Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ophalen mail werkt niet op mac

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • ophalen mail werkt niet op mac

    Kan geen email van Zeelandnet meer ontvangen op n MAC via het mailprogramma. Bij het opnieuw instellen van de mail kan: inkomende server (SSL) niet meer ingevuld worden. Wachtwoord goed. Een poos geleden verscheen er bij het ophalen vd mail het bericht: Mail kan de identiteit van de server 'mail.zeelandnet.nl' niet controleren. Bij herhaaldelijk bellen met Zeelandnet begreep men er niets van en we konden het bericht negeren. Nu ligt de mail er uit en weet Zeelandnet geen oplossing voor het probleem. Hoe nu verder.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door MJW Bekijk bericht
    Kan geen email van Zeelandnet meer ontvangen op n MAC via het mailprogramma. Bij het opnieuw instellen van de mail kan: inkomende server (SSL) niet meer ingevuld worden. Wachtwoord goed. Een poos geleden verscheen er bij het ophalen vd mail het bericht: Mail kan de identiteit van de server 'mail.zeelandnet.nl' niet controleren. Bij herhaaldelijk bellen met Zeelandnet begreep men er niets van en we konden het bericht negeren. Nu ligt de mail er uit en weet Zeelandnet geen oplossing voor het probleem. Hoe nu verder.
    Hoe oud is de mac en welke versie macos?

    Reageer


    • #3
      Mac is van 2011. OS EX El Capitan versie 10.11.6. Alle mogelijke downloads gedaan. betreft alleen mail van Zeelandnet
      Laatst bewerkt door MJW; 18 Aug 2022, 10:10.

      Reageer


      • #4
        High Sierra wordt dus als minimum aangeraden :

        https://www.greengeeks.com/tutorials...2-on-mac-mail/
        ​​​

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door MJW Bekijk bericht
          Mac is van 2011. OS EX El Capitan versie 10.11.6. Alle mogelijke downloads gedaan. betreft alleen mail van Zeelandnet
          Ik zeg dit met alle liefde die ik kan opbrengen: Neem daar afscheid van.

          Reageer


          • #6
            heeft u hier iets aan? mvg Gerrie
            Bijgevoegde bestanden

            Reageer


            • #7
              Blijft vreemd dat een provider door wijzigingen je apparatuur ongeschikt maakt. Wegwerpmaatschappij.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door MJW Bekijk bericht
                Blijft vreemd dat een provider door wijzigingen je apparatuur ongeschikt maakt. Wegwerpmaatschappij.
                Delta heeft uw apparatuur niet ongeschikt gemaakt. Uw Mac wordt domweg niet meer geüpdatet naar een ondersteunde TLS-versie. Dus dan zou Apple eerder schuld dragen. Behalve dan dat je zelfs van hun niet kunt verwachten (eisen?) dat ze een Mac van 11 jaar oud nog ondersteunen. Er is altijd een eind aan.

                https://lmgtfy.app/?q=mac+os+el+capitan+tls+1.2
                Laatst bewerkt door Koeba; 18 Aug 2022, 16:27.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                  Uw Mac wordt domweg niet meer geüpdatet naar een ondersteunde TLS-versie.
                  TLS/SSL zelf heeft gelukkig niet zo heel veel met Apple te maken. Het is een veiligheidsprotocol dat voor websites en in e-mailverkeer wordt gebruikt om data uit te wisselen.
                  Zolang je mailprogramma goed is geconfigureerd (poortnummer+protocol) kun je ook met een 11 jaar oude computer vrolijk mail uitwisselen.

                  Het is dus goed mogelijk dat MJW wellicht
                  - een verkeerd poortnummer en/of bijbehorend protocol voor het ophalen van e-mail heeft ingesteld
                  - zijn/haar mailprogramma moet updaten.
                  - er een probleem is mbt DNS/certificaat van zeelandnet.

                  Zelf heb ik ook problemen met de mailvoorziening van zeelandnet (mijn verstuurde email komt in mijn Outlook 2021 niet in de Sent mailfolder en kan geen e-mail verwijderen). Na ettelijke telefoontjes ben ik gestopt met het oplossen van dit euvel; hoofdzaak is dat ik wel e-mail ontvangen op dat account. De rest doe ik wel via webmail.
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Aug 2022, 21:16.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Ik meen dat ik las dat hij dat niet (meer) in kon stellen

                    Reageer


                    • #11
                      Was 4 weken geleden ook een topic over :

                      mailaccount instellen op ios - ZeelandNet Serviceforum

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                        Ik meen dat ik las dat hij dat niet (meer) in kon stellen
                        Natuurlijk, maar ik wilde je TLS opmerking even opleuken.
                        Vwb het niet kunnen instellen: een voudt zit in een klein hoekje (geldt ook voor onze provider).
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Aug 2022, 22:44.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                          Zelf heb ik ook problemen met de mailvoorziening van zeelandnet (mijn verstuurde email komt in mijn Outlook 2021 niet in de Sent mailfolder en kan geen e-mail verwijderen). Na ettelijke telefoontjes ben ik gestopt met het oplossen van dit euvel; hoofdzaak is dat ik wel e-mail ontvangen op dat account. De rest doe ik wel via webmail.
                          Imap? https://www.msoutlookware.com/error/...available.html en http://kb.mozillazine.org/Deleting_m..._IMAP_accounts

                          Reageer


                          • #14
                            MJW heb je dit probleem nog?
                            Gebruik Thunderbird of installeer een nieuwere versie van macOS. Ik heb dit zelf met succes gedaan op een iMac uit 2009 en een MacBook uit 2011 via https://dosdude1.com/catalina
                            Daarmee kun je een usb-stick maken waar de 'hardware check' uit gehaald is zodat Catalina toch op oudere hardware te installeren is.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                              Imap?
                              Yep - alles al gechecked (5 verschillende mailclients + instellingen).
                              Laatst bewerkt door Webkabouter; 20 Aug 2022, 00:25.
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X