbinding.

                        Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                        Heb je al eens een andere utp-cable gebruikt om uit te sluiten dat het aan deze cable ligt.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door hsssebb
                          Het lijkt mij dat wanneer er geen Led brand op het modem van de poort welke ik in het gebruik heb, er geen verbinding is met het deze poort vanuit het modem. Soms brand de Led oranje en is er ook gen internet verbinding.

                          Oorspronkelijk gepost door Ptrol
                          Heb je al eens een andere utp-cable gebruikt om uit te sluiten dat het aan deze cable ligt.
                          Beste hsssebb,

                          Heb je inmiddels al contact gehad met DELTA?

                          Zo ja, is er al actie ondernomen?
                          Indien je nog geen contact hebt gehad, wil ik je vragen om een e-mail te sturen met jouw bevindingen naar [email protected], zodat we jou kunnen helpen.

                          Reageer


                          • #14
                            Ik heb op aanraden van Ptrol nog een andere UTP kabel geprobeerd, maar ook dit lost het probleem niet op. Ik heb nog geen contact gehad met Delta. Vervelende is dat het soms een half tot wel een uur goed gaat en soms krijg ik bij opstart al de melding dat er geen UTP kabel is aangesloten. Als er bij opstart geen probleem is valt de verbinding na een tijdje weg en kom ik via windows probleem oplossing uit bij het feit dat de standaard gateway niet beschikbaar is. Hierna is het meestal armoe troef want dan valt de verbinding om de haveklap weg. Op dit moment gaat het weer even goed want ik stuur dit bericht via de UTP verbinding.

                            Reageer


                            • #15
                              Modem zal je al eens gereset hebben.
                              Je hebt de nieuste drivers voor je netwerkkaart en alle updates opgehaald voor je besturingssysteem?
                              Ook een scan op zijn tijd met Mbam Free kan zeker geen kwaad.

                              Laat een Moderator maar eens in je Modem kijken of er geen vreemde dingen te zien zijn.

                              Je gebruikt geen hardware met vaste ip, maar laat aut. ip toewijzen?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X