Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nieuw energiecontract voor 3 jaar vast per 1 juli regelen....een drama!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Nieuw energiecontract voor 3 jaar vast per 1 juli regelen....een drama!

Mijn 3 jarige contracten voor stroom en gas lopen per 30 juni af. Al in april ontving ik een nieuw aanbod per 1 juli waarbij dan de prijzen van 1 april zouden worden vastgezet, in mei kon dat met de prijzen van mei en daar had ik dus voor gekozen.
    Toen kwam in het nieuws dat de prijzen per 1 juli zouden zakken, reden waarom ik het contract (nog binnen 14 dagen) heb geannuleerd.
    Prijzen van juni waren tot op heden op de site niet terug te vinden, maar vandaag staat er een overzicht waar boven staat dat het de leveringsprijzen per 1 juli betreft.
    Aangezien wijzigen via "MijnDelta" niet kan (ik zie daar geen nieuw aanbod meer), op de site aangegeven dat ik graag wil worden teruggebeld. Je hoeft dan tenminste niet zo lang naar die irritante wachtmuziek te luisteren. Er zou vandaag tussen 14:00 en 16:00 uur worden gebeld....niet dus.
    Dus dan maar weer zelf gebeld en krijg dan te horen dat op het overzicht met prijzen van 1 juli de prijzen van1 juni staan vermeld!! Per 2 juli komt er pas een overzicht met prijzen voor juli....
    Om van de (eventueel) lagere prijzen per 1 juli te kunnen profiteren moet je dus kiezen voor de prijzen van juni, wachten tot juli bekend is, dan eventueel juni weer opzeggen en laten wijzigen in juli..
    Vroeger wist je voor ingang van de maand wat de prijzen voor die maand zouden worden, nu loop je dus steeds achter de feiten aan.
    Delta waarom iets simpels weer zo ingewikkeld maken?
    Overigens valt me ook op, dat de vaste kosten aanzienlijk zijn gestegen, zonder dat dat bekend is gemaakt. Tevens verschillen die nu bij variabel / 1 jaar / 3 jaar-vast.

Ik heb niet de verwachting dat er door het delen van mijn frustraties iets gaat veranderen, maar ik moest het toch even kwijt!
  • 27 Reacties

Ik heb dezelfde problemen met Delta. Ik ben dus maar overgestapt naar een perfecte aanbieding van budgetenergie.

Reageer

Als je een contract afsluit per 1 juli, dient Delta de prijzen te hanteren die per 1 juli gelden.
      Nee, dan krijg je de prijzen van 1 mei voorgeschoteld.

Ik heb nu een nieuw contract per 1 juli met de prijzen van 1 mei.
      Te zot voor woorden.
      Bellen had geen zin.
      Je wordt afgescheept.

We zien dus ook hier dat je als meer dan 45 jarige klant er gewoon tussen genomen wordt.

Reageer

er is iets wat ik echt niet begrijp
        op mijn laatste Delta jaarafrekening staat 1.663 m3 gas en 2.841 kWh elektra.

als ik nu dit verbruik invul bij Delta en 1 jaar vast kies, dan komt er € 2.155,-- / jaar uit.
        doe ik hetzelfde bij Eneco, dan wordt het € 2.120,-- / jaar​​​.
        zou ik dan voor € 35,-- / jaar moeten overstappen ??

Reageer

Jarenlang was het gebruikelijk dat de prijzen voor 1 jan en 1 juli de prijzen per die datum werden vastgesteld, zodat je vooraf kon weten wat die prijzen zouden worden en op basis daarvan al dan niet die prijs vast kon zetten voor 1 of 3 jaar.
          Zonder enige vorm van communicatie is er m.i.v. dit jaar voor gekozen de prijs maandelijks vast te stellen, waarbij je nu dus al vanaf april die prijs zou kunnen vastzetten voor een contract ingaande juli. Als je verwacht dat de prijzen na april wel eens kunnen gaan stijgen, kan dat dus interessant zijn..een keuze die je zelf maakt. Alleen had Delta daar duidelijk over moeten communiceren.
          Daarbij is het vastrecht ineens met tientallen procenten verhoogd, afhankelijk of je voor variabel of 1of 3 jaar vast kiest. De afgelopen 3 jaar betaalde ik zowel voor stroom als gas € 3,25 per maand, per 1 juli wordt dat € 4,25 per maand.
          Ook daarover is (in ieder geval naar mij toe) niet gecommuniceerd, wat overigens geheel in lijn is met hoe Delta/Zeelandnet de laatste tijd over heel veel zaken niet of nauwelijks communiceert.

