Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

4 radiateurs in woonkamer(verbruik)

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• 4 radiateurs in woonkamer(verbruik)

hallo ik woon in een alleenstaande woning zonder verdieping. Ik heb in de woonkamer 4 radiateurs verdeeld
    in 2 hoeken. Wanneer ik de verwarming op 20 zet. Loopt de temperatuur op tot 24. Zijn 4 radiateurs Mischien overkill? Wat als ik er 2 uitzet. Gebruik ik dan minder gas ? Andere afgesloten kamers blijven koeler omdat de temperatuur snel oploop in de woonkamer denk ik
    Laatst bewerkt door Nwd89; 3 weken geleden.
  • 8 Reacties

het kan goed zijn dat de radiatoren in de woonkamer te groot en/of te veel zijn.
    maar er is ook iets met de thermostaat aan de hand, want die houdt geen of onvoldoende rekening met de opwarming van de ruimte, waardoor de temperatuur doorschiet.
    doorgaans is daar een instelling voor.
    welk model, type thermostaat heb je ??

Reageer

Ouderwetse analoge draai thermostaat van Honeywell.

als ik alle 4 aan laat word het sneller warm als ik er 2 uitzet moet de CV ketel minder hard werken maar wel langer neem ik aan.

Reageer

heb je al naar de thermostaat gekeken ??

Reageer

Dit is mijn eerste reactie dus ik hoop dat ik eruit kom.

Hetzelfde probleem dat het bloedheet wordt als je s'morgen de kachel aanzet is simpel op te lossen.
          Of je nou 2 of 4 Radiatoren in je kamer heeft maakt niet uit want je moet niet wachten totdat de Honeywell op de juiste temperatuur komt.

Als je wel gewoon wacht tot de gewenste temperatuur die je ingesteld heeft zijn die Radiatoren loeiheet.
          En die blijven een tijdlang die warmte je kamer in slingeren.

Ik wil altijd in korte tijd dat het snel warm wordt maar ik wacht nooit tot de temperatuur aangeeft die je wilt.
          Dus op 1 of een halve graad nog te gaan gaat die Termostaat terug en die warme Radiatoren doen de rest.

Dit doe ik altijd want ik loop niet graag met een rood hoofd van de hitte.
          Zo werkt het hier al jaren goed maar ik wacht nooit met terugdraaien Thermostaat voor de ingestelde Temp bereikt is.

Reageer

Er is iets mis met de thermometer. Ik had m vannacht op 15 Graden gezet en vanochtend zag ik dat het onder De 15 graden is binnen. Paar dagen terug had ik de thermometer op 20 gezet en volgende ochtend was het 15 graden binnen. De CV ketel werkt prima die is 1 jaar oud. Heb ook geen problemen met warm water. Verwarming gaat wel aan als ik de temperatuur hoger zet maar daarna koelt het af onder de aangegeven temp

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Nwd89 Bekijk bericht
              Er is iets mis met de thermometer.De CV ketel werkt prima die is 1 jaar oud.
              dus heb je garantie en moet je contact opnemen met de installateur.

Reageer

Wanneer ik de verwarming op 20 zet. Loopt de temperatuur op tot 24. Zijn 4 radiateurs Mischien overkill?
                - Van wanneer zijn die radiators en van wanneer is je ketel?
                - Werkt je ketel met een buitensensor of werkt hij puur met een omgevingsthermostaat (meestal in de woonkamer)?

Wat als ik er 2 uitzet. Gebruik ik dan minder gas ?
                Als je minder radiatoren openzet duurt het in principe langer voordat een ruimte op temperatuur is en zul je altijd meer gas verbruiken (factor tijd)

Andere afgesloten kamers blijven koeler omdat de temperatuur snel oploop in de woonkamer denk ik
                Als je geen buitentemperatuursensor gebruikt (en je ketel dus op een thermostaat is geschakeld die zich bovendien in de woonkamer bevindt) zal de ketel stoppen met het opwarmen van water zodra de temperatuur in die kamer waar de thermostaat hangt, is bereikt. Dat kan inderdaad tot gevolg hebben dat afgesloten kamers (waar ook een radiator in zit) koeler blijven/ niet op temperatuur zijn (ook al maak je daar gebruik van thermostaatkranen).
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 2 weken geleden.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Er is iets mis met de thermometer. Ik had m vannacht op 15 Graden gezet en vanochtend zag ik dat het onder De 15 graden is binnen.
                  Een thermostaat heeft een dag- en nachttemperatuurinstelling (LINGO). Het is zonde van de energie om 's nachts 15C te stoken als je in je bed ligt. Het instellen van een kamerthermostaat wordt vaak overruled door deze dag/nachtinstelling. Tijdens de nachtstand schakel je de verwarming in als 'aantal graden _boven_ de ingestelde nachtwaarde'.
                  Staat deze dus op 10C dan stel je de temperatuur in op +5C. Je moet ook even checken van hoe laat tot hoe laat je dag- en nachtstanden staan ingesteld. 'Vanmorgen' kan namelijk nog steeds binnen de ingestelde nachtstand van je thermostaat vallen...
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 2 weken geleden.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                  X