Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

550 Sorry, we do not accept connections from you. (in reply to RCPT command)

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 550 Sorry, we do not accept connections from you. (in reply to RCPT command)

    Vandaag kreeg ik als postmaster@vtv-vlissingen onderstaande mail:

    -----
    This is the mail system at host mailout2.pub.mailoutpod1-cph3.one.com.

    I'm sorry to have to inform you that your message could not
    be delivered to one or more recipients. It's attached below.

    <[email protected]> failed: host mx1.zeelandnet.nl (217.102.255.212) said:
    550 Sorry, we do not accept connections from you. (in reply to RCPT command)
    Reporting-MTA: dns; mailout2.pub.mailoutpod1-cph3.one.com
    Received-from-MTA: dns; vtv-vlissingen.nl (193.202.110.23)
    Arrival-Date: Thu, 12 May 2022 14:07:13 +0000
    X-Original-ID: d27a5d1a-d1fc-11ec-b9ed-d0431ea8bb1d

    Final-Recipient: rfc822;xx-xxx@zeelandnet.nl
    Action: failed
    Status: 5.0.0
    Remote-MTA: dns; mx1.zeelandnet.nl (217.102.255.212)
    Diagnostic-Code: smtp; 550 Sorry, we do not accept connections from you. (in
    reply to RCPT command)
    Received: from vtv-vlissingen.nl (customer-nat.pub.webpod7-cph3.one.com [193.202.110.23])
    by mailout2.pub.mailoutpod1-cph3.one.com (Halon) with ESMTPSA
    id d27a5d1a-d1fc-11ec-b9ed-d0431ea8bb1d;
    Thu, 12 May 2022 14:07:13 +0000 (UTC)
    Received: from 82.176.235.250 by www.vtv-vlissingen.nl via /index.php with HTTP; Thu, 12 May 2022 14:07:13 +0000
    To: [email protected]
    Subject: bericht via de website van VTV
    X-PHP-Originating-Script: 435901:PHPMailer.php
    Date: Thu, 12 May 2022 14:07:13 +0000
    From: WordPress <[email protected]>
    Message-ID: <[email protected] v-vlissingen.nl>
    X-Mailer: PHPMailer 6.5.3 (https://github.com/PHPMailer/PHPMailer)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    -----


    Ik vermoed dat er geprobeerd is een bericht te versturen via het contactformulier van vtv-vlissingen.nl en dat is om de een of andere reden
    geweigerd door Zeelandnet.
    Iemand enig idee wat hier fout gaat ? Er is vandaag via het contactformulier wel een bericht ontvangen, dus de instellingen staan goed.

    Dit is overigens de 2de keer dat voorkomt, het eerste bericht is gemeld bij [email protected] (op verzoek van de helpdesk) maar daar is niet echt een bevredigend antwoord op ontvangen, vandaar mijn vraag hier, in de hoop dat er een expert iets mee kan.

    Alvast bedankt voor de reactie.

  • #2
    Als ik hem test zie ik geen geldig spf record wie weet ligt het hier aan ?

    https://internet.nl/mail/vtv-vlissingen.nl/721256/

    Een SPF-record toevoegen – Ondersteuning | one.com
    Laatst bewerkt door driepinter; 13 May 2022, 10:26.

    Reageer


    • #3
      Zoals driepinter zegt, je moet zorgen dat je SPF-record goed is ingesteld. Ook zie ik dat je forward en reverse DNS lookup van elkaar verschillen. Daar houden mailservers ook niet van.

      Reageer


      • #4
        driepinter GoeRoe bedankt voor jullie reactie, hier kan ik tenminste iets mee!

        Gisteren SPF-record aangemaakt en er is nu bij opnieuw testen geen foutmelding meer.
        Vandaag worden berichten via het formulier met afzenders @zeelandnet.nl gewoon doorgestuurd en niet meer geblokkeerd.
        So far so good. Ik ga nu even kijken naar de forward en reverse DNS lookup of ik daar iets kan instellen...

        Reageer


        • #5
          Hoi hoi,

          Als ik even het topic mag kapen, dan hebben wij hier sinds een week twee a drie ook erg veel last van.

          Het betreft mail vanaf howa.nu, welke via relay.mailchannels.net wordt verstuurd. SPF, forward en reverse DNS staan goed, voor zover ik weet.
          Er zijn een aantal forwarders in gebruik, waarbij SRS wordt gebruikt om het adres van de originele verzender valide te maken, inclusief return-path.

