Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Waar probleem in/aan/met gasaansluiting en/of leiding melden?

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Waar probleem in/aan/met gasaansluiting en/of leiding melden?

Ik heb sinds een aantal weken (6+) een onregelmatig piepgeluid in de meterkast.
    Het wordt ook frequenter en harder (qua geluid).

Bij luisteren lijkt het uit de buurt van de gasaansluiting te komen.

Als ik bv. de gaskraan dichtdraai dan stopt het piepen direct, zodra ik de kraan weer open duurt het afwisselend enige tijd voordat het gepiep weer begint.
    En ook dan is het niet constant aanwezig, maar wel zodanig frequent dat het steeds meer gaat irriteren.

Maar bij wie moet ik nu zijn om hiervoor hulp te krijgen?

Het is immers geen storing aan de gasvoorziening, de cv-ketel werkt ook naar behoren (denk ik).
    Via de storingspagina's van Delta vind ik geen telefoonnummer bij wie ik terecht kan, bij bellen naar het algemene nummer word ik (via het automatische doorschakelsysteem) uiteindelijk weer verwezen naar de website.

Graag hulp bij het kunnen melden van het probleem en een hopelijke oplossing ervan (de piep is zo irritant en doordringend!).
    Laatst bewerkt door ERWehnes; 3 weken geleden.
  • 7 Reacties

dit lijkt mij een vraag / probleem voor de netbeheerder en dat is Enduris.

https://www.enduris.nl

Reageer

Als ik op de website van enduris kijk dan kan ik voor storingen bellen naar het nationale storingsnummer (0800-9009).
      Maar aangezien het niet gaat om een storing in de levering van gas (ik ontvang immers wel gas) op mijn adres lijkt me dit niet de juiste plek.

Ik vermoed dat het in de gasinstallatie (waarop de slimme meter is bevestigd) zit.
      Is enduris hier ook voor aanspreekbaar?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door ERWehnes Bekijk bericht
        Ik vermoed dat het in de gasinstallatie (waarop de slimme meter is bevestigd) zit.
        Is enduris hier ook voor aanspreekbaar?
        ik denk het wel, maar ben niet helemaal zeker.
        je kunt het front-office bellen: 0113 - 74 11 00

Reageer

Inmiddels gebeld met enduris, de situatie uitgelegd en inderdaad Fred44nl, je hebt gelijk.. enduris kon mij hierbij helpen.
          Althans, de dame die ik sprak gaf aan dat mijn specifieke probleem (het gepiep) vaker schijnt voor te komen bij het type gasmeter/aansluiting die in mijn woning zit.

Er is een afspraak gemaakt.. weliswaar pas over een maand (!), dit was de eerst mogelijke datum .

Dus nu maar afzien met het aanhoudende gepiep (met korte pauzes er tussen) en hopen dat de oorzaak inderdaad voortkomt uit die meter/installatie..

In ieder geval, dank voor je hulp.

Reageer

Een update (voor geinteresseerden met soortgelijke klachten).

Zojuist met een buurman wat getest: zodra ik op zolder de cv-ketel uitzet en er daardoor geen gas meer wordt gevraagd, dan stopt het gepiep direct.
            Na weer aanzetten en zodra de ketel is geinitialiseerd begint het piepen weer direct.

Dus, het lijkt toch te maken te hebben met de installatie. Nu dus maar wachten op volgende maand voor het bezoek van enduris.

Reageer

Lijkt me nou tipisch een probleempje met de drukregelaar op de meter, en ik vind het dan ook een beetje vreemd dat enduris pas over een maand kan komen. Zoiets moet toch onmiddelijk verholpen worden, lijkt mij zo!! Hou Uw verbruik in de gaten.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door ERWehnes Bekijk bericht
                Ik heb sinds een aantal weken (6+) een onregelmatig piepgeluid in de meterkast.
                Het wordt ook frequenter en harder (qua geluid)
                Wat voor type gasmeter heb je (evt met versienummer)?

Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                X