Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen slimme meter, dan geen daltarief meer?

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Geen slimme meter, dan geen daltarief meer?

Volgens de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en Netbeheer Nederland komt er een nieuw systeem waarbij het niet meer mogelijk is om met verouderde meters vast te stellen op welk moment de energie verbruikt wordt. Dat komt omdat het signaal dat die oudere meters doorgeven op termijn wordt uitgeschakeld."

Seintje wordt op termijn uitgeschakeld

Een woordvoerder van Netbeheer Nederland zegt dat ergens in de komende twee jaar het 'seintje' in het hele land uitgeschakeld wordt. Het kan volgens de woordvoerder zo zijn dat er in bepaalde gebieden in het land al mee getest wordt.

Dat betekent dus dat je de slimme meter weliswaar mag weigeren, maar dat met een verouderde meter daluren niet meer worden doorgegeven."

Bron:
    https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/...paign=20190710

Note: er zijn gevallen bekend waarbij bepaalde slimme meters de daluren als piekuren doorgeven. Weet niet of dit een broodje aap is, maar het is altijd goed om je verbruik goed in de gaten te houden...
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 1 week geleden.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
  • 4 Reacties

Er zijn mij ook meerdere gevallen bekend, waarbij enkeltarief na plaatsing van de slimme meter ongevraagd in dubbeltarief is gewijzigd.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
      Er zijn mij ook meerdere gevallen bekend, waarbij enkeltarief na plaatsing van de slimme meter ongevraagd in dubbeltarief is gewijzigd.
      Bij het plaatsen van een slimme meter wordt je inderdaad overgezet naar dubbel tarief, maar als je dat wenst, en het was nog niet doorgevoerd, dan kan ik je terugzetten op enkeltarief. Stuur dan even een e-mail met je gegevens naar forumbeheer@zeelandnet.nl en dan wordt het aangepast.
      A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht

Bij het plaatsen van een slimme meter wordt je inderdaad overgezet naar dubbel tarief, maar als je dat wenst, en het was nog niet doorgevoerd, dan kan ik je terugzetten op enkeltarief. Stuur dan even een e-mail met je gegevens naar forumbeheer@zeelandnet.nl en dan wordt het aangepast.
        Is inmiddels al geregeld. Het rare is overigens dat dit niet bij iedereen gebeurde. Ik ken voorbeelden waar enkel tarief (zonder melding daarvan) werd omgezet naar dubbel, maar ook gevallen waar het gewoon enkel tarief bleef. Er wordt (werd) dus niet éénduidig met dezelfde situatie omgegaan!
        Als je iets voor me wil doen, reageer dan eens op: https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...elen-een-drama
        Weer een voorbeeld van hoe het dus niet moet!

Reageer

Dat is raar want je wordt normaal gesproken overgezet naar dubbel tarief.

Betreffende je andere topic, daar heb ik momenteel nog geen update over, anders had ik je daarop een reactie gegeven. Ik kijk dat nog voor je na.
          A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
          X