          Veel, bijna alle, email komt en gaat naar Zeelandnet adressen, inclusief de forwarders. Het werkte voor maanden aan een stuk prima en zonder verdere technische veranderingen krijgen we veel, maar onregelmatige, 550 bouncers "550 Sorry, we do not accept connections from you."

          Omdat
          relay.mailchannels.net een pool van ip-adressen gebruikt, is mijn vrees dat er 1 van de *.relay.mailchannels.net hosts wordt afgevangen door het Zeelandnet spamfilter. Dit zou de onregelmatigheid van de bouncers verklaren. Ik kan het probleem dus ook niet met opzet reproduceren en weet niet goed waar ik aan de bel zou kunnen trekken.

          Wie o wie heeft goede raad?

          Mike

          Reageer


          • #6
            Voor de volledigheid (krijg net een bouncer tijdens het testen)
            Het betreffende zldnet adres is overigens hetzelfde als mijn schermnaam alhier. De afzender (test@) is vers aangemaakt en heeft verder nog geen (negatief/positief) track record binnen zeelandnet. Kan ik toch niet veel meer verzinnen dan mailchannels of verzender domain op de Zld blacklist.

            -------------------------

            This is the mail system at host relay.mailchannels.net.

            I'm sorry to have to inform you that your message could not
            be delivered to one or more recipients. It's attached below.

            For further assistance, please send mail to postmaster.

            If you do so, please include this problem report. You can
            delete your own text from the attached returned message.

            The mail system

            <[email protected]>: host mx1.zeelandnet.nl[217.102.255.211] said: 550
            Sorry, we do not accept connections from you. (in reply to RCPT TO command)
            Reporting-MTA: dns; relay.mailchannels.net
            X-Postfix-Queue-ID: 553116C1EFA
            X-Postfix-Sender: rfc822; [email protected]
            Arrival-Date: Fri, 27 May 2022 14:06:13 +0000 (UTC)

            Final-Recipient: rfc822; [email protected]
            Original-Recipient: rfc822;[email protected]
            Action: failed
            Status: 5.0.0
            Remote-MTA: dns; mx1.zeelandnet.nl
            Diagnostic-Code: smtp; 550 Sorry, we do not accept connections from you.
            Laatst bewerkt door mistermike; 27 May 2022, 17:13.

            Reageer


            • #7
              Een wisselend ip-adres voor een mailserver is volgens mij ook niet goed :

              https://internet.nl/mail/howa.nu/727733/#

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Een wisselend ip-adres voor een mailserver is volgens mij ook niet goed :

                https://internet.nl/mail/howa.nu/727733/#
                Is dat nou niet net waar mailchannels.net, mailchimp.com en andere "bulk mail" verzenders om draaien? In de headers van de email gaat het allemaal goed.
                Na bovenstaande bounce heb ik nog een handvol emails van en naar Zldnet gedaan en die komen dan weer probleemloos binnen.

                Reageer


                • #9
                  Test hem eens met :

                  https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx

                  Reageer


                  • #10
                    Overigens lijk ik niet de enige te zijn, gezien TS, maar ook https://twitter.com/ZeelandNet/statu...05145697902592
                    Is het mogelijk dat er aan de kant van Zld iets is gewijzigd?

                    Alles was netjes op de rit, geen vuiltje aan de lucht. Anders dan een spamlisting/blacklisting of een technische wijziging aan de kant van Zldnet kan ik me moeilijk voorstellen.

                    Leuke pagina trouwens die internet.nl driepinter , die staat nu in mijn favorieten, ik kende hem nog niet. Desalniettemin maak ik me niet teveel zorgen over de op/aanmerkingen die aldaar worden gemaakt. Die mogen de pret niet drukken naar mijn bescheiden mening. Anders dan het grbeek aan IPv6 komen de mailservers van XS4All ongeveer net zo uit de bus. Ik zie iig geen showstoppers.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                      Ik weet het beter gemaakt ....
                      https://www.mail-tester.com/test-t7iyd4kgv

                      Over die uitgaande mail score hoeven we niet lang te redetwisten, dunkt me.
                      You sent us an email? Check here if it passed our tests

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X