Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ZELF uitlezen van slimme meter

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• ZELF uitlezen van slimme meter

Ook ik heb een slimme meter, of dat nu slim is of niet :-)

In het display worden de verschillende meterstanden getoond, alsook het aantal W.
    hoe kan ik deze gegevens ZELF uitlezen?

Groet, Marcel

• 14 Reacties

dat kan o.a. via https://www.delta.nl/slim-wonen/ener.../DELTA-inzicht

er zijn ook bedrijven, die P1-apparatuur aanbieden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
      Alleen staat daar al een tijdje "Tijdelijk niet leverbaar" en als Delta zelf al over tijdelijk praat dan vrees ik dat dat "Tijdelijk" heel erg ruim moet worden opgevat, aangezien "Zo spoedig mogelijk" vaak al maanden kan duren..

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht

Alleen staat daar al een tijdje "Tijdelijk niet leverbaar" en als Delta zelf al over tijdelijk praat dan vrees ik dat dat "Tijdelijk" heel erg ruim moet worden opgevat, aangezien "Zo spoedig mogelijk" vaak al maanden kan duren..
        oh oke, dan kun je es kijken bij Enelogic, maar dat is niet grateloos.
        en zijn overigens meer van dergelijke mogelijkheden,

Reageer

Waarom noemt men dit dan Slimme meter??????????

Reageer

Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht
            Waarom noemt men dit dan Slimme meter??????????
            straks trap je deur je vleke

Reageer

Lit ik ope van nie

Reageer

Ik wil graag de huidige Watts (net zoals op de slimme meter), maar veel p1-apparatuur (bv enelogic) leest maar om de zoveel tijd uit...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door mverduyn Bekijk bericht
                  Ik wil graag de huidige Watts (net zoals op de slimme meter), maar veel p1-apparatuur (bv enelogic) leest maar om de zoveel tijd uit...
                  volgens mij zit je altijd vast aan een cyclus van 10 sec.
                  dat is geen real-time, maar komt aardig in de buurt.

Reageer

Volgens mij is er voor een slimme meter een aparte app waarbij je de standen eens in de zo veel tijd kunt aflezen.

Reageer

Als je het ZELF wil doen, dan kan de op de P1 connector pin 2 hoog brengen door 5 Volt te gebruiken van pin 1, dan wel een een eigen gestuurde spanning. Dan wordt door de meter iedere 10 seconden een telegram gestuurd naar pin 5. Deze kan je een arduino of rapsberry uitlezen en bijv exporteren naar excel.
                      Zo kan je zelf bepalen wanneer je welke informatie je uit de meter haalt.

Reageer

Ik heb idd een Arduino, en heb zelfs een wifi module. Toch ben ik lui geweest en heb een plugwise smile p1 besteld :-)

Reageer

Ik geef later feedback hoe ie bevalt (ervan ervan uitgaand dat ie werkt)

Reageer

Ik ben tevreden met de plugwise smile p1. Met netwerkkabel aangesloten. Het duurde wel lang voordat ik hem (de id vd smile) binnen de website van plugwise kon vinden. De lettergrootte vd gebruiksaanwijzing is nogal klein. Tevreden over de snelle support (heb nml de versie vd smile gechecked).

Reageer

Oorspronkelijk gepost door mverduyn Bekijk bericht
                              hoe kan ik deze gegevens ZELF uitlezen?
                              Marcel, ik zat indertijd met dezelfde vraag en heb toen een projectje opgestart om het uitlezen van stroom en gas totaal onafhankelijk van de leverancier zelf uit te lezen (en op te slaan).
                              Check @ https://www.zeelandnet.nl/forum/welk...54690-domoticz

Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X