Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Tips, ideeën en suggesties

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oorspronkelijk gepost door Wim van Liere
    Het verbruik/de opbrengst is in de grafieken echter niet apart te zien voor hoog en voor laagtarief.
    Mocht dat in de toekomst wel te zien zijn dan zou dat wel een positieve bijdrage leveren aan de DCW. (Mooi voorbeeld ziet u bij SlimmemeterPortal.nl)

Reageer

Waarom is de simme thermostaat niet modulerend
      want dan stookt je ketel zuiniger
      kan dat aangepast worden op de slimme thermostaat
      mvg willem senior

Reageer

de slimme thermostaat is wel modulerend, het hangt ervan af of de OT instelling aan of uit staat (zie handleiding).

Reageer

Beste Matthijs,

Ik heb nog geen reactie ontvangen op mijn voorstel?

Reageer

beste fraas79,

het is een prima voorstel lijkt me en we hebben het ook meegenomen in de ideeën die overwogen worden. DELTA en Fifthplay spreken elkaar met enige regelmaat en daar wordt deze ook in meegenomen. Wanneer er inhoudelijk reactie op je voorstel komt, durf ik niet te zeggen maar we zullen het zeker laten weten als het zo ver is.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fraas79
              Het zou erg makkelijk en efficiënt zijn (als straks de saldering stopt) dat je de smartplug zodanig kan programmeren dat deze aangaat wanneer de fifthplay registreert dat er teruglevering of opwek plaatsvindt. Dan kan je bijvoorbeeld automatisch een elektrische boiler aan laten zetten op het moment dat er ook daadwerkelijk elektriciteit wordt opgewekt door je zonnepanelen. Dit kan naar mijn idee vrij eenvoudig softwarematig worden aangepast (zoals laatst ook die standby killer is toegevoegd).
              Dit lijkt mij een heel goed idee, ik doe dit nu ook maar dan handmatig en via programmering van de smartplug op momenten dat de zonnepanelen veel leveren. Als dat automatisch zou kunnen zou ideaal zijn.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door AdvdP
                Dit lijkt mij een heel goed idee, ik doe dit nu ook maar dan handmatig en via programmering van de smartplug op momenten dat de zonnepanelen veel leveren. Als dat automatisch zou kunnen zou ideaal zijn.
                kan je uitleggen hoe je dit nu ingesteld hebt?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsJ
                  kan je uitleggen hoe je dit nu ingesteld hebt?
                  Ik heb op de betreffende smartplugs die verbonden zijn met E-boilers een programma ingesteld dat hij ingeschakeld staat tussen 11 uur en 15 uur (moment van de meeste kans op veel zon dus veel opwekking) verder kan je via de DCW de smartplugs handmatig in of uitschakelen als er veel of weinig zon (opwekking) is. Ik heb b.v. voor mijn gasgestookte combi CV een E-boiler (150L) geplaatst die dan opwarmt als er veel wordt opgewekt en verbonden met de inlaat van de CV boiler. Als ik dan warmwater verbruik wordt de boiler van de CV gevuld met warm water uit de E-boiler, de brander van de CV slaat nu practisch niet meer aan bij warm water verbruik. Op deze manier bespaar ik veel gas en benut het teveel aan opgewekte energie.

Reageer

Grappig, ik doe dat nu op precies dezelfde manier. Ook e-boiler gekoppeld aan mijn cv-ketel, programma ingesteld (smart plugs) (tussen 12.00-15.00) en daarbij soms handmatig aan en uitschakelen afhankelijk van hoeveelheid zon.

Reageer

Mooie constructie en grappig dat jullie dit op dezelfde manier doen! De suggestie om de smartplugs in te laten schakelen als er sprake is van eigen opwek via zonnepanelen gaan we bespreken met degene die verantwoordelijk is voor DCW. Ik ben benieuwd naar zijn reactie en kom hier zeker bij jullie op terug (waarschijnlijk volgende week).

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fraas79
                        Het zou erg makkelijk en efficiënt zijn (als straks de saldering stopt) dat je de smartplug zodanig kan programmeren dat deze aangaat wanneer de fifthplay registreert dat er teruglevering of opwek plaatsvindt. Dan kan je bijvoorbeeld automatisch een elektrische boiler aan laten zetten op het moment dat er ook daadwerkelijk elektriciteit wordt opgewekt door je zonnepanelen. Dit kan naar mijn idee vrij eenvoudig softwarematig worden aangepast (zoals laatst ook die standby killer is toegevoegd).
                        Inmiddels overleg hierover gehad en we zijn erg benieuwd of er meer mensen interesse in deze functie hebben. Andere deelnemers, iemand van jullie die dit ook gebruikt of een goed idee vind?

Daarnaast zal deze functie waarschijnlijk meegenomen worden mocht de saldering vanuit de overheid daadwerkelijk gaan stoppen, zoals AdvdP aangaf.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door turbo6208
                          Ik neem al een paar jaar de meterstanden op en die zet ik in een Exel bestand het verschil vroeger met nu is dat ik alleen voor de watermeter nog men luie stoel uit moet .
                          voor de rest kan ik alles via de DCW opnemen en daar heb ik al enkele jaren dat Exel bestand voor.
                          Daar zie ik bijna precies het verbruik van Gas en Stroom en de terug levering , tevens heb ik daar ook de kosten van meterhuur netwerk water televisie en teruggave belasting .
                          Ik kan dus bijna op de cent nauwkeurig zeggen wat ik bij moet betalen of terug krijg daar kan ik dus ook mijn voorschot op aanpassen .
                          Mocht er iemand in geïnteresseerd zijn ik heb een blanco liggen .
                          He turbo6208! Bij het opschonen van alle DCW topics kom ik hier je mededeling tegen dat je de blanco versie hebt liggen! Is mijn vraag ook weer beantwoord.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsJ Bekijk bericht
                            Heb je een vraag over het DELTA Comfort Wijzer Forum, of heb je een tip, idee of suggestie?
                            We horen het graag van je en we reageren zo snel mogelijk op je post!
                            Ben een tevreden DELTA Comfort Wijzer gebruiker.
                            Kan iemand mij vertellen waar ik de smart plug kan bestellen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                            X