Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wat is spam en hoe houd je spam tegen?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wat is spam en hoe houd je spam tegen?

    [img]1cbe7555-19d4-45b0-a1a2-c40a4d4322f8.png[/img]

    Wat is spam?Spam tegenhouden
    1. http://www.zeelandnet.nl/abonnemente...pamfilter.html voor meer informatie.
    2. Als je in een weblog, een forum of een gastenboek je e-mailadres achterlaat, pas dan de schrijfwijze van je e-mailadres aan in bijvoorbeeld computervraag[at]spam.nl. Zo voorkom je dat allerlei robots die het net afstruinen naar e-mailadressen, jouw adres eruit pikt.
    3. Krijg je een bericht binnen met daarin een link om je af te melden (de zogeheten opt out), wees dan alert. Als je je inderdaad hebt aangemeld bij een organisatie om e-mail te ontvangen, dan kun je deze opt out gewoon gebruiken. Het wordt anders als je de afzender totaal niet kent. Bij een onbekende afzender raden we je aan om de mogelijkheid om je af te melden niet te gebruiken. Sowieso is het af te raden om in spamberichten een link aan te klikken.
    4. Gebruik geen html-viewer voor je e-mailberichten. Alleen tekst is natuurlijk niet zo aantrekkelijk als een opgemaakt bericht met afbeeldingen. Spammers maken echter gebruik van trucjes die hen in staat stelt te controleren of hun bericht ook wordt gelezen. Deze trucjes werken alleen als je berichten in html zijn opgemaakt.
    5. Om dezelfde reden als bij tip 7 is het af te raden om de previewfunctie van je e-mailprogramma in te schakelen. Gebruik je Outlook, selecteer dan de folder voor je inkomende berichten en kies in het menu Beeld / Leesvenster Uit.
    6. Wordt u echt bekogeld met spam op uw mail adres dan zit er niks anders op om een ander anders te nemen en het nieuwe adres schoon te houden met bovenstaande tips.


    Hoe stel ik het spamfilter in van ZeelandNet?

    Tot zover de tips voor een spam vrije computer. Heb jij er nog een die hier niet bij staat, zet deze dan onder dit artikel.
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

  • #2
    Kleine aanvulling:
    Het e-mail programma van Mozilla is Thunderbird.
    Hierin zit ook een optie, om bij ontvangst van e-mail te vragen of er een leesbevestiging moet worden verzonden.
    Zet deze op "handmatig", dan kan je vreemde afzenders in het ongewisse laten.

    Wat bijna ieder mail programma kan, is het verplaatsen van een bericht n.a.v. een gegeven.
    Dit gegeven kan b.v. ook een domeinnaam zijn van de afzender.
    Je kunt een bericht dus verplaatsen, wanneer er ".ru" in de afzender staat, wanneer je tenminste geen berichten uit Rusland hoort te krijgen.

    Reageer


    • #3
      Ik merk ineens dat er een spamfilter is op Zeelandnet. Daar heb ik niet om gevraagd en wil dit ook niet. Heb ik al zitten in Outlook.

      Hoe kan ik dit uitzetten? Ik zie geen enkele optie, en geen mogelijkheden tot contact. Heel slecht dit.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door eroosch Bekijk bericht
        Hoe kan ik dit uitzetten?
        inloggen in webmail en dan is er een knop waarmee je in het spamfilter komt.

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X