Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

mail ontvangen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • mail ontvangen

    Hallo.

    Ik heb een nieuwe laptop gekocht. Echter mijn mail wat ik op mijn smartphone ontvang zie ik niet in mijn mailbox van mijn laptop.
    Staat allebei op Imap met de juiste instellingen.
    Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik mijn mail wel kan gaan zien op mijn laptop.
    Heb dat probleem enkel met zeelandnet adres niet met g-mail.
    G-mail zit niet op mijn telefoon als mailontvanger.
    Weet iemand de oplossing?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Roel61 Bekijk bericht
    Heb dat probleem enkel met zeelandnet adres niet met g-mail.
    Welke mailapp gebruik je op je smartphone?
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 24 Jan 2021, 16:21.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      ik gebruik outlook

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Roel61 Bekijk bericht
        ik gebruik outlook
        Kijk even of je de IMAP basismap goed ingesteld hebt staan:
        https://support.office.com/nl-nl/art...5-54fe236aee6a

        Reageer


        • #5
          ... en in combinatie met de Zeelandnet instellingen @ https://www.emailinstelling.nl/outlo...mail-instellen

          Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Zeeland Net email instellen Outlook Email.png
Bekeken: 786
Grootte: 20,9 Kb
ID: 190008?
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            zal eens kijken. ook als ik mail binnenkrijg verdwijnt dat na een poosje weer vanzelf.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Roel61 Bekijk bericht
              zal eens kijken. ook als ik mail binnenkrijg verdwijnt dat na een poosje weer vanzelf.
              En als je een mail naar jezelf toestuurt? blijft die dan wel staan?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Roel61 Bekijk bericht
                zal eens kijken. ook als ik mail binnenkrijg verdwijnt dat na een poosje weer vanzelf.
                Dat gaat nooit vanzelf. Het lijkt er op dat er toch ergens mbv POP3 mail wordt opgehaald.

                Het is ook mogelijk dat je in Outlook niet alle emails ophaalt/ naar lokaal downloaded maar je mobiel wel.
                Kijk daarvoor even je instelling voor POP- en IMAP na in Outlook (onderstaand voorbeeld is voor Outlook 2019).

                Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 2021-01-24_19-19-13.jpg
Bekeken: 502
Grootte: 73,4 Kb
ID: 190015

                Bijgevoegde bestanden
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  ik zie dat mijn pc op pop3 staat maar krijg niet voor elkaar om te veranderen naar IMAP.
                  wat nu??

                  Reageer


                  • #10
                    als ik mail naar mezelf stuur vanaf mijn phone verdwijnt mail op laptop ook na een tijdje.
                    verzonden post blijft wel staan in verzonden items op laptop. enkel postvak in werkt niet goed

                    Reageer


                    • #11
                      zou het helpen als ik minn pc loskoppel van internet zodat misschien dan pop3 uitgeschakeld wordt??

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Roel61 Bekijk bericht
                        zou het helpen als ik minn pc loskoppel van internet zodat misschien dan pop3 uitgeschakeld wordt??
                        De fysieke verbinding verbreken voorkomt alleen maar dat je je INBOX leegtrekt. Alle accounts blijven actief met de configuratie die ze op dat moment hebben.

                        Wat ik zou doen:
                        1. Voorzie het POP3 account van een fout password en check of dat ook werkelijk niet meer werkt als je daarmee je email probeert op te halen.
                        2. Maak een nieuw account aan op je PC, maar dan voor IMAP met dezelfde gegevens als je huidige POP3 account, maar met het correcte wachtwoord.
                        3. Stuur op dat account een email naar jezelf en kijk of deze email in je INBOX blijft staan en ook op je smart phone te zien is.
                        4. Als dat zo is, ga dan naar het POP3 account en sleep de berichten in je INBOX naar de INBOX van het IMAP account en check of ze blijven staan.
                        5. Doe dat vervolgens voor alle email die je belangrijk vindt en kijk of ze nu ook te zien zijn op je smart phone.
                        6. Stuur nu met je smart phone een email aan jezelf en kijk of je die nu ook op je PC in de INBOX ziet staan.

                        Het oude POP3 account kun je evt gebruiken als backup van je oude email of je voert (4) nog een aantal keren uit.
                        Je kunt, als alles werkt, dit POP3 account ook verwijderen. Houd er rekening mee dat je daarmee ook de emails die daar nog onder staan opgeslagen, verwijderd worden. Kijk daarom eerst even of deze emails nog belangrijke attachements bevatten die je wilt bewaren.

                        Succes!
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 25 Jan 2021, 00:36.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          hallo ik heb al mijn apparaten op imap staan nu. maar mijn mail opmijn laptop verdwijnt nog steeds uit postvak in.

                          Geen idee meer hoeo of wat.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Roel61 Bekijk bericht
                            Geen idee meer hoeo of wat.
                            Kun je het wachtwoord eens wijzigen waarmee je inlogt op dat account? Log dan eerst in met je mobiel (ww wijzigen) en kijk wat er gebeurt.
                            Stuur vervolgens een email naar jezelf en kijk of die ook op je telefoon verschijnt. Wijzig daarna het wachtwoord op je PC en bekijk je INBOX.
                            Beiden moeten nu hetzelfde tonen.

                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Roel is het al gelukt?
                              Zo niet zou ik even schoon beginnen
                              Dus je mail account van je telefoon verwijderen en dan eerst je laptop instellen zoals jij het wilt om daarna je Telefoon toe te voegen

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X