Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Outlook mail synchroniseren lukt niet

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Outlook mail synchroniseren lukt niet

    Wij hebben een nieuwe laptop en deze week heb ik daar het Office pakket 2019 met Outlook erop gezet. Alle mail heb ik overgezet. Ook onze bestanden zijn overgezet. Nu wilde ik op de nieuwe laptop gaan werken.
    Alleen als ik via Outlook de mail op wil halen komt er niets binnen! Hoe kan ik dit oplossen? Hoe kan ik de mail laten synchroniseren?

    Op de oude laptop komt de mail wel binnen en ook op mijn telefoon.
    Dit heeft waarschijnllijk iets met POP3 en Ima te maken?
    Op beide laptops zijn de ZeelandNet accounts ingesteld op POP3 op mijn mobiel denk ik als IMAP omdat als ik de mail heb gezien en ik mail op de laptop ophaal deze weg is van mijn mobiel. (niet altijd even handig)

    Kan ik de mail op beide devices laten synchroniseren en binnen laten komen?
    Of moet ik dan de mail van de oude laptop opnieuw installeren als IMAP en dan komt alles automatisch op de nieuwe binnen?

    Of heeft het met iets anders te maken;
    Tijdens het installeren heeft de nieuwe laptop een map aangemaakt outlook-bestanden. Deze had ik verplaatst maar toen kon ik helemaal niet bij mijn mail. Deze nu weer teruggezet. (beetje dom maar daar ben ik inmiddels dus al achter)

    Wie heeft het antwoord voor mij?


    PS
    Waarom krijg ik al een redelijke tijd als ik hier een bericht type in het forum een foutmelding en word ik automatisch uitgelogd blijkbaar?

    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door anbrobra; 20 Jun 2021, 13:08.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door anbrobra Bekijk bericht
    Kan ik de mail op beide devices laten synchroniseren en binnen laten komen?
    Je verhaal is wat onsamenhangend.
    Als je op alle apparaten mail wil synchroniseren zul je op alle apparaten IMAP moeten gaan gebruiken. Zodra er een apparaat tussen zit dat POP3 gebruikt, download die alle email en is zijn de INBOXen van de mailprogramma's op alle andere apparaten leeg.

    Begin eerst met het instellen van IMAP op alle apparaten. Je kunt het testen door op een apparaat een email naar jezelf te sturen en dan te kijken om het ook op alle andere computers te lezen is. Is dat niet het geval dan heb je op (minimaal) een van die computers POP3 actief.

    Mail teruglezen kan in Outlook door het oude .pst of .ost in de Outlook configuratie te koppelen met dat nieuwe account. Normaliter worden de .pst bestanden gebruikt om email over te zetten van de ene naar de andere computer.

    https://www.tlmaxwells.com/p65WDBJE/

    Het wil wel eens helpen als je, nadat alle accounts met IMAP werkend zijn ingesteld, op een computer het oude .pst koppelt met het account op die computer. Wat er dan gebeurt is dat die inbox sync'ed met het account waar alle andere computers ook op zijn aangekoppeld. Dit werkt alleen als je outlook gebruikt zonder Exchange server. De reden daarvan is dat een Exchange server bijhoudt welke berichten in haar database hebben gestaan/zijn verwijderd om duplicates tegen te gaan (wordt als een soort SPAM gezien).
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 20 Jun 2021, 21:23.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Een back-up van Outlook e-mail maken

      Een back-up terugzetten in Outlook mail

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X