Als dan ook op de laatste werkdag van de maand juni er een overzicht met prijzen per 1 juli wordt gepresenteerd, waaover na telefonisch contact wordt gezegd dat het prijzen per 1 juni zijn, breekt mijn klomp.
          In het kader van "de klant zoekt het maar uit" zal in dit topic door Delta waarschijnlijk ook wel niet worden gereageerd! Maar ik blijf toch hopen dat er toch iemand bij Delta is, die aan de manier van communiceren iets kan veranderen en het ook de hoogste tijd vind dat dat eindelijk ook eens gaat gebeuren. Ook voor mij komt er een moment dat ik toch echt ga overstappen!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
            Dat moet je helemaal zelf weten. Er zijn mensen die daar een week van moeten rondkomen.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Jos Ik zie dat hierover inmiddels telefonisch contact met je is geweest. Ik heb dit doorgezet naar mijn collega's .

Reageer

En alle andere trouwe klanten, die hiermee het schip in gegaan zijn, die worden aan de telefoon afgepoeierd!

Fraai hoor, van Delta.

Onbegrijpelijk.

Ik ging er werkelijk vanuit dat zoals we gewend waren we 1 jan/juli weer konden verlengen.
                Er stonden wel prijzen in de mail, maar ik werd er niet op geattendeerd dat dit nu maandelijks werd vastgesteld en je in mei per 1 juli wel kon verlengen, maar dat dan de prijzen van mei zouden gelden.
                Toen ik daar achter kwam was de bedenktijd al verstreken.
                Laatst bewerkt door Ptrol; 2 Jul 2019, 14:54.

Reageer

Er is mij vorige week vrijdag telefonisch vermeld, dat de toen op de site vermelde prijzen per 1 juli prijzen voor juni waren en dat er per 2 juli nieuwe prijzen bekend gemaakt zouden worden.
                  Tot op dit moment is er aan de prijzen van vorige week helemaal niets veranderd, is er dan echt helemaal niemand bij Delta die nog weet hoe het zit en dat ook duidelijk aan klanten kan vertellen....

Reageer

Tot op dit moment is er aan de prijzen van vorige week helemaal niets veranderd, is er dan echt helemaal niemand bij Delta die nog weet hoe het zit en dat ook duidelijk aan klanten kan vertellen....
                    In een goed gestelde rethorische vraag ligt het antwoord besloten!

Reageer

er is iets wat ik echt niet begrijp
                      op mijn laatste Delta jaarafrekening staat 1.663 m3 gas en 2.841 kWh elektra.

als ik nu dit verbruik invul bij Delta en 1 jaar vast kies, dan komt er € 2.155,-- / jaar uit.
                      doe ik hetzelfde bij Eneco, dan wordt het € 2.120,-- / jaar​​​.
                      Beste Fred, als ik snel even kijk wat ik zou moeten betalen met deze jaarcijfers, dan kom ik uit op EUR 1787,60 per jaar... Dan is overstappen wel zeer aantrekkelijk...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Goofy_OS2 Bekijk bericht

Beste Fred, als ik snel even kijk wat ik zou moeten betalen met deze jaarcijfers, dan kom ik uit op EUR 1787,60 per jaar... Dan is overstappen wel zeer aantrekkelijk...
                        waar kan ik dat vinden ??

Reageer

waar kan ik dat vinden ??
                          Fred

Bij diverse energievergelijksites kun je dat doen. Een hele bekende is www DOT gaslicht DOT com. Ik weet niet of je hier gewoon URL's kan plaatsen. Maar ga naar die site vul je gegevens en bekijk het resultaat. Soms loont het om te zeggen dat je niet wie je huidige aanbieder is :-) Veel succes...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
                            Jos Ik zie dat hierover inmiddels telefonisch contact met je is geweest. Ik heb dit doorgezet naar mijn collega's .
                            Edwin.

Waarom wordt het niet duidelijk gecommuniceerd naar alle klanten die (blijkbaar abusievelijk) in mei hebben verlengd?
                            Krijgen deze mensen alsnog de (lagere) prijzen die werkelijk op 1 juli gelden?
                            Welke stappen kunnen we ondernemen om dit alsnog voor elkaar te krijgen?

Het zou jullie sieren dat dit zo snel mogelijk 100% duidelijk voor iedereen wordt uitgelegd.

Groet
                            Rinus

Reageer

Voor zover ik weet is dat Delta in Juli en Januari haar prijzen vaststelt en jij zodoende tussen wal en schip valt in Mei, omdat men dan al de tarieven voor Juli hanteert.
                              Toch maar even met Delta bellen, omdat je zo misschien toch nog in het oude tarief zou kunnen vallen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X