Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Welke netwerkkaart heb ik nodig

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Welke netwerkkaart heb ik nodig

    Sinds kort heb ik een abonnement afgesloten met 400 mbps download.
    Heb een Dell inspiron-1720, maar mijn netwerkkaart haalt deze download snelheid niet.
    Mijn netwerkkabel is categorie 5e U/UTP, hier zal het niet aanliggen.
    Mijn vraag is, welke netwerkkaart heb ik nodig om mijn download van 400 mbps te halen.

  • #2
    Welkom op het forum gerduchateau.

    Met een Dell Inspiron 1720 zul je deze snelheid niet gemakkelijk halen. Die laptop is voor computerbegrippen al vrij oud. Je hebt een netwerkkaart met 1 Gbit snelheid nodig. Ook de rest van het apparaat moet het dan kunnen verwerken. Dat gaat je niet lukken met die laptop. Je kunt dit apparaat niet uitbreiden met netwerkkaarten of opties om dit te omzeilen omdat de interne componenten dat niet aankunnen.

    Die 400 Mbps kun je wel halen als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt. Als je dat niet doet, zou je ook uit kunnen met een voordeliger abonnement

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
      Welkom op het forum gerduchateau.
      Hallo GoeRoe,
      Bedankt voor je reactie, heb gekeken voor een nieuwe laptop en zag bij bcc een ACER Aspire E5-774-591H .Zou je mij kunnen vertellen of ik met deze laptop wel de snelheid van 400 Mbps kan halen of benaderen.
      Mvg. Ger
      Met een Dell Inspiron 1720 zul je deze snelheid niet gemakkelijk halen. Die laptop is voor computerbegrippen al vrij oud. Je hebt een netwerkkaart met 1 Gbit snelheid nodig. Ook de rest van het apparaat moet het dan kunnen verwerken. Dat gaat je niet lukken met die laptop. Je kunt dit apparaat niet uitbreiden met netwerkkaarten of opties om dit te omzeilen omdat de interne componenten dat niet aankunnen.

      Die 400 Mbps kun je wel halen als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt. Als je dat niet doet, zou je ook uit kunnen met een voordeliger abonnement

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door gerduchateau
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
        Welkom op het forum gerduchateau.
        Hallo GoeRoe,
        Bedankt voor je reactie, heb gekeken voor een nieuwe laptop en zag bij bcc een ACER Aspire E5-774-591H .Zou je mij kunnen vertellen of ik met deze laptop wel de snelheid van 400 Mbps kan halen of benaderen.
        Mvg. Ger
        Met een Dell Inspiron 1720 zul je deze snelheid niet gemakkelijk halen. Die laptop is voor computerbegrippen al vrij oud. Je hebt een netwerkkaart met 1 Gbit snelheid nodig. Ook de rest van het apparaat moet het dan kunnen verwerken. Dat gaat je niet lukken met die laptop. Je kunt dit apparaat niet uitbreiden met netwerkkaarten of opties om dit te omzeilen omdat de interne componenten dat niet aankunnen.

        Die 400 Mbps kun je wel halen als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt. Als je dat niet doet, zou je ook uit kunnen met een voordeliger abonnement
        Heb nu een nieuwe laptop ( msi gl72m 7rdx 1288nl ) maar die 400 Mbps haal ik nog niet, blijft steken bij 69 Mbps.

        Reageer


        • #5
          Bedraad moet je het kunnen halen.
          Met wifi haal je het niet, je hebt een '....n-serie' nodig om in de buurt te komen.
          [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

          Reageer


          • #6
            Hallo Rinus,
            Heb het bedraad geprobeerd maar de snelheid blijft het zelfde krijg hem niet hoger dan 69 Mbps.
            Heb de router gereset, maar dat hielp ook niet.

            Reageer


            • #7
              Heb je een losse router?
              Maak dan eens verbinding direct op je modem: misschien is je router niet snel genoeg?
              [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

              Reageer


              • #8
                Goh, dit speelt al een jaar

                - Wat Rinus zegt. Kabel rechtstreeks van het modem naar je laptop.
                - Laat ook even weten welk modem je hebt, is dit een EPC3940?
                - Branden er alleen groene lampjes op het modem? Als er een oranje lampje brandt waarvan het nummer overeenkomt met het nummer van de aansluiting waarin je laptop zit, is het een 100 Mbps verbinding.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                  Goh, dit speelt al een jaar
                  Even teruglezen:
                  De beste man heeft sinds kort een nieuwe pc en loopt tegen een soortgelijk probleem aan.....
                  [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Rinus
                    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                    Goh, dit speelt al een jaar
                    Even teruglezen:
                    De beste man heeft sinds kort een nieuwe pc en loopt tegen een soortgelijk probleem aan.....

                    Reageer


                    • #11
                      Heb de laptop rechtstreeks op het modem aangesloten en haalde een snelheid van 194,25 Mbps. En de lampjes zijn allemaal groen.
                      Het model van het modem is Cisco EPC 3212.
                      De router die ik gebruik is denk ik verouderd is ongeveer 10 jaar oud: Netgear range max WNR834B

                      Reageer


                      • #12
                        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                        Reageer


                        • #13
                          Hallo Rinus bedankt voor je hulp, zal contact op nemen met Delta wat het modem betreft. Als alles naar behoren verloopt en werkt zal ik het nog laten weten.

                          Bedankt en de groeten Ger.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X