Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Vigor 2925ac | Bandbreedte vs data filters

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Vigor 2925ac | Bandbreedte vs data filters

    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Welke firmware heb je draaien op je Vigor 2925ac?

    Het kan kloppen dat bepaalde firewall/NAT instellingen kunnen zorgen voor een verminderde WAN --> LAN throughput. Ik zou overigens niet weten waarom een een filter moet zitten tussen de NetBios en DNS?
    Normaal gesproken staan standaard alle binnenkomende poorten op een router dicht (via een Firewall / NAT), en de uitgaande poorten staan open (anders kan je bijvoorbeeld niet eens een website bezoeken).

    Het moet dus in principe niet uitmaken met welke poorten Whatsapp communiceert, aangezien dit uitgaande verbindingen zijn, die normaal gesproken niet geblokkeerd worden door een Firewall / NAT.
    Je moet pas binnenkomende poorten gaan configureren indien dat nodig is voor een bepaalde server, of bij sommige online games.

    Je zou eens kunnen proberen om je router te upgraden naar de laatste firmware, en dan proberen om de router volledig te resetten, mogelijk dat andere instellingen in je router voor problemen zorgen op dit moment.

    Reageer


    • #3
      Als je toevallig een iPhone hebt dan heb je hier misschien nog wat aan.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jeroen06
        Welke firmware heb je draaien op je Vigor 2925ac?
        3.8.2.2

        Oorspronkelijk gepost door Jeroen06
        Het moet dus in principe niet uitmaken met welke poorten Whatsapp communiceert, aangezien dit uitgaande verbindingen zijn, die normaal gesproken niet geblokkeerd worden door een Firewall / NAT.
        Je moet pas binnenkomende poorten gaan configureren indien dat nodig is voor een bepaalde server, of bij sommige online games.
        Dat gebeurt dus wel - ik zal mijn NAT instellingen nog een checken.

        Oorspronkelijk gepost door Jeroen06
        Je zou eens kunnen proberen om je router te upgraden naar de laatste firmware, en dan proberen om de router volledig te resetten, mogelijk dat andere instellingen in je router voor problemen zorgen op dit moment.
        Dat heb ik reeds gedaan - lost niets op.

        Ik zal wel ergens overheen kijken, keep posted.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Mapje
          Als je toevallig een iPhone hebt dan heb je hier misschien nog wat aan.
          Ja die had ik ook gevonden - hele procedure heb ik reeds doorlopen...
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Zoals gezegd worden inkomende poorten standaard geblokkeerd (zolang je geen uPnP gebruikt).
            Uitgaand kun je de NetBIOS poorten normaal gesproken rustig blokkeren, veel firewalls doen dat standaard al. DNS (udp/53 en steeds vaker ook tcp/53, omdat DNSSEC pakketten te groot zijn voor udp) is een heel ander verhaal. Als je dat dicht zet wordt het toch lastig

            Misschien wordt 137 als fallback gebruikt omdat je poort 53 blokkeert.

            Hoe het 'niet-filteren' van deze poorten tot een afname in downloadsnelheid leidt kan ik niet verklaren. Wat gebeurt er als je poorten 135, 137 en 139 dichtzet en 53 open laat? En wat als je 137 open laat? En denk je dan ook aan poort 445? Zie ook de uitleg van Microsoft over NetBIOS over TCP/IP.

            Reageer


            • #7
              Hoi Webkabouter,

              Is het je nog gelukt om de juiste instellingen te vinden met behulp van deze reacties? Je vraag staat namelijk nog open

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X