Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wijziging in spamfiltering voor alle mailboxen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Wijziging in spamfiltering voor alle mailboxen

Met deze e-mail willen we u informeren over enkele belangrijke wijzigingen die betrekking hebben op de spamfiltering (oftewel ‘ongewenste e-mail’) op uw mailbox bij DELTA. Wij verplaatsen nieuwe spam-mails van de quarantaine-spambox naar een aparte spammap.

Spamfiltering wordt standaard én gratis
    De spammap wordt vanaf nu de standaard. Dat geldt ook voor extra e-mailboxen (zoals voor kinderen of voor een partner) waar de spamfiltering ook standaard gratis actief wordt.

Wat betekent dit voor u?
    · U vindt ongewenste e-mails vanaf 1 november direct terug in de spammap in uw reguliere inbox. Dit betekent dat u alle e-mail - gewenst en ongewenst - op één plek hebt. En u hoeft niet langer naar de quarantaine-spambox te gaan om uw spam-mails te bekijken.

· Deze aanpassing wordt automatisch doorgevoerd: u hoeft zelf niets te doen.

· Als u de spammap niet kunt zien met het programma waarmee u uw mail bekijkt, dan kan het zijn dat dit daarvoor niet goed is geconfigureerd. Dit is op te lossen door het programma in te stellen op het gebruik van IMAP. Zorg ervoor dat u bij het configureren uw volledige e-mailadres als gebruikersnaam instelt. U vindt de juiste IMAP-instellingen op delta.nl/email.

Tot zover. Heeft u nog vragen?
    We hopen dat deze wijzigingen bijdragen aan een verbeterde e-mailervaring en minder ongewenste e-mails in uw inbox. Heeft u nog vragen, dan kunt u altijd contact opnemen met onze DELTA-klantenservice via de chat, telefonisch via 0118 - 22 55 75 of via de MijnDELTA-app.

Met vriendelijke groet,
    DELTA

Moet ik dan na al die jaren toch afscheid nemen van mijn zo geliefde POP3 account op mijn PC (Thunderbird).
    Voordat ik mijn POP3 account om zeep help en het verander in IMAP wacht ik de bui eerst maar eens af tot 2 november.

Overigens: Standaard staat er met de POP3 in Thunderbird ook een SPAM map.
    Laatst bewerkt door anomaly; 15 Oct 2024, 20:13. Reden: aanvulling

Reageer

Wat ik mij dan afvraag is of de wekelijkse spamrapportage dan ook stopt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
        Moet ik dan na al die jaren toch afscheid nemen van mijn zo geliefde POP3 account op mijn PC (Thunderbird).
        Vast niet.
        We mogen toch aannemen dat e.e.a. goed en volgens de standaarden geregeld is/wordt?
        Anders het spam filter gewoon uitzetten, dan heb je alles in eigen beheer.

Reageer

Ik krijg nooit een spamrapportage dus dat spamfilter staat volgens mij al uit.
          Ik regel het liever zelf met berichtregels in Thunderbird.
          Dank voor je verduidelijking, want dat kwam niet duidelijk uit de mailing naar voren.

Reageer

Anomaly,je bent net zo eigenwijs als ik, maar .........
            Wanneer je veel mail accounts hebt (ik heb voor elk doel een ander) en je werkt met IMAP, dan is het afsluiten van je mail programma soms werk van een paar minuten.
            Daarom gebruik ik POP en Thunderbird en eigenlijk wil ik niets anders.

Reageer

Ik heb 2,5 mailaccounts....

Reageer

Vraagje. Hoe schakel je het Delta spamfilter uit.

Reageer

Het spamfilter staat standaard ingeschakeld dus dat kun je niet uitzetten.

Reageer

Hoe kan het dan dat ik nooit zo'n spamrapportage krijg?
                    Die mail van Delta wordt qua inhoud steeds vager voor me

Reageer

Dat moet je zelf aanvinken in het spamfilter zelf.
                      Maar aangezien ik geen toegang meer heb kan ik niet zeggen waar precies.
                      Maar kana is groot dat dit dus per 1 november vervalt.

Reageer

Dank driepinter

Reageer

Heb even ingelogd en dan begrijp ik dat het het spamfilter in webmail betreft. Dat was me ook niet duidelijk uit de mail. Ik gebruik webmail alleen op de smartfoon indien nodig en gebruik dat spamfilter nooit..
                          Op de vaste PC dus Thunderbird voor email.

De instelling voor het uit-/aanzetten van de spamrapportage heb ik zo snel niet kunnen vinden. Ik vind dat spamfilter een onnodig moeilijk onding met teveel instellingen voor de huis-, tuin- en keukenklant..

Reageer

Heb nu even de link uit de instructies bekeken

https://www.delta.nl/internet/veilig...ter-instellen/

en dan blijkt dat ik helemaal geen account heb bij dat spamfilter.
                            Ik dacht in te moeten loggen met mijn MijnDelta-account en dan via webmail het spamfilter in te stellen.

Ik snap er helemaal niks meer van. Ik zie het 2 november wel....

Reageer

Rapport aanmaken Wil je weten welke e-mails als spam aangemerkt worden, dan kun je ook zelf een rapport aanmaken. Je krijgt dan maandelijks, wekelijks of dagelijks een overzicht. Het rapport maak je door de volgende stappen te volgen: Klik in je Dashboard op “Logbestanden – inkomend ” Klik vervolgens op toon resultaten of op het “vergrootglas” Klik op de knop “Deze zoekopdracht e-mailen”, deze staat boven de titel Querieregels Geef een omschrijving in bij het vak Onderwerp, bijvoorbeeld Wekelijks spamrapport Kies bij bezorging voor herhaal Kies bij frequentie voor wekelijks Vink de dag(en) aan waarop je het rapport wilt ontvangen, bijv. alleen zaterdag of zaterdag en woensdag Vul een omschrijving in bij het vak Rapportnaam, dit kan gelijk zijn aan het onderwerp Vul bij het vak Afzender het e-mail adres in waarop je het rapport wilt ontvangen. Kies bij sjabloonnaam voor column. Vink de optie aan: sla versturen over als er geen resultaten zijn aan Bevestig het nieuwe rapport via de knop “Schema” Je ontvangt nu dagelijks, wekelijks of maandelijks je aangemaakte rapportage.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X