Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

550 Sorry, we do not accept connections from you.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 550 Sorry, we do not accept connections from you.

    Vandaag kreeg ik de melding: "550 Sorry, we do not accept connections from you." toen ik een gebruiker van zeelandnet mailde.

    De gebruiker van zeelandnet kan mij wel mailen, als ik reply wordt de mail weer gebounced.

    De mailinstellingen bij mijn hostingpartij staan goed. Ook de SPF-records. Verder staat mijn mailadres niet geblacklist bij de bekende DNS blacklists.

    Op het Forum staan meer van dit soort meldingen. Is het bekend waarom dit gebeurd? Graag hoor ik of er een oplossing is.

    Grt. Roel

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Roelwilmailen Bekijk bericht
    Vandaag kreeg ik de melding: "550 Sorry, we do not accept connections from you." toen ik een gebruiker van zeelandnet mailde.
    Mailde je die persoon met een zeelandnet.nl of met een ander email adres?
    550 betekent meestal dat
    - zelf een emailadres gebruikt waarvan het domein (achter de @) wordt geblokkeerd door zeelandnet.nl
    - je email van malware of een virus is voorzien en daardoor wordt tegengehouden door zeelandnet.nl
    - je de email uitstuurt via de server van zeelandnet.nl, terwijl je daarvoor de server van je eigen hosting provider moet gebruiker (anti-relay)
    - je email content/ attachement(s) bevat dat niet wordt toelaten door zeelandnet.nl
    - een verkeerde instelling bij zeelandnet.nl

    Kun je de header van het originele bericht in deze thread plaatsen?
    https://helpdesk.hostnet.nl/hc/nl-nl...ders-weergeven
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 3 weken geleden.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      "Mailde je die persoon met een zeelandnet.nl of met een ander email adres?" Ik mailde van een eigen mailadres (eigen domeinnaam) naar iemand met een zeelandnet.nl mailadres.

      "Kun je de header van het originele bericht in deze thread plaatsen?" Bedoel je het bericht dat ik heb verstuurd of de foutmelding?

      Grt. Roel

      Reageer


      • #4
        Hoi Roel, stuur een mail met meer details naar [email protected] dan kunnen ze je helpen om het op te lossen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Roelwilmailen Bekijk bericht
          Ik mailde van een eigen mailadres (eigen domeinnaam) naar iemand met een zeelandnet.nl mailadres
          Weet niet welke/of je mail server software je gebruikt, maar uit je logfile(s) kun je een hoop meer wijzer worden dan van een 550 error melding

          Wellicht is er inderdaad een technisch issue bij zeelandnet/delta dat hier de oorzaak van is.
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 3 weken geleden.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Dank allen. Ik heb een mail gestuurd naar [email protected] mocht ik een antwoord krijgen dat interessante informatie in zich heeft dan zal ik het hier delen. Voor nu tot ziens en fijne dag!

            Reageer


            • #7
              Van twee verschillende afzenders kreeg ik bericht dat de e-mail gewijgerd was, allebei met bovenstaande '550' mededeling. Een chat met de helpdesk laat me weten dat het probleem bij de verzenders zit, een quote uit het chatbericht:
              Degene die de melding krijgt, die moet actie ondernemen met zijn mail. Ik vermoed dat de verzender iets niet goed heeft ingesteld met de SMTP en hier even naar moet kijken. Dat is wel zo als onze klanten die melding krijgen bij het versturen van e-mails.
              Het ligt aan de instellingen van zijn e-mail zelf. Het is dus niet iets van Delta of Zeelandnet in dit geval, tenzij hij ook klant is.

              Wel vreemd dat dit kennelijk meerdere mensen overkomt die een bericht willen sturen naar een Zeelandnet.nl adres.
              Overigens weet ik van één afzender dat deze al sinds lang af en toe een e-mail stuurt naar ons zeelandnet-adres, en dat het tot gisteren altijd is aangekomen. Maar ik weet natuurlijk niet of er iets veranderd is bij die afzender (of bij Zeelandnet).

              Reageer


              • #8
                langen De code 550 kan van alles betekenen, van ‘geadresseerde bestaat niet’ tot anti-spam/relaying-maatregelen. Je kunt dus niet concluderen dat dat hetzelfde probleem is als wat hier is besproken.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X