Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Tips, ideeën en suggesties

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Tips, ideeën en suggesties

Heb je een vraag over het DELTA Comfort Wijzer Forum, of heb je een tip, idee of suggestie?
    We horen het graag van je en we reageren zo snel mogelijk op je post!
  • 27 Reacties

Thuis heb ik nu een jaartje de slimme thermostaat van DCW en ben hier redelijk tevreden mee.
    Ik weet verder ook niet of het nog mogelijk is om modificaties door te voeren aan dit apparaat. Mocht dit zo zijn dan zou het mij ook een stuk makkelijker lijken als de thermostaat via de bewegingssensor ook zou bijspringen. Om dit moment valt hij alleen af als hij geen beweging detecteert binnen de geprogrammeerde tijd.
    Nog een verbeterpuntje zou zijn dat als je bijvoorbeeld van 21 graden de thermostaat lager wilt zetten, je op de knop moet blijven tikken als het ware. Met elke tik gaat deze 0,5 graden omlaag. Het zou een stuk makkelijker zijn als je deze ingedrukt kunt houden i.p.v. steeds te tikken om de temperatuur naar beneden bij te stellen. Of dat wanneer je de - toets een seconde of wat ingedrukt houdt, dat er van de comfort temperatuur naar de rust temperatuur geschakeld wordt (van rust naar comfort gaat immers wel met 1 druk op de + knop).

Reageer

bedankt voor je suggesties! Goede punten en we gaan sowieso meenemen dat de bewegingsmelder ook de thermostaat inschakelt, de wens hiervoor ligt inmiddels bij de leverancier om het door te voeren. Daarnaast hebben meerdere klanten de wens aangegeven om met één druk op de knop te kunnen schakelen tussen verschillende programma's, of dit mogelijk is wordt nagevraagd bij de leverancier van DELTA Comfort Wijzer.

Reageer

De vergelijkingen zijn zeker interessant, maar voor mij mogen de contrasten tussen de balken (blauw en lichtblauw licht geel en lichtgroen) groter b.v. blauw/paars, geel/hardgroen.

Reageer

het lijkt me handig om het totale gas en elektriciteits verbruik te zien net als de opgewekte energie
          en dan per augustus weer op nul zetten bevoordeeld
          wvg willem senior

Reageer

waarom zou je hem in augustus weer op 0 zetten, is dat de maand waarin je de meterstanden doorgeeft of je jaarrekening ontvangt?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Wim van Liere
              waarom zou je hem in augustus weer op 0 zetten, is dat de maand waarin je de meterstanden doorgeeft of je jaarrekening ontvangt?
              ik krijg dan meestal de jaarrekening en dan begin je weer op nieuw. anders is het overzicht per jaar onduidelijk en kan je makkelijk zie of je veranderingen /besparingen nut hebben
              mvg willem senior

Reageer

ok, duidelijk die wens heb ik wel eens van meer klanten gehoord. ik ben benieuwd of er nog andere forumleden zijn die daar ook belangstelling voor hebben

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Wim van Liere
                  ok, duidelijk die wens heb ik wel eens van meer klanten gehoord. ik ben benieuwd of er nog andere forumleden zijn die daar ook belangstelling voor hebben
                  Zou inderdaad wel handig zijn als je zelf kan bepalen wanneer je op 0 begint i.v.m. doorgeven van de meterstanden t.b.v. de eindafrekening

Reageer

Ik neem al een paar jaar de meterstanden op en die zet ik in een Exel bestand het verschil vroeger met nu is dat ik alleen voor de watermeter nog men luie stoel uit moet .
                    voor de rest kan ik alles via de DCW opnemen en daar heb ik al enkele jaren dat Exel bestand voor.
                    Daar zie ik bijna precies het verbruik van Gas en Stroom en de terug levering , tevens heb ik daar ook de kosten van meterhuur netwerk water televisie en teruggave belasting .
                    Ik kan dus bijna op de cent nauwkeurig zeggen wat ik bij moet betalen of terug krijg daar kan ik dus ook mijn voorschot op aanpassen .
                    Mocht er iemand in geïnteresseerd zijn ik heb een blanco liggen .

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsJ
                      Heb je een vraag over het DELTA Comfort Wijzer Forum, of heb je een tip, idee of suggestie?
                      We horen het graag van je en we reageren zo snel mogelijk op je post!
                      Op de nieuwe site van de DCW mis ik het onderscheid tussen hoog en laag tarief bij dag/week/maand/jaar zowel bij gebruik als terug levering. Dit is op de oude omgeving wel aanwezig.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door AdvdP
                        [Op de nieuwe site van de DCW mis ik het onderscheid tussen hoog en laag tarief bij dag/week/maand/jaar zowel bij gebruik als terug levering. Dit is op de oude omgeving wel aanwezig.
                        Dit klopt, maar aanstaande woensdag wordt dit probleem verholpen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door sderidder
                          Oorspronkelijk gepost door AdvdP
                          [Op de nieuwe site van de DCW mis ik het onderscheid tussen hoog en laag tarief bij dag/week/maand/jaar zowel bij gebruik als terug levering. Dit is op de oude omgeving wel aanwezig.
                          Dit klopt, maar aanstaande woensdag wordt dit probleem verholpen.
                          Sorry, heb gekeken maar er is (nog) niets verandert wat bovenstaande betreft.?

Reageer

Het zou erg makkelijk en efficiënt zijn (als straks de saldering stopt) dat je de smartplug zodanig kan programmeren dat deze aangaat wanneer de fifthplay registreert dat er teruglevering of opwek plaatsvindt. Dan kan je bijvoorbeeld automatisch een elektrische boiler aan laten zetten op het moment dat er ook daadwerkelijk elektriciteit wordt opgewekt door je zonnepanelen. Dit kan naar mijn idee vrij eenvoudig softwarematig worden aangepast (zoals laatst ook die standby killer is toegevoegd).

Reageer

nog even over de vraag met betrekking het tonen van hoog en laagtarief in de portal. Dat is nu wel verwerkt in de nieuwe portal in de zin dat de tarieven vemeld worden en dat ze ook in de grafieken verwerkt worden. Het verbruik/de opbrengst is in de grafieken echter niet apart te zien voor hoog en voor laagtarief.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X