Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Windows 10 start nog maar half op en geeft problemen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Windows 10 start nog maar half op en geeft problemen

    Ik heb sinds een paar dagen een half en slecht werkend windows 10. Het begon met traag werken van de computer. Opnieuw opgestart en toen kwamen er allerlei fouten en ging hij zichzelf herstellen. Dat duurde erg lang. Afgeslote en later weer opgestart. Dat ging even goed. Voor de zekerheid een Virusscan uitgevoerd. ESET NOD32. Dat duurde uren en die gaf uiteindelijk ook problemen aan. Sindsdien werkt ook maar zo'n beetje de helft van windows 10. Ik kan dus ook geen herstelpunt meer terughalen.
    Wie kan mij helpen?

  • #2
    Hallo Ries, welkom op het forum.

    Kijk eens op onderstaande pagina en kies de beste herstel-optie. Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je het beste kunt kiezen voor de optie: De pc herstellen of opnieuw instellen met behulp van een installatiemedium

    https://support.microsoft.com/nl-nl/...covery-options

    Reageer


    • #3
      Hallo Ries, welkom op het forum.

      Kan je aangeven of de opties die Jos geeft ook werken? Lijkt mij een erg vervelende situatie dat alles maar half werkt. Hopelijk kan je nog wel de opties uit het artikel volgen.

      Reageer


      • #4
        Hoi Jos, allereerst bedankt voor de snelle reactie. Ik ben naar Instellingen e.d. geweest en dan komt er dit scherm.(zie foto) Ik kan ook mijn Firewall al een tijdje niet inschakelen. Andere foto.
        p.s. Ik kom ook pas bij Instellingen als ik de zoekfunctie gebruik.


        Oorspronkelijk gepost door Jos
        Hallo Ries, welkom op het forum.

        Kijk eens op onderstaande pagina en kies de beste herstel-optie. Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je het beste kunt kiezen voor de optie: De pc herstellen of opnieuw instellen met behulp van een installatiemedium

        https://support.microsoft.com/nl-nl/...covery-options

        Reageer


        • #5
          Als je op de site waar ik naar toe linkte kiest voor "installatiemedium kiezen om windows 10 opnieuw te installeren" heb je m.i. de instellingen niet nodig.
          Er wordt stap voor stap beschreven wat je moet doen om windows opnieuw te installeren.

          Reageer


          • #6
            Wat je ook nog kunt proberen:
            • Probleemoplossing, en dan kiezen voor problemen met Windows Update oplossen
            • Win+X toetscombinatie, kies voor Commandovenster als Administrator (of zoiets) en tik dan 'sfc /scannow' in. Start daarna de pc opnieuw op als deze heeft aangegeven dat er herstelwerkzaamheden zijn uitgevoerd.
            • Dit hulpprogramma van Microsoft gebruiken om Windows opnieuw te installeren met een schone installatie. Je hoeft dan geen installatiemedium te maken. Zorg wel dat je een back-up van je documenten e.d. hebt op een andere schijf of usb-stick.

            Reageer


            • #7
              Een mogelijk ander alternatief is het gebruik van programma Windows Repair.

              Het beste is inderdaad om alle tests uit voeren in "Safe Mode with Networking"

              [img]e18042cb-8a60-4671-9274-333aff5aa9f3.jpg[/img]

              Klik hiervoor op : Reboot to Safe Mode

              Start daarna het programma Windows Repair weer op.

              verplicht zijn iig :

              Step 5: Backup
              Repairs

              Onder het tabblad : " Repairs " zou ik test 29 overslaan, vinkje weghalen daar dit wel enkele uren kan duren.

              [img]fe16123e-1d49-4429-ade8-f979198b217d.jpg[/img]

              Overigens zal de bovenstaande schone installatie tip van GoeRoe misschien nog wel eens de beste oplossing kunnen zijn.

              Reageer


              • #8
                Hoi Mapje,

                dit uitgevoerd. Nu doet ie nog minder dan wat ie al deed. Ik kom ook niet meer bij de knoppen links onderin om apps te openen of om zoekfunctie te starten.

                Oorspronkelijk gepost door Mapje
                Een mogelijk ander alternatief is het gebruik van programma Windows Repair.

                Het beste is inderdaad om alle tests uit voeren in "Safe Mode with Networking"

                [img]e18042cb-8a60-4671-9274-333aff5aa9f3.jpg[/img]

                Klik hiervoor op : Reboot to Safe Mode

                Start daarna het programma Windows Repair weer op.

                verplicht zijn iig :

                Step 5: Backup
                Repairs

                Onder het tabblad : " Repairs " zou ik test 29 overslaan, vinkje weghalen daar dit wel enkele uren kan duren.

