Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

tijd en datum

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • tijd en datum

    g,middag,

    Kan iemand mij helpen met het volgende probleem .
    ik heb een mediabox aan gesloten op mijn router (bekabeld)
    nu houd de box de datum en tijd niet vast als ik die op autom tijd en datum netwerktijd gebruiken aan vink .

    ben als eerste terug naar winkel geweest met de box en als hij daar wordt aan gesloten werkt alles wel goed en houd hij alles wel vast .
    bij thuis komst weer het zelfde probleem .
    kan het zo zijn dat er iets niet goed staat in mijn router .

  • #2
    Als het goed is in je router heb je een functie, tijdinstellingen stel daar je tijdzone in dan zou het goed moeten zijn.

    en staat de tijd wel goed op je pc enz...

    Reageer


    • #3
      Je laat de apparaten wel 24/7 aanstaan neem ik aan? Dus dat je niet 's avonds met zo een (gevaarlijke) stekkerdoos met schakelaar alles uitzet?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door michael007
        Je laat de apparaten wel 24/7 aanstaan neem ik aan? Dus dat je niet 's avonds met zo een (gevaarlijke) stekkerdoos met schakelaar alles uitzet?
        zetten alles standby aan / uit

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door rd1osb
          Als het goed is in je router heb je een functie, tijdinstellingen stel daar je tijdzone in dan zou het goed moeten zijn.

          en staat de tijd wel goed op je pc enz...
          datum en tijd staan op pc enz wel goed, alleen op de streambox houdt hij de datum en tijd niet vast.
          Kan bij instellingen van de netgear router niks vinden over de datum en tijd.

          Reageer


          • #6
            Hallo mcnl1971,

            Welkom op het forum

            Wat voor modem heb je staan? Misschien een idee om eens te kijken of de tijd en datum goed blijven als je daar de mediabox direct op aansluit?

            Reageer


            • #7
              Ik heb ook een netgear router, in geavanceerde instellingen staat beveiliging , schema , daar kun je het instellen.
              succes.

              Reageer


              • #8
                Hallo mcnl1971,

                Is het na de tips van de mede forum gebruiks nog gelukt om de tijd en datum goed weer te geven?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Sheena
                  Hallo mcnl1971,

                  Welkom op het forum

                  Wat voor modem heb je staan? Misschien een idee om eens te kijken of de tijd en datum goed blijven als je daar de mediabox direct op aansluit?
                  Hebben we gedaan maar dat maakte niks uit...

                  Reageer


                  • #10
                    Je gebruikt een eigen Netgear router begrijp ik. Welk type modem van ZeelandNet gebruik je hierbij?
                    Als dit de 3925 of 3940 is, zet deze dan eens in 'bridge mode' via de PiP, en start zowel modem als router opnieuw op.

                    Het ophalen van internettijd gebeurt met het NTP-protocol. Als je twee routers achter elkaar plaatst zou het zomaar kunnen dat dat signaal niet goed kan worden opgepikt.

                    Reageer


                    • #11
                      Bedankt voor de toevoeging, GoeRoe!

                      Ik ben benieuwd of het werkt. Kan je ons laten weten of dit werkt, mcnl1971?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                        Je gebruikt een eigen Netgear router begrijp ik. Welk type modem van ZeelandNet gebruik je hierbij?
                        Als dit de 3925 of 3940 is, zet deze dan eens in 'bridge mode' via de PiP, en start zowel modem als router opnieuw op.

                        Het ophalen van internettijd gebeurt met het NTP-protocol. Als je twee routers achter elkaar plaatst zou het zomaar kunnen dat dat signaal niet goed kan worden opgepikt.
                        Even een kleine toevoeging aan dit idee. Let op; Als je het modem in de bridge modus zet dan werkt alleen de eerste internetpoort. Daar moet dan de router wel op aangesloten zijn.

                        Ik hoop dat de tip van GoeRoe helpt!

                        Reageer


                        • #13
                          Goeiemiddag allemaal,

                          Allemaal bedankt voor het meedenken, maar hebben nieuwe router gekocht. Probleem opgelost!!

                          Reageer


                          • #14
                            Goed om te lezen dat het is opgelost!

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X