                [img]fe16123e-1d49-4429-ade8-f979198b217d.jpg[/img]

                Overigens zal de bovenstaande schone installatie tip van GoeRoe misschien nog wel eens de beste oplossing kunnen zijn.

                Reageer


                • #9
                  Heb je hem al weer een keer opnieuw opgestart, maw ben je nu uit safe mode ?

                  Anders schiet alleen dit nog over :

                  https://support.microsoft.com/nl-nl/...covery-options

                  Pc opnieuw instellen

                  Optie : Mijn bestanden behouden
                  of
                  Optie : Alles verwijderen

                  Als je niet meer bij je start-menu > instellingen komt moet je onderstaande proberen:



                  De laatste optie : Fabrieksinstellingen terugzetten

                  heb jij misschien wel niet, want jij zit (zo te zien) nog op Windows 10 versie 1511 en nog niet op (de nieuwe) versie 1607.

                  Dit valt theoretisch wel handmatig af te dwingen met :

                  http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=821403

                  uitvoeren van : Windows10Upgrade28084.exe

                  Reageer


                  • #10
                    P.S.

                    Onderstaande kun je evt. als eerste nog eens proberen :

                    Win+X toetscombinatie, kies voor Commandovenster als Administrator (of zoiets)
                    en voer dan het volgende commando uit :

                    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

                    Start daarna de pc opnieuw op.

                    Uiteraard kun je ook nog bij je Instellingen komen vanuit Windows 10 zelf dmv :

                    Windows-logotoets + I

                    en dan kiezen voor : Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel.


                    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                    Dit hulpprogramma van Microsoft gebruiken om Windows opnieuw te installeren met een schone installatie.
                    Je hoeft dan geen installatiemedium te maken.
                    Zorg wel dat je een back-up van je documenten e.d. hebt op een andere schijf of usb-stick.
                    Dan moet je RefreshWindowsTool.exe uitvoeren.

                    Succes met je reparatie

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer


                      • #12
                        Hoi mapje! Uitgevoerd. Nu alleen nog maar een blauw scherm met een ronddraaiend cirkeltje!!!!!!!:@


                        quote=Mapje]Heb je hem al weer een keer opnieuw opgestart, maw ben je nu uit safe mode ?

                        Anders schiet alleen dit nog over :

                        https://support.microsoft.com/nl-nl/...covery-options

                        Pc opnieuw instellen

                        Optie : Mijn bestanden behouden
                        of
                        Optie : Alles verwijderen

                        Als je niet meer bij je start-menu > instellingen komt moet je onderstaande proberen:



                        De laatste optie : Fabrieksinstellingen terugzetten

                        heb jij misschien wel niet, want jij zit (zo te zien) nog op Windows 10 versie 1511 en nog niet op (de nieuwe) versie 1607.

                        Dit valt theoretisch wel handmatig af te dwingen met :

                        http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=821403

                        uitvoeren van : Windows10Upgrade28084.exe[/quote]

                        Reageer


                        • #13
                          Tsja dan is het nu wel duidelijk dat alleen een nieuwe schone installatie nog helpt.

                          Mocht je geen installatie dvd of recovery hebben dan zul je die eerst moeten (zien) te downloaden en het iso bestand op dvd branden of op een usb stick zetten.

                          https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10

                          het programma heet : MediaCreationTool.exe

                          Sorry dat het niet gelukt is.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Ries
                            Hoi mapje! Uitgevoerd. Nu alleen nog maar een blauw scherm met een ronddraaiend cirkeltje!!!!!!!
                            Als je dit daarmee bedoelt dan is het goed, hierbij wordt steeds de verdere voortgang
                            (in procenten) getoond, maar ik neem aan dat je hierop gewacht hebt.

                            De PC opnieuw opstellen volgens deze methode lukt mij binnen het uur.

                            Een video over het gebruik van de MediaCreationTool kun je hier zien.

                            Activatie van Windows 10 zou automatisch moeten geschieden na installatie .

                            Reageer


                            • #15
                              Hoi Mapje, het was een ander scherm. Maar het is uiteindelijk toch gelukt! Ik heb nu Windows 10 opnieuw geinstalleerd.
                              Volgende probleem; waar vindt ik mijn oude e-mailberichten van Windows Live Mail?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X